Show je nagels

Thanks voor de antwoorden! Mijn nagels zijn inderdaad juist heel sterk, dus dat ze teveel belast worden en niet flexibel genoeg zouden zijn klinkt wel het meest aannemelijk. De theezakjes oplossing kende ik al wel en pas ik ook wel eens toe, maar omdat dit terugkerend is loop ik zonder oplossing vrijwel permanent met stukjes theezakjes op mn nagels :sweat_smile:

Gebruik je gewone nagellak of gel? Want bij gellak is ook nog wel een soort van trucje toe te passen.

Wat ook nog zou kunnen werken is je nagelriemen regelmatig goed oliën en masseren. Dat zou je nagels ook gezond moeten houden en scheurtjes en dergelijke moeten voorkomen. Zeker omdat je zegt dat ze flexibiliteit missen.

Als het trouwens aan de hardheid van je nagels ligt dan kun je mijn tip hierboven overslaan. De proteine basecoat kan wel maar verstevigende is dan onzin. Dan zou je juist naar een flexibele basecoat moeten kijken zodat je nagels niet te hard worden.

1 like

Ik gebruik beide, maar qua die scheuringen merk ik geen verschil. Het is ook enkel bij mijn wijs- en middelvinger van mijn rechterhand, de overige nagels heb ik nergens last van … Op zich heb ik wel voldoende oplossingen om er voor te zorgen dat ze niet verder scheuren tot ze op een punt zijn waarbij ik ze kan bijknippen of vijlen, maar vind het vooral zo irritant en gek dat dit terugkerend is… :thinking:

Probeer anders eens rubber basecoat als je gellak gebruikt. Dat blijft flexibeler dan de gewone basecoat en voorkomt zulke scheurtjes. Veel mensen die scheurtjes krijgen gebruiken dat en de reviews zijn heel positief. Kan met gewone gel topcoat gecombineerd worden maar ook met rubber top coat dan heb je dubbel effect. Rubber topcoat voelt overigens als gewone topcoat en wordt ook net zo glad dus qua looks maakt het geen verschil maar qua effect om scheurtjes tegen te gaan wel.
Mocht je een goedkope maar wel goede versie zoeken om te proberen dan is rosalind op ali een aanrader. Die heeft ook de keurmerken die in nederland/de eu verplicht zijn en is veilig om te gebruiken.

2 likes

Wat een mooie kleur! Ga zo gelijk even kijken.

De groenste kleur die ik heb (Deborah 18), geïnspireerd door St Paddy. :four_leaf_clover:

16 likes

Gisteren toch maar weer even mijn nagels gelakt en God wat zijn ze droog :scream:

13 likes

Ik laat m’n nagels echt kort zetten, kan niet omgaan met van die klauwen (vind ik wel mooier)

13 likes

Een van mijn favorieten!

Dit is Catrice - 12 Creaming Of You
Gisteren gelakt en helaas m’n wijsvinger precies tegen de rand gestoten dus daar zit een donker hapje :roll_eyes: valt waarschijnlijk niemand op, maar ik erger me er nu al aan haha

42 likes

Volgens mij heb ik dit vaker gezegd (of gedacht), maar jij hebt echt een perfecte nagelvorm! Mijn nagels zijn stompjes.

1 like

17 likes

Heel mooi! Mag je deze nu ook op met vliegen of alleen nude/rood?

We mogen alles tussen huidskleur en rood en blanke lak. Dit is een twijfelgevalletje, maar ik draag deze wel tijdens het werk

1 like

12 likes

Toch mezelf laten verleiden en laten opvullen

21 likes

Mooi, prachtige kleur!

1 like

9 likes

7 likes

@Huismus Dankzij jou heb ik Essie - Not Just a Pretty Face gekocht en ik ben VERLIEFD op de kleur :smiling_face_with_three_hearts:.

Vraagje: in hoeveel laagjes dekt hij bij jou? Bij twee laagjes is hij bij mij niet dekkend, maar bij drie lijkt het alsof er echt zo’n plakkaat op mijn nagels ligt.

1 like