Skate & Roll

Oh de luipaarden zijn gaaf! Zo jammer dat ze mijn maat niet hadden.

@DelilahBard Ik heb rolschaatsen genomen omdat ik wel nog skates heb. Simple as that.

@LastYoungRenegade Ik zag ze ook niet zo gauw in maat 42, ik hoop dat ik 41 pas.

1 like

Ja ik zag ze ook in 41, maar mijn ene voet is 42, dus dat gaat niet passen. Die andere is wel 41.

@DelilahBard Ik heb ook nog inline skates dus wilde per se rolschaatsen.

1 like

Ik vind zelf rolschaatsen heel leuk omdat ze veel veelzijdiger zijn. Je hebt skatepark skaten, street skating, jam skating (dans) en artistic skating (zoals kunstschaatsen maar dan op wielen).

Ik kan zowel met mijn rolschaatsen van de halfpipe af als pirouettes maken.

Rolschaatsen hebben ook de stop voorop zitten die je niet alleen als rem kan gebruiken maar ook voor andere dingen zoals sprongen. Vergelijkbaar met de toe pick op een kunstschaats.

Ik vind ze ook veel mooier. Inline skates vind ik toch vaak heel plastic en vaak een beetje lomp (sorry :sweat_smile:)

Ik woon ook ergers waar veel rolschaatsers zijn en dat zijn overwegend vrouwen en er is een hele leuke community.

Als je alleen lange afstandstochten wilt maken zonder poespas zou ik denk ik wel inline skates nemen.

7 likes

Ik had je inderdaad al een tijdje niet meer gezien. Leuk dat je nog steeds rolschaatst! Die baalmomentjes gaan gelukkig ook weer voorbij en ook het weer wordt inmiddels weer steeds beter!

@DelilahBard Ik kwam rolschaatsen tegen in de kringloop en herinnerde dat ik ooit nog eens wilde rolschaatsen in Central Park dus kon ze niet laten liggen. En door de leren schoen heb ik geen pijn aan mijn enkel. Dat heb ik wel met skeelers en kan die om die reden nooit lang dragen

2 likes

Oh jongens ik heb zo heerlijk gerolschaatst vandaag! Voor het eerst met een vriendin, en we vonden een hele fijne parkeerplaats waar we ook ongestoord trucjes konden oefenen :blush: M’n spins gaan al een stuk beter en ik heb voor het eerst gesprongen! Ben er helemaal vrolijk van weer. Zo leuk ook dat dit topic zo actief is al!

8 likes

@flalamingo dit topic schreeuwt jouw naam

1 like

@360 ik heb zowel een skateboard als een cruiser! Hangt er denk ik vanaf wat je wil gaan doen, voor trucjes is een cruiser/longboard onpraktisch, voor langere stukken is het is veeeel comfortabeler. Ik heb destijds zelf voor een cruiser gekozen omdat ik longboards zo onhandig groot vind, puur praktisch dus eigenlijk. Longboards kan je wel leuk van die danspasjes op doen als dat je ding is! Wat @Echo zei over losse trucks op longboards, klopt, maar je kan je trucks zelf makkelijk losser of vaster zetten. Pennyboards vind ik persoonlijk niet zo prettig omdat ze zo klein zijn dat ik amper ruimte heb voor m’n voeten, maar misschien ben ik er gewoon te lomp voor haha

2 likes

Zo leuk! En altijd fijn om nieuwe rustige plekjes te ontdekken. Dit soort dagen met met mooi weer en ook nog eens vooruitgang zijn extra motiverend.
Ik ben vandaag ook even gaan rolschaatsen en mijn focus lag op toe spins! Alleen zijn ze aan het bouwen bij het rechte stuk weg dat ik meestal gebruik, en dat lag nu vol met zand. Moest een stukje verderop oefenen en dat was wel even een uitdaging want de weg loopt daar schuin. Maar ben ook tevreden!

En ben heel gelukkig dat het topic goed loopt en meteen al zo gezellig is :inlove: Twijfelde juist om er eentje aan te maken, omdat ik bang was teleurgesteld te raken door weinig animo dus ben extra blij nu!

7 likes

Oh dat vind ik altijd lastig als het schuin loopt! Maar fijn dat je alsnog een goeie dag had wat rolschaatsen betreft :blush:

1 like

Heb je die wieltjes gewoon voor de leuk/kleurtjes gekocht of nog met een specifieke reden (qua hardheid ofzo)? :smiley:

Voor de leuk eigenlijk. Vind die er nu op zitten niet zo leuk haha. En ik hou van gekleurde wieltjes.

1 like

Ah ja tof, echt een leuke kleurcombi denk ik inderdaad!

Ik gebruik voor in huis ook roze en witte wieltjes gemixt :laugh:

1 like

Ik zit nu ook dat Chaya paar van @LastYoungRenegade te bekijken :eyes: Nou gebruik ik in al mijn schoenen steunzolen en die zou ik in skates ook moeten dragen. Hebben rolschaatsen meestal een uitneembare binnenzool zodat ik die kan vervangen met mijn eigen zooltjes of zit dat helemaal vast?

1 like

Zowel mijn Impala’s als Moxi’s hebben wel een uitneembaar zooltje maar ik weet niet of dit voor allemaal geldt natuurlijk!

1 like

Meestal weet ik niet, maar bij de mijne (staat geen merk in maar waarschijnlijk Roces) kunnen ze eruit. Misschien als @LastYoungRenegade ze binnen heeft dat ze voor je kan checken hoe het bij Chaya is

1 like

@Dombo Ik wil inderdaad best voor je kijken als ik ze binnen heb! :slight_smile: Wordt op zijn vroegst wel pas maandag (als ik ze dan krijg).

2 likes

Ja mezelf kennende echt meer om lekker te cruisen in het park en door de stad! Dus daarom zat ik vooral naar longboards te loeren. Met snowboarden ben ik ook niet zo van de tricks maar wil ik lekker snelheid maken en leuke tourtjes zoeken.

1 like

ik heb dit topic door zitten lezen en nu begint het ook te kriebelen! Ik twijfel nog wel een beetje want ik vind rolschaatsen er leuker (en makkelijker) uit zien, maar zou ook graag een rondje door de polder willen doen. Gebruiken jullie rolschaatsen alleen voor parken, of gaan jullie ook weleens wat langer cruisen?