Sollicitatietopic #2

Er zijn weer 20 minuten voorbij!!’n

1 like

Helaas nog steeds niks. Op naar de volgende 20 min :sweat_smile:

thankyou! jij ook @anon91169173 !
Ik ga het wel aankijken wat er gevraagd gaat worden. Is met dezelfde dan de vorige keer, de (als het allemaal door gaat :stuck_out_tongue: ) komende leidinggevende. Qua voorwaarden zal het vast al beter zijn wat ik nu doe dus ben mezelf maar meer aan het inlezen op het cao en ook de voorwaarden van mijn huidige werk.
Ik kan mezelf zijn en meer kan ik niet doen :smiley: En als ze op zoek zijn naar iemand anders is dat ook helemaal prima. Er is een vacature en er hebben meer heel veel mensen gesolliciteerd vertelde ze, dan maar zo’n 10% op eerste gesprek uitgenodigd en door naar een 2e gesprek zie ik al als een super groot compliment. We zullen zien!

2 likes

Jaaaa omg eindelijk na een hele dag zweten de verlossende e-mail: ik ben uitgenodigd :sparkles::partying_face::clap:t3:

35 likes

Jaa wat fijn! Gefeliciteerd! :partying_face:

2 likes

Sorry nog een keer dezelfde soort vraag als laatst. Bij online sollicitatieformulier invullen staat er motivatie met tekstveld en * dus verplicht en sollicitatiebrief (uploaden)* ook verplicht.

Nu heb ik een sollicitatiebrief waarin ik uiteraard ook mijn motivatie toelicht.
Moet ik nu een apart motivatie stuk schrijven? Knippen en plakken uit m’n sollicitatiebrief lijkt me ook zo apart.

1 like

Jeuj! ik mag volgende week op gesprek komen voor een aanvullende rol op mijn werk. Lang op moeten wachten. Hoop echt dat het een leuk gesprek wordt.

7 likes

Ik zou misschien nog een extra stuk motivatie schrijven, maar dan kort? Dingen die je niet kwijt kon in je brief, maar die je wel graag gezegd wil hebben? Zoals “Ik solliciteer graag naar de functie omdat … en …, en ben ervan overtuigd een geschikte kandidaat te zijn vanwege … en … enz. Graag verwijs ik u naar de bijgevoegde motivatiebrief” of zo? Dus niet letterlijk kopiëren en plakken. Maar weet niet wat “hoort” haha

1 like

Ik heb het voorstel nog niet binnen, ze had aangegeven dat ze het gisteren zou sturen. Denk wel dat het normaal is, zal wel druk zijn of misschien nog akkoord moeten krijgen intern. Maar wat is dat wachten zo moeilijk :frowning_face:
Begin dan gewoon te denke of er iets mis is of dat ze mijn salarisindicatie te hoog vinden. paniek moet ik helemaal niet denken allemaal, maar goed.

Wat zouden jullie hiervan vinden:

Ik heb drie weken geleden gesolliciteerd op een functie en ik hoor net dat ik op gesprek mag komen, alleen diegene heeft een stukje van de mailuitwisseling meegestuurd met de leidinggevende aan wie ik m’n cv+motivatie had gestuurd.
Ik vond het al een beetje gek dat ik nog niks gehoord had, want de sluitingsdatum is ook alweer een tijdje geleden en de leidinggevende had dus net mijn gegevens doorgestuurd aan degene die mij uitnodigt met de tekst: Oeps, lag er nog. maar ja…

Ik vind dit best een afknapper, ook niet heel enthousiast vanuit die leidinggevende.

Hm tsja, slim is het alles behalve en snap dat het wel een beetje een afknapper is. Al zou ik niet zoveel afleiden uit het enthousiasme van dat mailtje, die maar ja kan toch ook bedoeld zijn als “ligt er al lang, maar nodig toch maar uit ondanks dat ze al 3 weken niks gehoord heeft en misschien wel het hare van ons denkt”? Ik zou als (drukke) leidinggevende niet per se in die mail communiceren wat ik wel of niet interessant zou vinden aan het profiel. En miss is hij of zij verder niet zo uitgesproken?

