Shift ingedrukt houden, dan kun je het deel voor deel verwijderen als het goed is.
Leuk! Ik ga dit weekend aan de slag!
Ah nee dat kan alleen met de gevelrand helaas. Ik heb uiteindelijk een smallere dakrand gebruikt en dan zie je het niet meer aan de voorkant.
@SpeedOfSound het is een muur. Ik heb verschillende hoogtes muur naast elkaar gezet, aan beide kanten met bakstenen geverfd, bovenop een witte muurrand en erachter een normaal dak
Ik zie het nu idd. Fijn dat een smallere dakrand er niet doorheen komt!
Ik denk dat het effect mooier is als je de bovenverdieping ook op hoge muren zet
Dan wordt het echt zo’n hoog, smal Amsterdams grachtenpand. Ik kwam dan alleen niet mooi uit met de begroeiing en ramen. Al zou je daarvoor evt weer de bovenverdieping een platform kunnen maken.
Ah leuk! Van welke pack zijn die ramen?
Ik had nog in debug gezocht naar huizen in dezelfde stijl (staan ook in britchester) om ertegenaan te plakken maar die waren veel te groot. Daarom idd aan 1 kant geen ramen, wel een boom, anders werd het zo kaal. En ik gunde mijn Sims een totaal onrealistische tuin.
Wat ik ook heel leuk vind, maar nog niet echt heb ontdekt hoe dat mooi te maken, is een souterrain waarbij je aan de voorkant een soort gat de grond in hebt maar wel ziet dat er een verdieping onder zit. Dat hebben ze ook bij de huizen in de omgeving in Britchester.
Lekker duidelijk ook dat ik bouwen veel leuker vind dan inrichten, haha. Wil ook nog een keer een woonboot maken op het water.
En @Feather. Een souterrain heb ik laatst een keer gemaakt! Je moet dan een kelder maken op de plek waar je het souterrain wil. Vervolgens moet je er dan op klikken en dan klikken op plafond verwijderen. Dan krijg je dus een open plek.
Hoop dat het een beetje duidelijk is. Het is lastig uitleggen zo.
Misschien als je eerst een vierkant maakt als kelder en daar een smaller rechthoek tegenaanzet? Dan verwijder je alleen van de rechthoek het plafond (lijkt me). Geen idee of dat dan een gat oplevert maar ik zie weleens dat mensen zo een leeg zwembad maken.
De sims 2 is echt intens af en toe. Ik heb een studentenhuis waar nu 7 sims inzitten en er ontstond brand. 1 sim was dood aan het gaan, maar werd op het nippertje geblust door een andere sim. Toen ik weer naar het koop menu kon heb ik meteen een sprinkler gekocht. Niet goed voor mijn bloeddruk dit

Wat ik doe is de kelder plaatsen. Dan verspringt je beeld naar de kelder. Dan klik je de ruimte aan en dan moet je weer een verdieping omhoog dus naar de de begane grond. Als het goed is zit er dan een gele rand om je kelder heen en daar moet je dan op klikken en krijg je de optie als het goed is wel.
Bij mij lukte dit niet, maar als ik vanaf grondlevel een kelder bouw met het keldergereedschap wel! Dan kan ik inderdaad het plafond verwijderen en is er een gat. Als ik een ruimte bouw in de kelder met de gewone muren, dan krijg ik idd gras ipv een gat. @SpeedOfSound
Edit: gelukt!
Oh ja! T moet inderdaad met keldergereedschap! Sorry dat had ik er niet bijgezet! Fijn dat het is gelukt
Ik heb al lang geen Sims meer gespeeld maar ik ga meedoen!! Leuk!
weet je nog waar het schilderij en de bank van is?
Dat schilderij is uit de livin’ rum collectie van Harrie geloof ik!
Bank lijk ik te herkennen uit een pack van Peacemaker maar dat kan ze je denk ik zelf beter vertellen.
Wat mooooooi! Wil je ‘m misschien delen in de galerij?
Woow die is super leuk geworden! En hallo hee, kan je mijn echte huis ook komen inrichten met deze CC?
@Frambozentaartje Dat is echt een van de allerleukste expansions! Zowel gameplay als build&buy als CAS. Ik hoop dat binnenkort Spa Day een keer als gratis trial komt want twijfel daar steeds over.
Ik vind eco lifestyle heel leuk! Vooral voor mijn gameplay.
Ik zoek nog inspiratieee @SpeedOfSound
Ik dacht ook eerst om een grachtenpandje te maken, maar dat is niet origineel. Hmmm Ik ga zo maar ff wandelen of zo