Simstopic #2

Gewoon op die play knop. Maar ik heb dus een gezin en als ik met mijn andere gezin naar hun wil reizen woont de familie pancakes ineens in dat huis.

Zitten die twee gezinnen wel in dezelfde savefile?

Geen idee, als ik klaar ben met spelen doe ik gewoon opslaan en afsluiten. Hoe check/doe ik dat?

Eerst spel laden dus, niet play knop, en dan daarbinnen kun je heen en weer gaan tussen families :slightly_smiling_face:

Oke ik ga eens kijken of dat werkt!

Als je vervolgens weer gaat spelen en je opent de sims, kun je naar spel laden. Heb je dan twee aparte spellen waar je uit kunt kiezen (dus die twee verschillende gezinnen) of is het 1 file waar beide gezinnen in zitten? Als ze beide apart staan, dan kun je inderdaad niet met het ene gezin naar het andere reizen, want dan bestaan ze niet in elkaars wereld zeg maar.

Kan ik ze wel in elkaars wereld krijgen dan? Ik vind het zo raar. Ik ben ook totaal geen gamer hoor en speel meestal maar met 1 gezin. Maar als ik in oasis springs bij mensen langs wil woont er ook niemand. Dan staat er ‘huishouden uit galerij laten intrekken’. Nou ik snap niet eens wat dat is. Wonen dan de pancakes daar ineens? Of zijn dat random gezinnen? Kan ik die ook zelf maken? En newcrest is dus altijd leeg, ook al speel ik daar met gezinnen. Ik wist niet dat je op spel laden moest duwen, ik druk gewoon altijd op play en dan kan ik verder… maar niet hoe het hoort dus
ik heb ook gewoon mods en speel met CC dus ik vind het zo raar dat ik dat wel snap en dit niet :joy:

Je kunt je sims en huizen opslaan in jouw galerij en vanuit daar kun je ze vanuit alle savefiles toevoegen. In de galerij kun je ook sims/huizen van andere spelers bekijken en toevoegen aan jouw wereld.

Nieuwste game pack/uitbreiding schijnt een royalty game pack te worden? :thinking:

Waar is die ??? meme als je hem nodig hebt…

1 like

Gisteren parenthood geïnstalleerd. Man man man, wat een werk met kinderen. M’n familie had ook net een tweeling gekregen.

Ben daarnaast bezig om allebei mn sim op eindniveau van hun carrière te krijgen. De man heeft deze al behaald in de technische carrièretak en mn vrouw moet nog 1 niveau op de social media carrière.

M’n levensdoel is daarnaast rijk worden. Ze hebben beide goede banen. Hij hackt regelmatig om geld binnen te krijgen en zij schildert (niveau 9) maar het geld stroomt nog niet hard genoeg binnen 🥲. Iemand tips?

2 likes

Heb Sneeuwpret, Studentenleven en Ouderschap ook bijgekocht in de sale. :smiley:

5 likes

Ik heb ook studentenleven gekocht gisteren, echt een hele leuke uitbreiding

Ik ben met universiteit bezig maar ik snap er niks van. Ik moet huiswerk maken voor mijn vakken maar hoe/wat? Op de computer kan ik alleen overschrijven…
En ik lees dat je ergens op een zuil spulletjes voor je sim kan kopen, waar is dat? Ik heb nu niet eens een computer

Je sim heeft als het goed is een zwart notitieboek in de inventaris gekregen bij het inschrijven bij de universiteit, als je hier op klikt kan je sim huiswerk maken. Er zit waarschijnlijk ook een presentatiebord in de inventaris. Die moet je ook doen voor het eind van de week.

1 like

Dat bord heb ik al gedaan maar verder heb ik alleen een leesboek in mn inventaris. Heb ook al opnieuw huiswerk gekocht via de boekenkast maar dat verscheen ook niet. Even opnieuw opstarten dan maar. Weet je dat van die zuil toevallig ook?

1 like

Oh dat is vreemd! Mijn sims beginnen ook wel eens automatisch aan hun huiswerk en flikkeren het daarna op de grond, maakt niet uit waar ze zijn. Dus er is ook een kans dat het ergens op de vloer ligt.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de zuil. Ik heb maar 1x met een sim op campus gespeeld, voor de rest alleen vanuit hun normale huis. Ik werd echt helemaal leip van de medestudenten die de hele dag op hun viool aan het spelen waren. Is het een campus ding?

Ja! Hahah

Maar blijkbaar kan je dus ergens spulletjes kopen voor je sim, een magnetron enzo. Bij een zuil. Maar ik heb geen idee waar en jn de studentenhuizen is geen keuken

Volgens mij is de zuil buiten bij waar de cafetaria ook is.

Weet niet op welke campus je sim zit, maar hoop dat je hier wat aan hebt