Eigenlijk jammer dat ik geen fb heb
Terwijl hij altijd zo strikt is dat zijn recepten absoluut niet gedeeld mogen worden. Maar ik kan het niet meer terugvinden? Is het verwijderd?
Ik heb na gistermiddag niet meer gekeken maar hij was inderdaad flink aan het verwijderen en blokkeren. Zodra er een kritisch bericht was, was dat binnen een aantal minuten weg. En daarna postte hij zelf nog een zielig bericht dat hij er overstuur van was.
Met andere beheerders van andere slowcookgroepen heeft hij ruzie gemaakt als er een recept van hem gepost werd, in sommige groepen heerst zelfs een ‘Rinus-verbod’ en dan flikt hij zelf zoiets. Schaamteloze kerel.
Aha! Ik vroeg me al af wat er loos was wat bizar joh! Thnx voor de samenvatting. Er heerst nu echt een team “het boeit niet” en een team “schandalig!” in die groep
Ik wilde even de tea meelezen maar ik kan de groep helemaal niet vinden :o
Ik geloof het wel.
Ik zit enkel in die groep vanwege de leden, want de beheerder zelf vind ik irritant. Hij maakt filmpjes en is daarin zo verschrikkelijk druk dat ik ze niet af kan kijken.
@Luzarl Ik zie nu dat de groepsnaam is gewijzigd en dat ie privé is geworden; dit is hem.
Bij de Turkse supermarkt kocht ik kipfilet en Turkse broodjes. Van de kipfilet heb ik pulled chicken gemaakt in de slowcooker, ik heb de Turkse broodjes opengesneden en belegd met de pulled chicken, cheddar en afgebakken in de oven tot de kaas gesmolten was. Komkommertjes uit het zuur er op en smullen maar. En nog genoeg pulled chicken over voor morgen!
Ook was ik bij een expatwinkel en vond ik een blikje cream of cheddar soup van Campbell’s. Veel Amerikanen gebruiken dergelijke blikjes in slowcookergerechten, maar die heb ik nooit in huis omdat het in NL toch niet zoveel gebruikt wordt en minder makkelijk verkrijgbaar is. Maar nu liep ik er tegenaan en wil ik weleens proberen of het iets is.
Rinus-gate gaat trouwens verder op Bol, mensen laten nu 1-ster-recensies achter bij zijn eerste boek.
Vandaag staat de chili weer aan die ik in juni al postte. Die is zo simpel en lekker.
Vorige week had ik de mini taco tubs van Santa Maria in de persoonlijke bonus, dus vanavond serveer ik de chili daar in.
Verder staat komende week pulled chicken op het programma, en rote Grütze. Dat is een Duits (en ik meen ook Scandinavisch) nagerecht waarbij rood fruit wordt gekookt, gezoet en gebonden tot het een dikke saus is.
Als ik in Duitsland ben koop ik meestal wel een pot uit de koeling, maar zelf maken is nog lekkerder. Ik heb veel bramen en aardbeien uit eigen oogst en dat wil ik aanvullen met wat rood fruit van de groenteboer. Ook heb ik kersensap gekocht bij een kersenteler, en dat wil ik deels gebruiken voor de rote Grütze. Lang geleden heb ik het al eens gemaakt in de pan, nu wil ik de slowcooker gebruiken.
Zijn jullie nog aan het slow-/multicooken?
Pulled chicken is ook mijn favoriet. Binnenkort wil ik uiensoep erin maken.
En, hoe is het boek van Sabine? Ik ben ook vooral benieuwd of er een redelijke hoeveelheid vega recepten instaan of maar heel weinig.
Het boek komt uit op 13-09, nog een maandje geduld dus.
Hier ook gereserveerd. Ik vind het fijn dat Sabine vaak redelijk gevarieerde recepten heeft. En daarnaast ben ik nog niet veel slowcooker kookboeken tegengekomen die mij aanspreken
Het komt in vlagen! Soms heb ik een slowcookweekend om de vriezer vol te gooien, soms staat hij 3 weken ongebruikt in de kast.
