@FrauHelga Ik was aan het terug lezen in dit topic en zag dat jij de Russel & Hobbs Satisfry hebt. Ben je daar nog steeds blij mee? Ze verkopen hem nu voordelig bij bol en ik wil nog graag een slowcooker kopen.
Ik ben daar zeker nog steeds blij mee! Alleen als je specifiek een slowcooker zoekt, zou ik een echte slowcooker aanraden. De Satisfry zie ik meer als een multicooker en mijne is bij het slowcooken te snel naar mijn zin.
Voor aanbraden, gewoon koken, oven- / airfryfunctie vind ik hem echt top! Echt een ideaal ding als je meerdere functies wil maar niet veel ruimte kwijt wil zijn. Ook heel goed te gebruiken tijdens verbouwingen, op vakantie, in de caravan etc. En hij is makkelijk te reinigen, de losse onderdelen mogen gewoon in de vaatwasser.
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog geen ervaring met slowcooken, dus ik vind het lastig om te weten wat ik precies wil Ik ga er nog even goed over nadenken.
Toevallig zag ik vandaag op FB een filmpje van een vrouw die hetzelfde ondervindt als ik; heel fijn apparaat maar de slowcooker-functie gaat echt te hard.
Maar er zijn ook mensen die dit totaal niet herkennen, en wiens apparaat wel gewoon rustig is met slowcooken.
Voor mij is het geen probleem maar voor mensen die 1 apparaat voor alles willen, mogelijk wel.
Wordt het eten dan niet goed gaar of brand het snel aan? Ik zou wel graag stoofvlees e.d. maken.
Het gaat te snel. Dus stel dat je verwacht dat je stoofvlees of kip een paar uur nodig heeft, dan is het (in ieder geval bij mij en degenen bij wie ik het las op FB) in minder dan de helft van de tijd klaar, en pruttelt het gewoon veel harder dan bij een gewone slowcooker.
Dat kan alsnog werken maar echt slowcooken / langzaam garen is het dan niet meer. Bij mij is er niets aangebrand omdat ik met dit apparaat de deur niet uitga als ie aanstaat, maar ik las dat dat bij anderen wel gebeurd is.
Het gekke is dat er ook mensen zijn bij wie de slowcooker-functie echt slowcookt en bij wie het wel normaal werkt, dus mogelijk mankeert er iets aan een bepaalde batch apparaten?
Dat is wel apart. Misschien hebben ze het aangepast bij de nieuwere versies?
De reviews die ik heb gelezen spreken elkaar ook tegen. De ene persoon is lyrisch over de airfry functie en een ander krijg niets krokant gebakken.
Dat herken ik ook niet, de airfry-functie van mijne is perfect. Broodjes, patatjes, snacks⦠Het gaat allemaal uitstekend en wordt lekker knapperig.
Dat is wel heel fijn! Ik ga nog rustig even rondkijken wat ik precies wil. Bedankt voor alle info in ieder geval
Ik heb een Ninja Foodi, dat is misschien ook nog de moeite om naar te kijken! Wel een ouder model, maar het lijkt me dat de nieuwe het minstens zo goed doet. Plus snelkookfunctie, en nog allerlei andere dingen.
Die ga ik opzoeken, thanks!
Instant pot gekocht om met de teleurstelling van de verkiezingen om te gaan
Ben echt blij dat dit topic mij enthousiast had gemaakt over de slowcooker. Gebruik hem af en toe, maar onze inductie doet het opeens niet meer. Nu kan mijn man niet meer zeggen dat ik teveel keukenspullen koop die ik niet gebruik, want we hebben net groentesoep gemaakt (hebben er een met meer opties) en kunnen er ook gewoon pasta enzo in koken. Top ding.
De allerlekkerste slowcooker-chili staat hier weer te pruttelen. Mijn man en ik vinden die zó lekker, en het is ideaal op een drukke thuiswerkdag.
Alleen mijn kind is er niet zo gek op dus voor haar maak ik vanavond nog tomatensoep.
Ik heb laatst dat heerlijke pulled chicken recept gemaakt die @FrauHelga hier gedeeld heeft. Inderdaad met wat minder vocht en extra specerijen erbij. Echt zo lekker en makkelijk.
Nu wil ik weer wat maken maar heb ik dus enkel gewoon kipfilet in huis en geen kippendij. Iemand dat weleens geprobeerd of wordt dat echt te droog?
Met kipfilet werkt het ook prima is mijn ervaring. Goed op de tijd letten zodat het niet te lang opstaat, dan komt het helemaal goed.
Klinkt goed! Heb je het recept hiervan?
Yes het is de post waarop ik reageerde, daar in staat de link van het Youtube-filmpje. Voor het gemak post ik hem nog eens;
Ik gebruik in plaats van een gehakte chili een gehakte paprika, en ik fruit de kruiden en tomatenpuree even mee met het gehakt en de uien. Dan vind ik de smaak nog intenser. Het is echter geen must, als je alleen een slowcooker tot je beschikking hebt kan je ook alles er gewoon rauw in doen en het langer laten pruttelen. Aangefruit vind ik het echter net iets lekkerder nog.
Thanks! Heb het erin zitten. Heb nu gochujang erbij gedaan, wat chilivlokken en beetje soyasaus. Ben benieuwd!
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Ninja multicooker? Ik vind het interessant maar mn vriendin gaf aan dat ik wel sceptisch moet blijven omdat meerdere appliances in een wellicht ergens kwaliteit zal moeten inleveren.