Skate & Roll

Ik heb dat ook, zo’n afdruk van m’n beschermers. Denk dat je dat altijd wel zal houden, omdat het aansluitend moet zitten. Zolang het niet pijnlijk is denk ik dat het geen kwaad kanm

1 like

Oh ik ben gister met rolschaatsen zo hard op mijn achterhoofd gevallen :sob: Ik ging met mijn dochter naar de skatebaan en daar was een heel klein hellinkje waar ik vanaf ‘moest’ van haar (ze is bijna 6) Ik zei al steeds dat ik dat niet wilde en eng vond maar ze dramde zo door, dus toen toch gedaan. (is mijn eigen schuld hoor, had het gewoon niet moeten doen) dus ik eraf, en toen vlogen mijn voeten onder me vandaan en toen viel ik keihard met mijn achterhoofd op de grond. Zij keihard huilen en ik thuis ook huilen haha.

Had ook last van mijn kaak dus om 21.30 uur toch even naar het ziekenhuis geweest. Was gelukkig niks aan de hand maar heb wel een tetanusprik gehad want heb een schaafwond op mijn achterhoofd. En nu nog wat hoofdpijn en pijn in mijn onderrug, maar dat zakt wel weer. Wat een gedoe! Ik ga zeker voor mijn dochter en mezelf een helm kopen.

Voorlopig durf ik even niet meer en als ik ga, niet van zo’n ding meer af.

@NoTime wat knap dat jij gewoon doorzet en zelfs zelfverzekerder bent ook al ben je vaak gevallen!

1 like

Wat een schrik, sterkte! Hoop dat je geen hersenschudding hebt, weet uit ervaring dat je daar heeeel voorzichtig mee moet zijn, zeker in de eerste weken.
Superleuk trouwens dat je met je dochter ging, wou dat mijn moeder dat vroeger met me deed!

1 like

Ah wat lief dat je dat zegt! Ja vind het leuk om dat soort dingen met haar te doen.

Volgens mij heb ik geen hersenschudding maar ik hou het in de gaten, dank je wel!

1 like

Zit hier toevallig ook iemand die goede plekken weet in Groningen om te rolschaatsen? Nog flink beginner dus hoeven geen stuntdingen ofzo te zijn. Een fijne ondergrond en niet te druk is denk ik al genoeg. Als er meiden zijn die het leuk vinden een keer samen te gaan is dat natuurlijk ook altijd welkom!

Na vijf maanden wachten, heb ik eindelijk een bericht gekregen dat mijn skates onderweg zijn. Binnen 1 - 3 weken heb ik mijn Riedells :partying_face:

3 likes

Ze bevallen heel goed. Ik ben nu veel flexibeler en stabieler. Een goede skate maakt echt verschil. Deze winter oefenen ik samen met een groepje in garages en ik merk echt vooruitgang.

Ik wil binnenkort ook schaatsen. Ik verwacht ook dat het makkelijker zal gaan.

Waar les jij? En welke danspasjes ben je aan het oefenen?

2 likes

Wat leuk! Ik denk zeker wel dat je effect gaat merken op schaatsen. Transitions en achteruit schaatsen gaan sowieso lukken. Spread eagles zijn ook leuk op schaatsen.

Ik rolschaats ook nog steeds. Ben deze zomer op Skatelove BCN geweest. Zou ook graag lessen willen volgen, maar hier in de regio zit niks. Wel jammer want zou het juist zo gezellig vinden

@IIloveweekend Welke Riedells heb je? Ik heb Zones besteld

2 likes

120 boot, Powerdyne Thrust plate, jam plug en radar energy wielen. Sorry hebt er geen “skate naam” voor.

1 like

Volgend jaar wil ik ook naar Barcelona! Heb echt te veel gemist!

