Skate & Roll

Ah ja leuk! Echt shit dat de winkels niet open zijn, anders kon je gewoon eens lekker wat proberen. Ik heb zelf een cruiser van de Decathlon en vind het een prima ding, maar heb hem nooit heel intensief gebruikt dus weet niet hoeveel ik er nou echt over kan zeggen. Mijn vriend heeft een cruiser van Element en dat is wel echt een goed ding, is intensief gebruikt en gaat al een heel flinke poos mee. Je kan natuurlijk praktisch alles aan een board aanpassen als je iets toch niet prettig vindt (wielen, lagers, trucks), dus als je een merk neemt wat een beetje fatsoenlijk bekend staat komt het al snel goed denk ik! Een cruiser kunnen trouwens ook net zulke grote wielen onder als een longboard, dus is qua comfort heel vergelijkbaar.

1 like

Doe ik ook! Kan makkelijk 1-2 uur rolschaatsen. Ik volg ook zat rolschaatsers die voornamelijk lekker buiten cruisen.

Er deden vorig jaar ook veel mensen de 1000 miles challenge waarin je dus in 1 jaar 1000 miles (ongeveer 1600 km) rolschaatst!

1 like

Ik heb gisteren voor het eerst weer geskeelerd! Met zonsondergang :heart_eyes: Het was echt heerlijk en voelde me zoo vrij en blij haha. Morgen weer!

4 likes

Dat zou top zijn! Laat maar weten :blush: Hopelijk zitten ze goed bij jou!

1 like

Oh nee, sorry! Als je gewoon lekker op straat wil skaten hoef je echt niet bang te zijn hoor. Al kan een ongeluk natuurlijk altijd gebeuren, maar dat is met alles zo.

Bij mij gebeurde het specifiek in het skatepark en dat noemen ze dan ook “aggressive skating”. Als je daar aan begint moet je gewoon accepteren dat je gewond kan raken, dat is het risico. Maar in 99/100 situaties genees je en leer je ervan!

1 like

Bedankt voor al jullie antwoorden @anon42392789 @Mgg @LastYoungRenegade en @Echo!
Ik moet zeggen dat ik echt wel enthousiast ben geworden, maar ik ga eerste de komende tijd eens wat vaker skaten. Als ik het over een poosje nog steeds wil, schaf ik misschien ook een paar rolschaatsen aan. Eerst maar eens kijken of ik er sowieso de tijd voor kan vinden.

Ik zag wel deze en moest een beetje kwijlen. De witte versie van het luipaard van @anon42392789. Is meer mijn ding. Heerlijk die retro vibes!
afbeelding

5 likes

Die zijn ook heel leuk (ik vind eigenlijk alle opties wel leuk). Alleen wit zou ik zelf nooit zo gauw nemen omdat het gauw vies wordt en dan wordt ik een stampvoetende kleuter die hard baalt.

1 like

Haha, jaaa je hebt helemaal gelijk! Alleen vind ik ze zo mooi dat ik dan maar een keertje extra poets ofzo? :joy::woman_shrugging:t3:

1 like

Ik heb deze witte gehad (ook paarse)! Heel kort want ik heb ze uiteindelijk verkocht. Maar deze zijn van vegan materiaal en kan je echt makkelijk schoon poetsen. Is een soort vinyl.

5 likes

Die van mij komen als het goed is (momenteel weet je het nooit helemaal zeker) al binnen. Dan maar direct een testritje maken of rolschaatsend huiswerk maken.

5 likes

:drooling_face: Nice! Waarom heb je ze weer verkocht?

Ik had deze in het paars en die had ik heel intensief gebruikt maar daarvan kwam de hiel los na een tijdje. Ik heb toen een klacht gestuurd en toen mocht ik nieuwe uitkiezen.

Maar ik was ondertussen al geupgrade naar een ander merk die kwalitatief veel beter zijn (maar ook 3/4x zo duur dus daarom zou ik die niet aanraden als je niet zeker weet of het wat voor je is).

Ik wilde ze toen wel houden voor gewoon een beetje over het strand skaten omdat ik ze wel mooi vond maar in de praktijk gebruikte ik ze nooit en dat vond ik zonde. Ze waren nog als nieuw dus ik heb ze toen verkocht.

1 like

Ah logisch. Is dat een veel voorkomend probleem, dat de hiel loslaat? Of had je gewoon pech?

En @anon42392789, bedoel je dat ze morgen al komen? Huiswerk op rolschaatsen is wel next level :wink:

1 like

Ja, dat kwam toen (was einde 2019) vaker voor maar dat kwam omdat het bedrijf skaters hadden die de skates in het skatepark promoten. Dus mensen gingen ze hiervoor gebruiken maar later is het bedrijf hier op terug gekomen en gezegd dat ze niet op deze manier gebruikt kunnen worden. Ook hebben ze de kwaliteit aangepast. Dus met normaal gebruik (geen extreme dingen zoals van trapjes springen enzo) zou dat nu niet meer moeten gebeuren.

1 like

Misschien moet ik marktplaats een beetje in de gaten gaan houden!
Thanks voor alle info guys

1 like

Ik heb mn datum voor de rolschaatsen op 3 mei gezet. Afvallen gaat nu lekker maar is de eerste week :joy: Dus dat telt niet.

Ben trouwens niet van plan op trucjes te lerenm gewoon rondjes op als beweging.

4 likes

Deze doen me denken aan mijn kunstschaatsen, heel tof inderdaad!

1 like

Hoe gaat het eigenlijk met rolschaatsen op gewone straat, gaat dat enigszins of heb je wel echt glad asfalt nodig? Ik heb het idee dat dat met gewone skeelers wel prima gaat maar rolschaatsen weet ik eigenlijk niet? Wat is jullie ervaring daarmee? Gewoon stenen zoals op deze foto haha

Kan wel maar vind het zelf niet prettig, maar dat vind ik het ook niet met skeelers. Het trilt zo aan je voeten en het is steeds uitkijken of er geen steen uitsteekt. Asfalt heeft wel de voorkeur

2 likes

Zo leuk! Toen ik jong was ging ik altijd na het avondeten een rondje skeeleren met mijn moeder maar heb het daarna eigenlijk nooit meer gedaan. Ik heb nu gevraagd of mijn moeder skeelers mee kan nemen van haar kringloopwinkel zodat ik het eerst weer een keertje voor goedkoop kan proberen :heart_eyes:

Edit: yay, deze zijn nu van mij!

13 likes