Slowcooker/multicooker

Hier staat jouw Chili nu te pruttelen en het ruikt al zo lekker als je de trap af komt. Ben heel benieuwd!

1 like

Leuk dat je het recept ook hebt opgeslagen! Het was echt… tromgeroffel… Heerlijk! Echt heel erg lekker. Het is wel echt winterkost, het is wel zwaar (door de chorizo en slagroom). Volgende keer maak ik er een frisse salade naast. We hebben er met z’n 2en van gegeten en er gaat nog een bakje voor 2 personen in de vriezer.
Een dikke aanrader!

2 likes

Ik ga hem zondag maken, tot nu toe nog geen chili gevonden die we beiden lekker vinden dus ik ben benieuwd!

Als iemand nog een echt lekker goulash-recept weet dan hou ik me ook aanbevolen, ook nog niet gevonden.

1 like

Deze curry noodles lijken me ook erg lekker. Die ga ik volgende week maken, denk ik.

1 like

Ik noem het hier ook maar even aangezien er bij slowcooken over het algemeen veel kruiden worden gebruikt; vanaf aanstaande maandag is alles van Verstegen 2e gratis bij AH.

3 likes

Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt maar zag deze in de folder van Dirk:

Zou dat ook prima zijn voor kleinere hoeveelheden (we zijn met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen) of kan ik dan beter een kleiner formaat aanschaffen?

Ik heb ook een grote en wij zijn met 2 volwassenen. Heb niet voor een kleine gekozen omdat de meeste recepten en kooktijden ongeveer op deze maat zijn gebaseerd. Ik heb echt 0 gevoel voor koken dus gekozen voor het gemak en het niet hoeven terug te rekenen van de de tijd.

Als ik eten hierin maar nodig ik altijd nog een extra stel uit. Of we eten er 2 dagen van.

1 like

Dit is echt prima. En je kan nog eens een voorraadje voor de vriezer koken!

1 like

Ik heb het slowcooker boek van Ohmyfoodness en ben nu de ajam pangang aan het maken (ipv babi). Ben benieuwd.

2 likes

2 slowcookers tegelijk aan!

De grote heeft kweeperen er in, met o.a. honing, lichtbruine suiker, vanille, kaneel en citroen.
De kleine heeft stoofpeertjes er in met glĂźhwein, kaneel, citroen en anijs.

Geurkaarsen zijn overbodig momenteel. :smiley:

14 likes

Wij hebben hem vandaag gemaakt, heerlijk! Best zwaar inderdaad, wij hadden zure room ipv slagroom gebruikt (125 ml) maar alsnog vulde het goed! Ik had voor de sweet peppers zoete puntpaprika gebruikt (er gelijk bij in gedaan want we waren het grootste deel van de dag weg). Ik twijfelde of het paprika’s moesten zijn of pepertjes, dus 1 gedroogd pepertje er nog bij gedaan. En runderboullion, omdat er niet bij stond welke soort bouillon.

@Foucher @Peterselie hebben jullie al meer uit het slowcooker-boek gemaakt? Is het een aanrader?

O wat leuk dat je het ook gemaakt hebt! Lekker hè? Ik had er ook puntpaprika in gedaan. En groentebouillon, want die had ik nog liggen.

1 like

Het was lekker maar wel iets te zoet. Volgende keer minder suiker en meer sambal voor wat meer pit.

1 like

Nadat mijn vorige sc ontplofte :flushed: (de keramieken binnenpan dan) heb ik mijn geld teruggekkregen en deze nieuwe gekocht.

4 likes

Goulash! Zeer benieuwd vanavond

8 likes

Alle slowcooker recepten die ik hier voorbij zie komen zijn met vlees! Zouden jullie een slowcooker aanraden als je vegetarisch eet?

• kan prima
  • zou ik niet doen

0 stemmers

Ja, kan zeker! Veel curry’s zijn goed met slowcooker/multicooker te maken, of bijvoorbeeld paneer uit de multicooker :drooling_face:

3 likes

Dat was voor mij ook een overweging, ik associeerde slowcookers vooral met vlees. Ik eet max 2/3 dagen per week vlees, maar gebruik de slowcooker vaak genoeg. Als je vaak groenten en fruit eet is een slowcooker alsnog fijn.

1 like

Ik ben ook al langere tijd aan het twijfelen om een slowcooker te kopen, want het lijkt me echt geweldig in drukke periodes. Maar ik zie zo veel recepten zonder groenten of met heel weinig groenten :flushed:. Doen jullie er dan een salade bij? Of hoe gaan jullie daar mee om?

1 like

Ja dat klopt. Of ik gooi er gewoon zelf extra groenten bij die me er lekker bij lijken. Of ik maak er salade/groente naast. En ik moet zeggen dat ik m’n portie groente niet alleen uit m’n avondeten haal, dat scheelt ook.

3 likes