Laatst dit gemaakt. Erg lekker, maar net even te zout (ietsjes minder sojasaus erbij doen) en dat gehannes met de kip eruit scheppen in het recept overgeslagen: ik heb het maar gewoon gebonden met een koud maizenapapje. Geserveerd met roerbakgroenten en rijst.
Het kookboek van Sabine ga ik ook zeker halen, moet hem wel nog bestellen bij de boekhandel.
Oehhh ziet er goed uit!
Ja het uit de pot halen van vlees vind ik ook irritant, dat moet ook vaak bij pulled chicken en pulled pork. Ik heb dan geen zin in een extra snijplank of bord dat vies is. Met pulled vlees heb ik het opgelost met een meat masher, daarmee trek je de kip in de slowcooker uit elkaar zonder de keramische pot te beschadigen. Als je vorken zou gebruiken is dat risico er wel.
Ik herken wat je zegt, soms staat de slowcooker een paar weken in de kast. Ook hier. Maar ik wil ze niet laten verstoffen dus ik zet dan gauw weer slowcooker-gerechten op het menu.
De Rote Grütze heb ik overigens nog niet gemaakt, ik had er geen tijd voor.
Wel heb ik spareribs gekocht in Duitsland en deze gisteren klaargemaakt in de slowcooker. Ze waren al gemarineerd dus ik had er geen omkijken naar, de volgende keer ga ik ze zelf marineren.
En ik hou dus helemaal niet van spareribs / überhaupt vlees aan bot / gekluif, maar ik heb er nu een heel klein beetje van gegeten om te kijken hoe de gaarheid en smaak waren. Nou: perfect. De slowcooker is echt een uitstekende manier om spareribs goed klaar te maken. Ze hebben zo’n 7 uur op low gestaan en het vlees kwam heel makkelijk van het bot af. Iedereen die er van at heeft gesmuld.
In het najaar hoop ik hem ook wekelijks te gaan gebruiken weer, en hopelijk meermaals per week. Als ik appels heb geplukt wil ik een gedeelte daarvan gebruiken voor apple butter en appelmoes.
Bij Aldi is momenteel procureur te krijgen voor een mooie prijs:
Ik weet niet of dit altijd in het assortiment zit of dat het een tijdelijke actie is, maar ik vond het wel een leuke probeerprijs. Heb een pakje van de pikante variant gekocht en ik ga het gebruiken voor pulled pork.
Blijkbaar heeft hij zijn eigen graf gegraven met deze actie. Hij heeft besloten te stoppen met de groep, en in plaats van terug te treden en het beheer door te geven aan iemand anders, is hij 1 voor 1 mensen uit de groep aan het gooien en posts aan het verwijderen. Hij verbrandt nu alle schepen achter zich.
Ik sloeg recepten van mensen uit de betreffende groep regelmatig op in een aparte collectie op FB zodat ik ze makkelijk kon terugvinden.
Mochten er nog mensen hier zijn met opgeslagen FB-posts uit de groep; sla die even elders op (bijv. screenshot / Google docs / Word bestand) want binnenkort kan je er niet meer bij.
Het lijkt wel of het altijd de meest kneuterige hobby Facebookgroepen zijn, waar de grootste rellen ontstaan
Oke vertel, ik smul van dit soort verhalen
Ik heb vandaag de orange chicken gemaakt en we hebben ervan gesmuld.
Volgende keer mag het voor mij iets minder zoet dus doe ik er wat minder bruine suiker bij.
Ik had kippendijen bij dit recept gebruikt en dat ging prima, het vlees viel zelf al uit elkaar.
Nice. Ik gebruikte ook kipdijen, die snij ik in stukken, maar trek het niet uit elkaar.
Ik besef nu wel: ik had een handsinaasappel gebruikt ipv een perssinaasappel, misschien dat daarom de sojasaus bij mij overheerste ipv zoet.