Sollicitatietopic #2

Heb je geen recht op WW?

Als je gewoon WW hebt, zou ik gewoon eerst de tijd nemen om goed uit te zoeken wat je wil en echt alleen solliciteren op 90 procent match. Voor je het weet zit je straks anders op een plek waar je helemaal niet wil zitten.

Desnoods zeg je bij vragen (na paar maanden werkloosheid) dat je even bent gaan reizen om te ontdekken wat je wil, ofzo.

Ik zit ook sinds begin januari thuis. Maar als er iets is wat ik geleerd heb, is het dat ik echt moet kiezen voor wat goed bij mij past en zo min mogelijk compenseren. Anders ben ik hier over een paar maanden weer.

4 likes

Het gesprek was vandaag na het eerder verzetten omwille van redenen en volgens mij ging het best wel goed! Ze hadden 45min voorzien en uiteindelijk heeft het bijna twee uur geduurd omdat we zodanig in dialoog gingen met elkaar dus dat lijkt me wel positief.
Ik had mijn presentatie gegeven zonder mijn duidelijke bias te laten merken over de gang van zaken tot het diensthoofd zelf al in die trant de vraag stelde over of ik voor deze opdracht wel de nood voor een studiebureau zie, dan heb ik opnieuw uiteen gezet wat de pro en contra is, maar dat het me voldoende lijkt om hier te werken met een goede inventaris en interne richtlijn om mee te pakken naar overleg in de toekomst bij nieuwe projecten.

Volgende week krijg ik normaal wel feedback dus ben benieuwd. Vind het dus wel jammer dat ze ook wel lieten merken dat er veel ons-kent-ons gebeurt en ze gingen polsen naar mijn huidige werkgever en de mogelijkheden daar omdat hier inderdaad grote problemen op de afdeling zijn.

1 like

Ik kan me hier alleen maar aansluiten. Ik heb bijna 5 maanden thuis gezeten nadat mijn contract niet verlengd werd en kreeg WW. Ik ga niet doen alsof ik/we dit niet voelden in de portemonnee, we hebben echt wel op moeten letten, maar dit was het 100% waard. En ja ik had de luxe van samenwonen en dus dubbel inkomen, realiseer me ook dit een privilege was dat ik dus thuis kon blijven.

Maar hierdoor heb ik wel echt goed kunnen onderzoeken wat ik wilde en heb ik daardoor wel werk gevonden waar ik echt blij van word.

6 likes

Edit: reageerde op een post die inmiddels verdwenen is :sweat_smile:

2 likes

Jeej ben uitgenodigd voor het tweede gesprek over twee weken! Moet daarvoor wel een assessment maken, ben benieuwd.

In elk geval een opsteker dat het ziek zijn ze niet heeft afgeschrokken en er waren blijkbaar rond de 30 sollicitaties, 8 mensen op gesprek en nu nog 3 mensen voor de laatste ronde. En allemaal heel ander type mensen/andere achtergrond zei hij, dus dat scheelt in elk geval alvast in de afwijzing als ik het niet wordt :laughing: (dan zochten ze gewoon wat anders kan ik mezelf vertellen)

36 likes

Heb je inmiddels iets gehoord?

Wat voor voorstel heb je ontvangen en wat had je verwacht? Kan je denk je nog tot iets komen waar je tevreden mee bent of ligt het te ver uit elkaar?

1 like

Je maakt er wel een soort raadsel van. Je bedoelt neem ik aan dat je eerste contract 7 maanden zal zijn? Waarom vind je dat een gebrek aan vertrouwen?

8 likes

7 maanden is toch best een standaard eerste contract? Ik hoor dat in ieder geval regelmatig. Hoezo koppel je daaraan dat er weinig vertrouwen uitspreekt? Is er niks besproken of in het voorstel opgenomen dat er een intentie tot verlenging of vaste overeenkomst is?

2 likes

Is toch vrij gebruikelijk, ergens tussen een half jaar en een jaar? En betekent ook bij verlengen dat je wellicht eerder een vast contract krijgt, ipv pas na 2x een jaarcontract. Of had je direct een vaste aanstelling verwacht, want dan kan ik het wel begrijpen.

2 likes

Kun je dan geen tegenvoorstel doen voor een jaarcontract?

1 like

Ik heb een vraag betreft letsel bij sollicitatie procedure.

operatie ondergaan ivm dus danig letsel en niet meer in staat om te werken in mijn beroepsveld.

ik was dus nog geen werknemer en moest het een en ander ondertekenen.

Heb ik dan nog ergens recht op?

2 likes

Ik begrijp je bericht niet helemaal, lijkt wel of er zinnen zijn weggevallen? Wat is precies je situatie en wat voor document heb je getekend?

10 likes

Je hebt letsel opgelopen tijdens de sollicitatieprocedure? Ik neem aan dat het dan dus ook verband houdt met datgene wat je moest doen tijdens de sollicitatie?
Veel hangt ook af van wat je hebt ondertekend en wat daar in staat.

Al met al lijkt me dit geen vraag die simpelweg door iemand hier beantwoord kan worden, zoveel haken en ogen. Heb je rechtsbijstand? Anders kun je ook eens het juridisch loket benaderen en anders een letselschadebureau (aub wel met een keurmerk: Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL))

7 likes

Ik heb vrijdag gesolliciteerd (voor de 800 ste keer) en ik hoop dat ik snel wat hoor aangezien het een breed openstaande vacature is zonder sluitingsdatum.

1 like

Tijd geleden heb ik op een tijdelijke vacature gesolliciteerd. Heb daarna gebeld dat ik niet langer interesse had in de tijdelijke vacature, maar wel opensta voor andere vacatures in het bedrijf. Heb daarna mijn motivatiebrief opnieuw gestuurd met hetzelfde bericht (zoals we hadden afgesproken). Nu heb ik het bericht gekregen dat ik uitgenodigd ben voor de tijdelijke functie. Zouden jullie nabellen of terug mailen met weer dezelfde boodschap of pas tijdens het gesprek opnieuw benoemen?

1 like

Bellen, je zit anders iedereens tijd te verdoen

12 likes

Ik vind het slordig van de organisatie. Zeker omdat je al contact hebt gehad dat je niet een tijdelijke functie wilt vervullen bij hen.

2 likes

Kan, maar dat is precies even waarschijnlijk als dat er iemand ziek is geworden / ze hebben zitten treuzelen met overleggen / ze om 4 uur wilden bellen maar toen liep de meeting daarvoor uit / … waardoor de sollicitatieprocedure net wat lager op de prioriteitenlijst is gezakt en het morgen wordt.

16 likes

Ik had het totaal niet verwacht maar ik mag beginnen bij hen! :pray: Voelt nu echt impostor syndrome omdat ik wel echt naar een soort kaderfunctie zou gaan nu wat aanleunt bij mijn master. Blijkbaar dachten ze dat ze de kandidaat al hadden gevonden tot ik als laatste aan de beurt kwam en hen heel goed overtuigde van mijn bestaande kennis en interesse in het veld.
Functie is bijna 1k meer bruto, als ik uittelde op een calculator is het netto rond de 400 verschil was echt teringveel is.

34 likes