Ik had de balletjes wel eerst even in de gewone pan aangebraden! En met rijst gegeten maar dat is net wat je zelf lekker vindt.
Onze slowcooker komt vandaag binnen!
We hebben gekozen voor de Crock-Pot CR605 Next Gen Slowcooker 5,7 liter
Morgen staat dit op het menu: Slow Cooker Chicken Souvlaki | Epicure.com met zelfgemaakte tzatziki en zelfgemaakte Griekse pita’s.
Heel veel zin in! Zal een foto van het resultaat maken☺️
Wat een mooie! Veel plezier gewenst alvast.
Hier staan stoofperen te pruttelen.
Ik heb 8 stoofperen geschild, ontdaan van klokhuis en in 4 parten gesneden. Die in de slowcooker gedaan, en onder gezet met glühwein en ongeveer 100 gram suiker (mijn man houdt van zoet ). Ongesneden peertjes zijn wat mooier maar ik ben vandaag voor praktisch gegaan.
Voorheen gebruikte ik meestal gewone rode wijn of bessensap, en dan deed ik er kaneelstokjes en soms steranijs bij. Maar die heb ik nu even niet op voorraad en ivm mijn verbouwing wil ik even niet teveel specerijen en kruiden kopen die ik niet dagelijks gebruik. De glühwein is dan perfect want die bevat specerijen.
Heerlijk zoet en zacht. En geen geurkaars nodig, hele woonkamer rook lekker naar peer.
Binnenkort wil ik op zoek naar kweeperen en dan wil ik die in de slowcooker doen.
Collega zei laatst toevallig dat zij stoofperen zes uur op low doet, ik ga het aankomende week ook proberen!
Wauw wat een goeie tip! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Er zitten wel wat opties tussen, dank!
Edit: oh ik lees nu je opmerking over tijden in de slowcooker. Mijn stoofpeertjes hebben 3 uur op high gestaan en 2 op low.
Wat een leuke site, die kende ik nog niet! Ik zie wat adressen die ik nog niet kende. Dank, ik sla de site op.
Bij peertjes kijk ik niet heel erg op de klok maar prik ik af en toe even met een vork om te zien of ze al goed zijn. En het voordeel met een slowcooker is dat een halfuur meer of minder vaak niet uitmaakt omdat het toch niet zo hard gaat. Ideaal vind ik dat.
Een geheel ongerelateerde tip die ik overal rondstrooi; kook rode kool in het vocht van stoofperen, echt mega lekker!
De Griekse maaltijd was gelukt! Super lekker, zou alleen wat meer zout toevoegen de volgende keer.
Nu staat de napoletano saus te pruttelen, zin in
Dat is iets wat ik wel vaker lees (en ook zelf merk); als ik de hoeveelheid kruiden die ik normaal in de pan gebruik, aanhoud, dan is het uit de slowcooker net wat flauwer. Maar ik wil ook weer niet teveel toevoegen, want dat corrigeren is vaak lastiger dan nog toevoegen.
Daar moet ik echt mijn weg nog in vinden, merk ik. Ik kan (behalve de stoofpeertjes) nog niets blind in de slowcooker mikken.
De laatste tijd heb ik veel recepten van Amerikaanse Youtubers bekeken maar die koken toch vaker kant en klaar dan wij. Iets als een ‘5 ingredient casserole’ bevat dan vaak cream of chicken / cream of mushroom soup, of een kant en klare fles pastasaus. Ja zo kan ik ook weinig ingrediënten gebruiken.
En die gecondenseerde soepen wil ik voor de lol wel een keertje proberen, maar dan moet je al naar een expatwinkel en voor de lange termijn wil ik niet van die dure blikken gebruiken. Ik zou het leuk vinden als er meer recepten zouden zijn om een champignonnensaus zelf te maken in de slowcooker.
Ik heb nu massaman curry in de slowcooker zitten
will report back
Ik zag laatst in de stories van Sabine Koning (Ohmyfoodness) dat ze een slowcooker kookboek gaat uitbrengen! Haar schrijfstijl en recepten spreken me over het algemeen aan dus ik ben nu al enthousiast. Nog wel even geduld want ze is het nog aan het schrijven.
Stoofpeertjes! Net aangezet, die mogen de komende uren gaar stoven.
Nog niet voor Kerst, maar mijn man was nogal enthousiast geweest met inkopen dus heb ik er nu al een paar in de slowcooker gedaan.
Zetten jullie de slowcooker nog aan met Kerst?
Ik vind het zo’n fijn ding. Ik ben ziek en kan zo zonder veel moeite alsnog lekker eten op tafel zetten. Gisteren had ik er pastasaus in gemaakt die de hele middag heeft geprutteld.
Ja ik ga voor de eerste kerst lekker iets stoven!
Gewoon de deur uit en met eten is het vlees klaar.
De slowcooker gaat hier boeuf bourguignon maken. Als dat ding nog kon snijden en boodschappen halen, was het een ideaal apparaat geweest.
Het duurde even voor ik het kon proberen, maar ik heb je tip voor gochujang bij de pulled chicken vandaag toegepast en OMG dit is nog veel lekkerder dan sambal. Het is verfijnder dan alleen sambal en verdiept de smaak. Ik ben heel blij dat ik het geprobeerd heb en ga het voortaan altijd met gochujang doen!
De toekomstige pulled pork staat in de slowcooker. Nu is het wachten geblazen
Vraagje. Ik heb een instant pot, met een slowcook functie. Maar dacht ergens ooit gehoord te hebben dat de slowcook functie ervan niet hetzelfde resultaat geeft als een echte slowcooker. Geef iemand hier ervaring mee? Anders ga ik gewoon een aparte slowcooker kopen. Zou het echt zonde vinden om het met vlees uit te proberen om het daarna weg te gooien omdat het niet lekker is.
Ik heb ook een instant pot en gebruik hem voornamelijk om te slowcooken, is nog nooit iets mislukt.