1 like

Ja want ik rolschaats noodgedwongen meestal alleen en zat een beetje vast. Kreeg van anderen daar net de tips die nodig waren om weer stappen vooruit te maken.
Zou hier liever ook meer met anderen willen rolschaatsen

1 like

Ik heb eerst wat binnen proberen oefenen. Gewoon al wennen om op wieltjes te staan en dan bij goed weer op het terras. Maar echt op straat, heb ik nog niet gedurfd! In de winter is er eigenlijk niets van gekomen… en die zon blijft zich maar verstoppen… :cloud_with_rain:

2 likes

Mocht iemand uit Zeeland komen en het leuk vinden; mijn roller derby club heeft aankomende dinsdag een gratis try out avond. :partying_face: Het is zo’n leuk team en zo’n leuke sport.

https://www.suckerpunchskateshop.com/nl/riedell-celebrity-roller-skates.html

Maar dan met een jamplug en 57mm wielen

Ik skate in de lente/ zomer in parken en nu vooral in garages en binnen. Dus een combinatie van buiten en binnen. Overigens heb ik ze nog niet gebruikt om afstanden te skaten.
Tot nu toe ben ik heel blij met mijn skates. In het begin moest ik heel erg wennen aan dat mijn voorste wielen onder de bal van mijn voet staan i.p.v. meer richting mijn tenen. Hierdoor heb ik meer ruimte voor bewegingen met teenbalans. Daarnaast heb ik meer balans en wendbaarheid.
Door de stugge boot heb je alleen minder flexibiliteit bij achterkant van je enkel. De laars beweegt niet mee als je bijvoorbeeld een down pivot spin doet. Dat kan je compenseren door de veters losjes te strikken.

Ik heb ook heel lang getwijfeld om de Zones te kopen. Maar met mijn brede voeten werkt de 120 boot beter. Welke rolschaatsen heb je nu? En wat voor rolschaatser ben je eigenlijk?

Ik ben trouwens ook een jamskater en deze boot werkt daar prima voor. Veel Amerikaanse roller rink skaters gebruiken de 120 ook. Het is in het begin alleen even wennen hoeveel steun je hebt.
Een van mijn favo skaters, Storm Skater heeft de 3200 boot. Die is nog stugger, maar dat werkt prima.
https://youtu.be/uq32HXXRj9Adit filmpje heb je vast al gezien. Afhankelijk van de plate, lijkt de zone te voldoen aan jouw verwachtingen. En het is de prijs echt waard!!

1 like

Alvast heel veel succes. Ik heb mijn skates ook bij ginger skates gekocht.

Ik heb sinds afgelopen weekend ook rolschaatsen en vind het echt fantastisch!! Maar nu wil ik graag bescherming kopen, alleen dat vind ik echt lastig qua maat? De meeste kniebeschermers gaan aan de bovenkant tot 36cm, maar ik ben gewoon lang en heb dus een grotere omvang dan 36cm aan de bovenkant. Heeft iemand ervaring met deze https://nl.impalaskate.eu/products/adult-protective-pack beschermers?

3 likes

Heb er geen ervaring mee en wilde wel thuis gaan kijken naar wat ik heb en m’n been opmeten. Maar zie dat je ze al besteld heb hahah. Als je ze binnen hebt gewoon even kijken of ze lekker zitten en niet afzakken. Te strak zit niet lekker, maar ze worden iets losser na een tijdje dus te losjes moet je ook niet meteen in het begin al willen.
Zo’n pakket is prima. Op termijn kun je langzaam dingen vervangen door ze los te kopen. Dan heb je ook meer een idee wat je fijn vindt.

Polsbeschermers uit pakketten zijn niet altijd top. Dit merk is ok, dus ik verwacht dat de polsbeschermers dat ook wel zullen zijn, maar check toch even goed of ze stevig zijn. Heb ze zelf het liefst met baleinen erin.

Oh en zag je andere post: in dit topic staan meerdere tips over oefenen met goed vallen. Ook op youtube staan tips. Dirty School of Skate vind ik zelf een fijne

1 like

Ik heb ze geannuleerd, want zag ook dat ik per ongeluk een kindermaat besteld had haha, dus ik moet ze nog bestellen! Als je dat zou willen doen heel erg graag, want ik zie overal andere maattabellen.

Goede tip over het vallen! Bescherming had deze blessure niet kunnen voorkomen, maar het is wel handig om even goed te kijken om volgende blessures te voorkomen