Love Becky!
Ben uiteindelijk toch ook voor een Instant Pot gegaan met meerdere functies!
Komt aankomende week binnen. Heb meteem zin om ermee aan de slag te gaan.
@KipTokTok Als je nog een paar succesrecepten hebt voor de Instant Pot: ze zijn welkom. Ik vind dat ding nog altijd intimiderend, ook al heb ik hem al een paar jaar en gebruik hem weinig. Ik ben lid van een facebookgroep voor recepten, maar die vind ik ook niet bepaald uitnodigend ogen haha.
De chili maak ik wel af en toe.
Ja chili is echt top! Maak ik ook veel.
Verder maak ik alleen nog maar risotto daarin. Verhouding risotto:bouillon is 1:2. 5 minuten pressure cook. Verder de ingrediënten die je normaal ook gebruikt. Alleen dus zonder de intensieve arbeid haha.
Deze is ook goed: Daging smoor uit de instant pot / CPE -
En verder is het hoe meer je maakt, hoe meer je zal zien dat je ook gewoon kan variëren omdat veel recepten toch een basis gebruiken, zoals bij de risotto.
Laatst ook soto gemaakt in de Instant Pot en daarvoor gewoon een normaal recept gebruikt en dan een half uurtje pressure cook ipv uuuuren stoven.
Ik ben ook op zoek, voor welke ben jij gegaan?
Ik heb de Instant Pot Duo 5,7l Multicooker gekozen. Maar ik ben nooit zo van het grondige uitzoekwerk, dus ik zou mijn keuze zeker niet klakkeloos overnemen
Mijn succesrecepten! Bij het recept voor lasagnesaus staat nog de bereiding in een gewone pan maar die doe ik tegenwoordig ook gewoon zo lang mogelijk in de crockpot. Hoe langer hoe lekkerder!
Ik word zo blij van dit soort receptenschriftjes.
Ik ben nu de daging smoor aan het maken, thanks!
Vandaag heb ik druivensap gemaakt in de slowcooker. Van een familielid met moestuin had ik kilo’s druiven gekregen, veel te veel om op te eten. En ze moesten wel echt gegeten worden. Toevallig zag ik op FB een bericht voorbijkomen van iemand die druivensap maakte in de slowcooker, en dat ben ik meteen gaan doen.
Alle druiven heb ik van de trossen gehaald, goed gewassen, en toen zonder iets erbij in de slowcooker gedaan, tot 'ie vol zat. Na ca. 4 uur op high hadden de meeste druiven hun sap losgelaten, en de druiven die nog intact waren heb ik gestampt met een pureestamper. Vervolgens door een zeef gehaald, en nu heb ik ruim 2 liter druivensap.
Deze week wil ik ook nog stoofpeertjes maken, een gedeelte van het druivensap ga ik daarvoor gebruiken.
Ook heb ik paarse boontjes gekregen, sperzieboontjes maar dan zijn ze aan de buitenkant paars. Ze heten Purple Queen. In eerste instantie vond ik die er niet heel appetijtelijk uitzien, maar ze worden tijdens het koken groen. Dan oogt een stuk lekkerder, vind ik.
Ik heb ze geblancheerd en in porties ingevroren, en dan gebruik ik ze voor een krieltjes / sperziebonenschotel uit de slowcooker. Die is vergelijkbaar met de preischotel van @PrincessPeach , maar in plaats van kruidenkaas en slagroom doe ik er een bakje naturel smeerkaas in en nog wat gemengde kruiden.
Zo zagen ze er uit voor blancheren:
Tijdens het blancheren verkleurden ze al.
En ik kreeg nog een paar kilo kweeperen, die liggen nu nog te weken in een pak met water en azijn om zeker te weten dat er straks geen ongedierte meer op zit. Morgen of overmorgen ga ik die pocheren in de slowcooker.
Hoewel ik ook in de lente en zomer mijn slowcookers ben blijven gebruiken, ben ik wel blij dat het slowcookseizoen nu weer echt begonnen is.
Ik heb heel dit topic gelezen tijdens een slapeloze nacht en ben ook om. Ik ga vanavond ook een slowcooker bestellen!
Wat een fijne recepten! Ik ga er zeker een paar proberen. Ik heb een Crockpot Expres Pot en gebruik m veel te weinig, tot nu toe vooral voor Chili, soepen en stoofvlees.
Wauw wat een mooie recepten! Ik heb je post opgeslagen
Ik zag dit recept voorbij komen en wil deze binnenkort maken. Nu het weer wat kouder wordt, krijg ik ook echt meer zin om de slowcooker weer te gebruiken.
Ik heb gisteren het slowcooker kookboek van Sabine Koning (OhMyFoodness) binnengekregen en ik ga vanavond het eerste recept uitproberen!
Ik heb mijn vriend laten kiezen en na twee bladzijdes was ie er al over uit haha, het wordt de cowboystoofschotel. Ben benieuwd, ik zal laten weten hoe het smaakte!
Zo leuk dat dit topic weer actiever wordt nu de dagen korter worden!
Hier staat de slowcooker ook aan, met dit recept voor gepocheerde kweeperen. Ik heb er zoveel dat ik wat verschillende recepten wil proberen, en met kardemom en anijs had ik ze nog nooit gemaakt.
Omdat mijn slowcooker niet zo groot is, en de kweeperen wel, heb ik het recept iets aangepast. Ik heb 2 joekels van kweeperen gebruikt, dezelfde hoeveelheid water en suiker, 1 citroen (sap en rasp), 2 kardemompeulen, 1 niet zo heel grote vanillepeul, en een halve steranijs.
Kweeperen zijn echt ondingen om te schillen en snijden dus ik was er na 2 stuks ook al wel klaar mee. Het is vooral mijn man die ze eet, dus de volgende pocheeractie mag hij me helpen met het schillen en snijden.
Ohhh dat was een zeer geslaagd experiment.
Ik vond trouwens 3 kardemompeulen terug dus ik had er toch eentje meer in gedaan. Halverwege heb ik een flinke kneep Lyle’s Golden Syrup bijgevoegd en een schepje lichtbruine basterdsuiker. Na ca. 2 uur heb ik de pan op low gezet en het toen nog laten doorgaren tot de partjes zacht en gaar waren. 2 uur high, 2 uur low in totaal. Hangt natuurlijk ook af van de dikte van de partjes, ik had ze dit keer vrij dun.
Kweeperen vind ik met niks anders te vergelijken. Ze zijn veel bloemiger qua smaak dan gewone stoofpeertjes, fris en aromatisch. De kardemom, steranijs en vanille pasten echt perfect qua smaak en de citroen maakt het lekker fris. We hebben ze net warm gegeten als nagerecht en dat was heerlijk. Ik denk dat ze koud uit de koelkast ook erg lekker zijn.
Wat mij betreft is dit recept echt een aanrader voor in de slowcooker.
De cowboystoof vond ik wat tegenvallen, je proeft wel wat hitte van de chili maar voor de rest vind ik de smaak vlak en gewoon niet zo boeiend. Zou het niet opnieuw maken (of misschien met toevoegingen).
Deze staat nu op. Ik heb het gevoel alsof iemand voor me aan het koken is haha. Ben benieuwd!
Klinkt zo lekker, ik ben benieuwd hoe het bevalt! Ik heb het recept opgeslagen.
Mijn slowcooker staat ook aan. Ik had al zelf spinaziestamppot gemaakt en in de slowcooker zitten gehaktballen.