Essie Kaf-tan
Mooie ring!
Ohhh deze heb ik voor mijn verjaardag gehad. Mooi! Nu al zin om die volgende week op te doen
Ik moet opnieuw beginnen
Een vraagje voor advies naar de mensen die gellak gebruiken.
Weken jullie het af? Of vijlen jullie de kleur af en doen jullie daar een nieuwe set over?
Ik week het af (als het dan toch eens blijft zitten ) maar het lijkt me fijner voor m’n nagels om af te vijlen maar ik las ergens dat je op die manier nagelschimmel riskeert omdat je als niet professional niet zo goed zou zien of er niet toch iets los zit en je er dan over lakt.
Thoughts?
Nee echt niet vijlen! Je vijlt (ook met de hand) heel snel de bovenste laag van je nagel weg en behalve dat je nagels daar heel dun van worden doet dat ook echt pijn. Het duurt een eeuwigheid voordat die dunne plekjes uitgegroeid zijn.
Ik praat uit ervaring. Deze zomer was niet leuk voor mijn nagels
Wat een mooie kleur (en mooie vorm van je nagels)! Welke is dit?
@Hattori_Hanzo nee echt niet vijlen als je niet weet hoe of wat! Daarmee kun je echt je nagels heel erg beschadigen. Niet alleen heel pijnlijke dunne nagels en nagelschimmel, maar ook gewoon schade die zelfs niet meer te herstellen is. En in het ergste geval zelfs verlies van een nagel of een deel ervan. (Die kans is wel klein maar alsnog aanwezig).
Oh oeps, jullie maken me bang. Ik weekte eerst altijd af maar ben nu een tijdje aan het vijlen. Wist niet dat het zo kwaad kan! Ik let wel echt op dat ik een basislaag gel laat zitten en niet tot op de nagel vijl. Maar ik wist dus niet dat je er schimmelnagels van kunt krijgen.
Dankjewel! Ik kan je helaas niet veel meer vertellen over de kleur dan dat het nummer 454 bij mijn nagelsalon is😉
Ah bummer. Weet je niet met welk merk ze werken?
@Hattori_Hanzo dat je een laagje laat zitten is wel goed. Alleen is het probleem dat als je telkens er wat op laat zitten er een grote kans ontstaat dat er lucht onder komt zonder dat je het zelf door hebt. Dat is één van de oorzaken waardoor je schimmelnagels kunt krijgen omdat er zich op die plek vocht en vuil gaat ophopen en dat kan dan lekker gaan broeien. Een andere oorzaak is dat je, wederom zonder het door te hebben, toch iets te ver vijlt waardoor je de toplaag van de nagel raakt en er als het ware een opening ontstaat naar de onderliggende laagjes van je nagel. Net als bij lucht gaat ook hierin water zitten en vormen zich uiteindelijk bacteriën met als gevolg schimmel.
Lijkt een beetje op mermaid green van pinkgellac
Ja daar dacht ik ook aan en dutch gelpolish heeft ook ongeveer zo’n kleur, maar als je die swatches vergelijkt met de foto van @Taken dan is die weer net anders qua glitter
Heb mermaid wel op mijn lijstje staan trouwens dus die komt er waarschijnlijk ook nog wel haha
Hier ga je waarschijnlijk weinig aan hebben maar ik weet dat ze onder andere de met kiara sky en gelish werkt. Ze heeft zo ontzettend veel staan en m’n geheugen is echt slecht, sorry!