Een vriendinnetje van mij heeft Florence en dat zijn fijne en mooie lakjes!
Ik gebruik Elite99, Venalisa en Rosalind. Allemaal van Ali.
Vind ze allemaal fijn werken (al is Rosalind vrij dik dus wel een beetje lastiger), er zijn heeeel veel kleuren en het blijft prima zitten. Ik heb afgelopen dagen vrijwel iedere dag geklust, geschuurd, keivaak mijn nagels ergens langs geschraapt, verf, kit en stuc erop gekregen en noem maar op en met de Venalisa tempered topcoat zit alles er nog perfect op. Buiten de uitgroei zie ik geen verschil met toen het net een uur erop zat.
Gebruik wel de basecoat van sensationnails trouwens. Weet niet of het echt uit maakt maar las hier ooit dat dat wel beter was dan de basecoat van ali merken.
Thnx!! Dit zijn ook gellakjes die je ook kan gebruiken met de lamp van sensationnails?
Ik vind de Ali lakjes ook erg fijn! Vooral venalisa
Ik merkte wel dat mijn sensationail lamp niet altijd sterk genoeg was (zeker de donkere kleurtjes), dus uiteindelijk ook een nieuwe lamp besteld via Ali haha.
Vaak harde de sensationail alleen echt de bovenste laag uit dus dat je het idee kreeg dat het goed was, maar na een dag of twee liet hij dan los en was de onderlaag nog ‘nat’
Trouwens als mensen nog een fijne gellak topcoat zoeken, de tempered topcoat van venalisa is heeel fijn! Lakt fijn en blijft heeel mooi glanzen
Ik heb 2 lampen van Ali. Eentje van 36 watt en een mini reislamp van 7 watt. Met de lamp van Sensationails heb ik geen ervaring eigenlijk, maar die van ali werken perfect. Die van 36 watt kostte 6 euro ofzo dus dat is ook haast niks. Enige “nadeel” is dat ze beide met usb kabel zijn maar die kun je in principe gewoon in zo’n stekkerblokje steken. Maar er zijn ook lampen te vinden met een gewone stekker.
Overigens droogt mijn donkere lak net zo prima met de 7 watt lamp als met die van 36. Weet niet wat het verschil is met de sensationails lamp maar lees vaker dat sommige kleuren daarmee inderdaad slecht uitharden. Best treurig aangezien het een vrij duur merk is. Zeker ten opzichte van de lampen op ali die dan ook nog eens beter werken. Maargoed, je kunt natuurlijk voor 1,50 een lakje bestellen en dan kijken of het met jouw lamp werkt. Want dat lijkt soms ook nog te verschillen zoals ik op internet lees.
Dank je voor je uitgebreide antwoord! Ga er vandaag even voorzitten
er is trouwens ook een facebookgroep over gellak/lampen en nagel spullen van ali, worden ook regelmatig reviews gegeven over verschillende producten
Welke groep is dit?
oh ik ben trouwens lid van twee zie ik nu haha
ali express gelpolish & nailart en aliexpress nails & Nailart
Ze hebben het echt supergoed een week uitgehouden! Ik had voor het eerst met alle laagjes de “tip gewrapt” (de punt van mijn nagels meegenomen) en dit waren ze vanmiddag, na 7 dagen:
Net Mesauda Mauve aangebracht op dezelfde manier:
Wauw, die onderste kleur!
Ik heb de laatste tijd van die dubbele laagjes nagel op dat witte stukje aan de bovenkant van mijn nagel (dat heeft vast een naam). Super lelijk en irritant. Is er een manier om dat te verhelpen?
Mijn nageldame zegt dat het komt doordat je nagel en nagelriemen dan heel droog zijn. Ik moet van haar 2x per dag mijn nagelriemen insmeren
Thanks voor de tip!
Ik vind dit echt fascinerend:
Mooi!
Ik vind zwart bij jullie ook zo mooi maar bij mij staat dat op de een of andere manier altijd heel ‘alto’. (Niet dat daar wat mis mee is, maar het is niet meer de look waar ik voor wil gaan tegenwoordig.)
Met wat precies? Ik probeer uit te zoeken wat voor ingrediënten het beste zijn voor je nagels/nagelriemen.
Ik ben @Zeezout niet , maar jojobaolie schijnt het allerfijnst te zijn voor je nagels en nagelriemen! Simply Nailogical heeft het in dit filmpje uitgelegd:
Ik gebruik zelf altijd willekeurige oliën of vette crèmes (omdat ik op het moment geen jojobaolie in huis heb maar wel veel andere dingen, dus nog niet van plan om iets nieuws aan te schaffen) en merk dat zolang ik regelmatig smeer mijn nagels echt sterk blijven en mijn nagelriemen zacht en nauwelijks zichtbaar, ongeacht wat ik gebruik!
@Evi-lena, je kunt die “schilfers” als ze alleen bij het uiteinde van je nagel zitten ook zachtjes vijlen/buffen met zo’n vijl met 6 kanten, zodat de oppervlakte van je nagel gladder wordt en ze minder snel ergens aan blijven haken of afbrokkelen ofzo. Niet je hele nagel vijlen, want dat maakt hem dunner en daarmee zwakker, natuurlijk!
Oeh, klinkt goed. Dankje!