Heb ze toevallig vandaag nog een stuk losser gedraaid! Maakte inderdaad weer wat dingen makkelijker maar niet deze helaas
Ik snap je, ik was erbij toen @flalamingo viel en ben ook half getraumatiseerd haha. Ze verloor haar evenwicht, viel achterwaarts en zette uit reflex haar handen op de grond, waardoor ze dus haar pols brak. Ik heb intussen veel filmpjes gekeken, o.a. van queergirlstraightskates.
Beste tip is goed door je knieƫn gaan, als je dan toch valt dan ben je al dicht bij de grond. En als je je evenwicht verliest, strek je armen recht voor je uit zoals Superman. Zo balanceer je terug, en als je toch valt beland je alleszins niet op je polsen. Door je armen te strekken en je knieƫn te buigen zal je wss ook voorover vallen ipv achterover, wat goed is want je bescherming zit ook vooraan je lichaam
Het is inderdaad ook even oefenen tot je die klik voelt. Wat bij mij wel hielp is armen uitstrekken en mee te bewegen. En niet vanuit stilstand oefenen, maar zachtjes rollend
Oef, het is behoorlijk pittig haha. Ik vond het in elk geval fijn om mān hak te gebruiken om de draai te maken, in plaats van de hele voet. Je kan het ook met je toe of je toestop doen. Wat je zelf prettig vindt.
Verder is het je gewicht verplaatsen. Eerst op je voorste been waar je omheen draait. En zodra je de andere kant opgaat verplaats je je gewicht naar het andere been. Dat lukt mij ook nog niet helemaal goed. Nu blijf ik nog opzij staan.
Heeft 1 van jullie ervaring met kinderen leren rolschaatsen? Ik kom er namelijk niet helemaal uit hoe ik hem het beste de beweging kan leren en hij gaat daardoor telkens bijna in de spagaat.
Nul ervaringen mee, maar kan wel zeggen dat ik wou dat iemand me als kind verteld had dat ik mān knieĆ«n moest buigen! Heb dat me op mān 24e echt aan moeten leren en was best lastig
Haha ja dat vertel ik hem gelukkig wel! Goed de Squat houding en voorover hangen, als 'ie Dan valt, valt hij op zān beschermers en niet op zijn billen.
Heb net wat YouTube filmpjes zitten kijken.
1: begin op tapijt of gras.
2: goed voeten recht naast elkaar houden.
3: stapjes opzij en weer terug zetten.
En zo uitbreiden naar stapje opzij, afzetten en terug.
Ben benieuwd.
Oh dat klinkt wel goed ja! Leuk, succes
Hey allemaal! Een groentje hier
Al heel lang wil ik op rolschaatsen, maar nooit zet ik de stap om er uiteindelijk te kopen. Eerst dacht ik, ik neem er gewoon van de Decathlon ofzo, voor als ik het niet volhou (heb ik wel wat vaker). Maar langst de andere kant denk ik dat ik beter meteen iets ādeftigā aan mijn voeten heb. Door jullie te lezen en onwijs lang te scrollen op insta en youtube, krijg ik gewoon nog meer zin om toch de stap te zetten. Of te gaan rollen Maar, whaaaat! Hoe lang kan je op een paar staan wachten
Ik ben een beetje verliefd geworden op de Luna Shadow⦠Ik heb ze niet eens in handen
Enkel zit ik vast met de maten . Het is toch wel een budget en dan hoop je toch wel dat je voet er in kan?
Ik heb best brede voeten. Maar overal spreken ze enkel over de lengte en nooit over de breedte van een skate⦠Met sokken, zonder sokken, dikke sokken⦠Ik heb mijn voeten denk ik al 20 keren gemeten langst alle kanten. Of pas je dat dan wat aan met je veters?
@batallador Ik had hierover zitten opzoeken, maar het is net of Gent een van de weinige winkels is in België met rolschaatsen⦠En deze is nog niet open, enkel online.
Wat leuk dat het steeds beter lukt!
Ik heb rolschaatsen maar durf nog steeds niet buiten te rolschaatsen, dus rol ik af en toe binnen over mān tapijt
Ik heb mijn rolschaatsen zoān ruime 5 jaar, maar heb nooit eerder de tijd en moeite genomen het echt goed te leren. Pas sinds corona (als vervanging voor de sportschool) besloten dat ik er goed in wilde worden en rolschaats nog steeds
Edit: hiervoor was ik zoals @Quinoa hahah. Uiteindelijk lukt het jou ook buiten te komen
Nee, helaas niet in de omgeving waar ik nu woon. Ik moet gewoon of een les nemen, of een weekje oefenen bij mān ouders in de tuin
Niet sinds het begin, maar wel sinds ergens halverwege die zomer actief bezig. Ben van alleen bubbelen in huis, naar bang hertje op straat, naar zelfverzekerd soepel rolschaatsen gegaan. Ik focus vooral op soepel en vloeiend trucs te kunnen doen en niet elke keer maar iets nieuws willen unlocken waardoor het net een to do-lijstje afwerken wordt (vind ik dan). Ik kijk gewoon naar waar ik zin in heb en zit nu in een slalommen met pionnen periode (denk aan snakewalks enzo)
Edit: ohja en ik doe vooral aan straat- en dans- rolschaatsen. Wil ook binnenkort een skatebaan proberen, maar moet eerst op zoek naar een goede helm
@Quinoa mocht je in NH zitten dan wil ik je best een keer helpen
Ik heb het 3 keer gedaan ofzo, maar ik durf het gewoon niet buiten. Scheelt ook dat als ik iets breek of goed bezeer ik een probleem heb qua werk.
Verkeerd gestemd want ik heb geen rolschaatsen. Wel sinds corona skeelers gekocht en die liggen inmiddels ergens achterin de schuur
Voor corona deed ik aan skeeleren. Tijdens corona overgestapt op rolschaatsen omdat ik toen aan roller derby ben begonnen.
Ik hoop daar ooit nog eens aan mee te doen (maar niet dit jaar). Maar dan wil ik eerst de route weten, haha.
Maar niet heel ver vantevoren, toch?
Ja! Gewoon fleecevest en handschoenen aan en gaan