Wat voor voorstel heb je ontvangen en wat had je verwacht? Kan je denk je nog tot iets komen waar je tevreden mee bent of ligt het te ver uit elkaar?
Je maakt er wel een soort raadsel van. Je bedoelt neem ik aan dat je eerste contract 7 maanden zal zijn? Waarom vind je dat een gebrek aan vertrouwen?
7 maanden is toch best een standaard eerste contract? Ik hoor dat in ieder geval regelmatig. Hoezo koppel je daaraan dat er weinig vertrouwen uitspreekt? Is er niks besproken of in het voorstel opgenomen dat er een intentie tot verlenging of vaste overeenkomst is?
Is toch vrij gebruikelijk, ergens tussen een half jaar en een jaar? En betekent ook bij verlengen dat je wellicht eerder een vast contract krijgt, ipv pas na 2x een jaarcontract. Of had je direct een vaste aanstelling verwacht, want dan kan ik het wel begrijpen.
Kun je dan geen tegenvoorstel doen voor een jaarcontract?
Ik heb een vraag betreft letsel bij sollicitatie procedure.
operatie ondergaan ivm dus danig letsel en niet meer in staat om te werken in mijn beroepsveld.
ik was dus nog geen werknemer en moest het een en ander ondertekenen.
Heb ik dan nog ergens recht op?
Ik begrijp je bericht niet helemaal, lijkt wel of er zinnen zijn weggevallen? Wat is precies je situatie en wat voor document heb je getekend?
Je hebt letsel opgelopen tijdens de sollicitatieprocedure? Ik neem aan dat het dan dus ook verband houdt met datgene wat je moest doen tijdens de sollicitatie?
Veel hangt ook af van wat je hebt ondertekend en wat daar in staat.
Al met al lijkt me dit geen vraag die simpelweg door iemand hier beantwoord kan worden, zoveel haken en ogen. Heb je rechtsbijstand? Anders kun je ook eens het juridisch loket benaderen en anders een letselschadebureau (aub wel met een keurmerk: Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL))
Ik heb vrijdag gesolliciteerd (voor de 800 ste keer) en ik hoop dat ik snel wat hoor aangezien het een breed openstaande vacature is zonder sluitingsdatum.
Tijd geleden heb ik op een tijdelijke vacature gesolliciteerd. Heb daarna gebeld dat ik niet langer interesse had in de tijdelijke vacature, maar wel opensta voor andere vacatures in het bedrijf. Heb daarna mijn motivatiebrief opnieuw gestuurd met hetzelfde bericht (zoals we hadden afgesproken). Nu heb ik het bericht gekregen dat ik uitgenodigd ben voor de tijdelijke functie. Zouden jullie nabellen of terug mailen met weer dezelfde boodschap of pas tijdens het gesprek opnieuw benoemen?
Bellen, je zit anders iedereens tijd te verdoen
Ik vind het slordig van de organisatie. Zeker omdat je al contact hebt gehad dat je niet een tijdelijke functie wilt vervullen bij hen.
Kan, maar dat is precies even waarschijnlijk als dat er iemand ziek is geworden / ze hebben zitten treuzelen met overleggen / ze om 4 uur wilden bellen maar toen liep de meeting daarvoor uit / … waardoor de sollicitatieprocedure net wat lager op de prioriteitenlijst is gezakt en het morgen wordt.
Ik had het totaal niet verwacht maar ik mag beginnen bij hen! Voelt nu echt impostor syndrome omdat ik wel echt naar een soort kaderfunctie zou gaan nu wat aanleunt bij mijn master. Blijkbaar dachten ze dat ze de kandidaat al hadden gevonden tot ik als laatste aan de beurt kwam en hen heel goed overtuigde van mijn bestaande kennis en interesse in het veld.
Functie is bijna 1k meer bruto, als ik uittelde op een calculator is het netto rond de 400 verschil was echt teringveel is.
Vandaag zou ik een sollicitatiegesprek hebben, ik ben netjes kwartier van te voren aanwezig en vervolgens brengen ze me naar het kantoor waar ik mijn gesprek zou hebben en zit daar lange tijd te wachten. Krijg ik vervolgens een mailtje van de persoon met wie ik een gesprek zou hebben dat het niet gaat lukken, haar laptop heeft problemen en dat kan vandaag niet meer opgelost worden. En dat moet dus eerst opgelost worden voordat ze met mij in gesprek wil gaan, nou lekker dan. En vervolgens krijg ik ook niets te horen over een eventuele nieuwe afspraak.
Mijn interesse in de vacature is al meteen gekelderd.
Wtf ik zou ze vriendelijk bedanken
Stomme is ook nog dat ik pas dat mailtje kreeg zo’n 15 minuten nadat het gesprek eigenlijk plaats had moeten vinden. Echt onprofessioneel. En dat voor een functie bij de overheid nog wel.
Ja die persoon was ook gewoon aanwezig in hetzelfde gebouw, alleen zat ze dus met haar laptop op de afdeling ICT naar eigen zeggen om te kijken wat er mis mee was.
Maar haar telefoon deed het wel gewoon dus dan denk ik tja laat die laptop lekker even achter en neem je telefoon dan gewoon even mee ofzo als vervanger. Heel vaag.
Nou gelukkig heb ik nog een aantal opties dus hopelijk gaan die wat beter om met sollicitanten.
Wtf
Run girl! Zo iemand wil je echt niet als leidinggevende, geeft nu al 0 fucks en je bent nog niet eens in dienst