Als het een recept zonder groente is dan gooi ik vaak diepvrieserwtjes of boontjes er bij in, altijd lekker!
Gooi er flink wat paddestoelen erbij. Die doen het goed in de slowcooker. Kikkererwten trouwens ook
Oké ik heb maandag die slowcooker bij Dirk gehaald en nu ben ik aan het overpeinzen wat ik er het eerst in ga maken. Welke website kijken jullie het liefst voor (eerste, niet te mislukken) recepten? Liefst Nederlandstalig.
Wat lust je graag? Eetspiratie heeft lekkere recepten!
Thanks, ziet er goed uit!
En wat eet ik graag? Alles eigenlijk wel, haha. Ik wil sowieso binnenkort een keer hachee of stoofvlees maken, daar heb ik op de ‘gewone’ manier bijna nooit tijd voor. Ben sowieso dol op stoofpotjes, chili’s etc. dus heb echt zin om te gaan experimenteren.
@anon37686689 Mocht je ook chili con carne lusten, het bericht waarop ik reageer bevat een filmpje van een hele lekkere chili.
En pulled chicken van Vertruffelijk. Die site is niet meer actief maar het recept staat ook in dit topic.
Als je een heel lui (vleesetend) persoon bent:
Tip gooi een halfuurtje voordat het klaar is diepvries erwtjes erin. Hoef je ook geen groenten apart te koken
Vandaag zag ik in het winkelcentrum een man van een jaar of 65 heel trots met een net aangeschafte crockpot lopen. Het apparaat was zo groot dat ie boven zijn tas uitpiepte. Die man zag er zo blij uit.
Ben benieuwd of het een cadeau was voor hem zelf of voor iemand anders.
Ik ben voor het eerst de slowcooker aan het gebruiken! Ik maak stoofvlees van eetspiratie.nl. Ben zoooo benieuwd naar het eindresultaat.
Ik heb gister chili gemaakt in de slowcooker en vandaag een soort pulled pork gerecht (Crock Pot Birria Tacos Recipe : Jawns I Cooked) voor mn taco party etentje vanavond! Mn hele huis ruikt zo lekker nu
Ik zie net deze voorbij komen op Reddit, 1400 recepten in een e-book/pdf!
Ik heb mijn instant pot vandaag voor het eerst gebruikt: boeuff stroganoff uit het boek van Sabine Koning. Het was goed gelukt, maar vond de smaak wel vrij vlak. Mogen de volgende keer wel meer smaakmakers in. Was nu ook maar 1 lepel mosterd op een kilo vlees, half lepeltje paprikapoeder en dat was het ongeveer. Had zelf al meer toegevoegd, maar nog niet voldoende.
Las laatst dat iemand hier een ander recept uit het boek (cowboy stoofschotel ofzo) ook weinig gekruid vond. Ben benieuwd naar andere recepten.
De pan is iig goedgekeurd!
Dat is vaak zo met recepten voor de slowcooker. In een gewone pan ben ik voorzichtiger met smaakmakers, maar met een slowcooker mag je rustig uitschieten. Daar krijg je vanzelf meer gevoel bij, komt goed!
Ah, vandaar! Had alleen bij een kookboek voor de slowcooker verwacht dat daar wel rekening mee gehouden zou worden.
Ik ga het gewoon lekker uitproberen allemaal!
Dat zou eigenlijk ook wel moeten, vind ik. Het wisselt een beetje per boek / site is mijn ervaring.
De recepten die ik heb gezien van Rinus zijn vaak juist weer erg royaal met kruiden, met name chilipoeder gebruikt hij veel.
Wellicht dat het model / type slowcooker ook nog uitmaakt. Maar juist dat experimenteren (en vervolgens loggen wat ik heb gedaan) vind ik zo leuk.
Voor mensen die nog een voordelige slowcooker zoeken is dit misschien een leuke tip:
Bij Aldi vanaf zaterdag.
Ik heb dit gemaakt vandaag: Instant Pot Kimchi Jjigae (Kimchi Stew) - Korean Bapsang
Suuuuper makkelijk in de instant pot en echt heel erg lekker. Ik was de tofu vergeten, dus wat noodles erbij gekookt. Smaakmakers wel x2 gedaan uit ervaring dat al die recepten wat flauwtjes zijn voor de instant pot. En saus ingedikt met maizena.
Mijn slowcooker heeft geen timer functie en daar baal ik wel een beetje van. Wij zijn best regelmatig beiden niet thuis en dan kan ik hem 's ochtends wel aanzetten maar ik weet niet of dat de smaak van gerechten die niet zo lang moeten ten goede komt? B.v. veel kiprecepten die ik heb opgeslagen moeten maar 4 of 5 uur. Er is echter al gauw 9 tot 10 uur niemand thuis als we beiden op kantoor werken. Na het koken schakelt het appartement automatisch over op de warmhoudstand dus dat is fijn, maar 5 of 6 uur op warmhouden lijkt me misschien iets teveel van het goede? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is het een optie om een externe tijdschakelklok er tussen te zetten? Die je in het stopcontact prikt, bedoel ik.
Oh, nooit aan gedacht! Dat is zeker een idee denk ik. Ik ga dat eens onderzoeken.