Heb je meerdere opties? Ben je enthousiast over de vacature of het bedrijf? Dat zou ik vooralsnog vooral mee laten spelen.

2 likes

Goed punt! Ik weet natuurlijk niet hoe dit daarna is afgehandeld en uit de verhalen van een ex-werknemer heb ik wel goede dingen gehoord, dus ik wil wel op gesprek komen. Ik heb nog op twee andere functies gesolliciteerd waarvan één mijn droombaan is (maar wel heel erg gewild, dus kleine kans).

Ik heb gisteravond online m’n sollicitatie gedaan ik 2 ziekenhuizen. Van de ene kreeg ik vrijwel direct een standaard bevestiging en van die andere niks gehoord. Zouden jullie dan bellen/mail of het goed ontvangen is?

Jee ik ben door naar de volgende ronde van een sollicitatieprocedure voor een traineeship!

17 likes

Nou voorstel is binnen! Ben wel blij want ze zijn in principe akkoord gegaan met mijn salarisindicatie.

Verder staat er niet veel bijzonders in. Geen CAO/13e maand/bonusuitkering etc.
Wat ik me afvraag is duur van het contract, er staat 12 maanden. Ik zou dan verwachten dat ze bijvoorbeeld tussen haakjes erachter vermelden met uitzicht op onbepaalde tijd. Maar dat staat er niet, of hoeft dat niet?
Wil sowieso wel vragen hoe dat zit, maar was even benieuwd of dat normaal is?

Als ze niet geïnteresseerd in je waren dan zouden ze je toch helemaal niet meer uitnodigen voor een gesprek, als ze al zo laat zijn?
Ik zou het niet anders interpreteren dan @Moskou zegt hoor, ik denk dat ‘maar ja’ alleen maar betekent ‘wat stom van me dat ik dit was vergeten, maar niets meer aan te doen, toch maar sturen’. Dat gaat niet over jou denk ik.

1 like

Volgens mij is dat niet standaard? Ligt denk ik ook aan de aard van de functie en reden van aanwerving. Ik zou hier wel naar vragen, stel dat het een vervanging van iemand is voor een jaar of een 1-jarig project dan is de kans kleiner dat het verlengd wordt natuurlijk, maar contracten zijn niet standaard voor onbepaalde duur.

Stond dat niet in de vacature? En sowieso kun je daarna nog twee contracten krijgen voordat je uberhaupt bepaalde tijd krijgt. Ik vind het in ieder geval niet vreemd. Stond ook niet in mijn laatste voorstel.

Zou het een dag of twee afwachten, maar daarna wel even bellen.

@Moa Tenzij er specifiek is afgesproken dat bij verlenging na dit 1e jaar een contract voor onbepaalde tijd wordt aangeboden hoeft dit niet specifiek in het voorstel te worden vermeld denk ik. Uitzicht op onbepaalde tijd is er in principe altijd wel, is nogal vaag (tenzij het puur een vervanging is of een project voor bepaalde tijd natuurlijk, maar dan staat dat ook wel duidelijk aangegeven lijkt me). Zou wel nog navragen over die extra dingen, staan er wel dingen als reiskostenvergoeding, vakantiedagen etc in?

Nee stond niet in vacature maar is een aanvulling op het team. Ze zijn aan het groeien en willen ook meer mensen hebben op de afdeling. Ik ben nu dan de 1e aanvulling en in de toekomst willen ze nog 2-3 mensen gaven ze tijdens het gesprek aan.
Dus eigenlijk komt dat er op neer dat er wel een kans bestaat op verlenging of onbepaalde tijd.

@kika er staat idd wel reiskosten in. Maar die begrijp ik niet. 40 km max, op basis van postcode. Daarbij iets over wettelijke vergoeding en dat het max zoveel euro is. Is dit max per dag of alleen 1 reis? Ja en ook vakantiedagen. Verder niets eigenlijk. Dus weet ook niet hoeveel meer ik kan vragen.