Show je nagels

Ze hebben het echt supergoed een week uitgehouden! Ik had voor het eerst met alle laagjes de “tip gewrapt” (de punt van mijn nagels meegenomen) en dit waren ze vanmiddag, na 7 dagen:

Net Mesauda Mauve aangebracht op dezelfde manier:

34 likes

Wauw, die onderste kleur!

1 like

Ik heb de laatste tijd van die dubbele laagjes nagel op dat witte stukje aan de bovenkant van mijn nagel (dat heeft vast een naam). Super lelijk en irritant. Is er een manier om dat te verhelpen?

Mijn nageldame zegt dat het komt doordat je nagel en nagelriemen dan heel droog zijn. Ik moet van haar 2x per dag mijn nagelriemen insmeren :grimacing:

1 like

Thanks voor de tip!

1 like

Ik vind dit echt fascinerend:

4 likes

Mooi!
Ik vind zwart bij jullie ook zo mooi maar bij mij staat dat op de een of andere manier altijd heel ‘alto’. (Niet dat daar wat mis mee is, maar het is niet meer de look waar ik voor wil gaan tegenwoordig.)

Met wat precies? Ik probeer uit te zoeken wat voor ingrediënten het beste zijn voor je nagels/nagelriemen.

Ik ben @Zeezout niet , maar jojobaolie schijnt het allerfijnst te zijn voor je nagels en nagelriemen! Simply Nailogical heeft het in dit filmpje uitgelegd:

Ik gebruik zelf altijd willekeurige oliën of vette crèmes (omdat ik op het moment geen jojobaolie in huis heb maar wel veel andere dingen, dus nog niet van plan om iets nieuws aan te schaffen) en merk dat zolang ik regelmatig smeer mijn nagels echt sterk blijven en mijn nagelriemen zacht en nauwelijks zichtbaar, ongeacht wat ik gebruik!

@Evi-lena, je kunt die “schilfers” als ze alleen bij het uiteinde van je nagel zitten ook zachtjes vijlen/buffen met zo’n vijl met 6 kanten, zodat de oppervlakte van je nagel gladder wordt en ze minder snel ergens aan blijven haken of afbrokkelen ofzo. Niet je hele nagel vijlen, want dat maakt hem dunner en daarmee zwakker, natuurlijk!

2 likes

Oeh, klinkt goed. Dankje!

1 like

Zoals @anon24802271 zegt is een voedende olie een aanrader :blush:

2 likes

Ik ook. Alleen het tweede filmpje laat wel zien dat dit niet echt goed werkt haha.
Love Suzie trouwens. Ik kijk regelmatig filmpjes van haar voor ik ga slapen. Haar stem werkt zo rustgevend haha.

Heb net voor het eerst gelnagellak eraf gehaald en mijn nagels zien er nu zo uit :cry: Heb netjes 20 minuten in speciale remover gezeten en de resten eraf gehaald met een bokkenpootjes.
Nu heb ik enorm beschadigde nagels.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Edit: het is in het echt nog wat erger dan op de foto. Ben nu met een vijl het wat glad aan het maken zodat alle haakjes eraf zijn. Verder maar even niks erop doen denk ik?

Zou er wel iets van nagelriem olie of handcreme opsmeren. Mijn nagels zijn ook altijd een beetje wittig doordat ze uitdrogen van de aceton. De volgende keer misschien de remover langer laten zitten? Ik laat het echt een half uur zitten en dan ik verreweg het meeste er zo af vegen zonder te krabben of iets.

1 like

Heb inderdaad goed gesmeerd met olie. Ook mijn handen zelf met creme. Voelt al wat beter nu gelukkig.
Ik heb het denk ik dan niet lang genoeg laten zitten. 20 minuutjes. De randjes waren dan wel los maar verder moest ik toch nog wel behoorlijk met die bokkenpoot aan de slag. Mag ik vragen welke remover jij gebruikt? En hoe pak je dat dan aan? In een badje of wikkel je met watjes?

Nieuwe week, andere kleur

DM huismerk Trend it up, double volume & shine - kleur 460

26 likes

Ja klopt haha, hoewel die wijsvinger wel mooi is geworden vind ik. Dat platte vind ik trouwens juist wel mooi. Mooier dan dat gebogen. Maar ze vijlt wel echt veeeeeeel van de bovenkant af! :eek:

1 like

Nagellakremover van het cheapste merk van kruidvat. Daar zit aceton in. Vantevoren goed de toplaag/glansvan je nagels vijlen. Ik heb zo’n clips gekocht omdat ik niet steeds aluminiumfolie wilde verspillen maar dat werkt ook prima. Watjes echt goed natmaken en dan 30 min op je nagels houden. Ohja en niet spieken tussendoor. Als ik te snel wil gaat het lastiger eraf. Als ik 30 min wacht gaat het grootste deel er als een schildje vanaf.

1 like

Thanks! Ik gun mijn nagels even wat rust en dan ga ik het weer proberen. Met wat meer geduld! Haha

1 like

Weet een van jullie een goede nagelsalon (die gelnagels zetten) in de buurt van Breda?