Skate & Roll

Dit was er dus in Rotterdam jaren geleden! Wednesday Night skate. Zo leuk, helaas kregen ze paar jaar geleden geen vergunning meer.

1 like

Hoe komt het eigenlijk dat longboarden een wat suf imago heeft, weet jij dat?

Ik heb ook nog even getwijfeld over een step, misschien als skeeleren niks wordt dat ik dat alsnog doe haha.

Lijkt me vooral een chille manier als je snel ergens wilt komen wat lopend net te ver is

@LastYoungRenegade

Wat een mooie combinatie.

Ik ging ook even op die site kijken maar vond alleen dit stukje tekst een beetje jammer bij een ander paar:

1 like

Mijne is niet geschikt daarvoor maar wel om langere tochten te maken. Maar je hebt ook van die kleine opvouwbare waarmee dat wel kan.

Ik vind het leuk om flink hard te gaan. Vooral met de hond was dat heel tof.

2 likes

Tuurlijk kan dat! Ik ben ouder begonnen

—-
@Mgg Hey! Ik vroeg me al af of je het nog steeds deed

—-

Volgens mij vinden sommigen het geen echte skateboards. Een soort net niet board. In mijn stad rijden er vooral hipsters op rond en dat zal in andere steden ook misschien zo zijn en helpt ook niet met het imago. Hier worden ze een beetje gezien als de bakfiets onder de skatedingen

—-
@anon42392789 hahaahah door dat stukje tekst ga je bijna verwachten dat ze ruiken naar vlees of motorolie

2 likes

Ik twijfel tussen 2 varianten als eerste paar:


(Deze verkopen ze overal en nergens maar ja luipaardprint.)

en deze:

Welke zijn beter?

1 like

Oeh, ja, dat snap ik. Wat een stom stukje ook.

Ik denk dat ze ongeveer vergelijkbaar zijn. De Chaya is wel een lager model, je hebt dan minder support rond je enkels maar sommige mensen vinden dat juist fijn. Het lijkt net tussen een normale boot en speed skates in te zitten.

Ik heb zelf impala’s gehad en die zijn echt prima om mee te beginnen. Ik zou alleen aanraden een skate tool erbij te bestellen want hun wielen zijn vaak te strak gedraaid. Kwam ik pas na 1/2 weken achter en maakt echt een wereld van verschil.

2 likes

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dan beter voor het hogere model kan gaan. Bij normale schoenen vind ik high tops ook vaak fijner zitten met mijn smalle enkels.

1 like

Het zijn allebei instap modellen en waarbij je eventueel na verloop van tijd dingen aan kan veranderen. Ik had na een tijdje andere wielen en stoppers onder mijn Impala’s gedaan maar je kan ze prima gebruiken gelijk uit de doos!

Oja Impala heeft wel een soort schandaal gehad waarbij mensen boos waren omdat de hiel van de boot los kwam na een tijdje. Maar dit komt vooral als je er heftige dingen mee doet zoals naar het park en van trapjes afspringen, maar daar zijn ze dus niet voor bedoeld. Maar veel andere goedkope modellen zullen dit ook hebben. Wilde het nog wel even zeggen :slight_smile:

2 likes

Ik zou zelf voor de impala gaan omdat de hak hoger is. Het helpt om beter balans te houden.

1 like

Nu wil ik ook rolschaatsen i.p.v. skeelers, stelletje influencers 🥲🛼

8 likes

Doe :smirk:

2 likes

Hoe helpt die hak met balans houden? Ik heb een teen die hakken niet leuk vind en ben bang dat dit al te veel is.

Ja echt dat :joy::joy:

1 like

Hopelijk zijn rolschaatsen zijn de Animal Crossing van 2021 voor mij. Ik heb de luipaarden gekocht. :slight_smile:

7 likes

Met rolschaatsen ligt je balans niet in het midden maar iets naar voren zodat je niet achterover valt. Door een hak ga je automatisch meer naar voren!

1 like

Oke, als jullie me zouden moeten overtuigen… Waarom rolschaatsen? Wat is daar leuk aan? Waarom leuker dan inlineskates? :sweat_smile:

1 like

Word helemaal enthousiast van jullie! Terwijl ik nog nooit op skates/rolschaatsen of gewone schaatsen heb gestaan, wil ik dit nu ook proberen haha. En dan mooi roze rolschaatsen uitzoeken :heart_eyes:

7 likes