Sollicitatietopic #2

Ugh frustrerend! Klinkt ook alsof ze niet met aandacht je sollicitatie gelezen hebben maar dat het een beetje lopende band werk is. Ga je wel het gesprek doen?

2 likes

:triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

7 likes

Dit is helemaal mijn plan over een half jaar

1 like

Ik heb deze week een aanbod gekregen van een bedrijf en zou ook een auto van de zaak krijgen. Ik kan ervoor kiezen om deze ook privé te rijden. Maar omdat ik parttime werk moet ik dan 165 euro extra betalen bovenop de normale bijtelling omdat ik meer privé voordeel heb van de auto. Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt en vroeg me af wat jullie vinden.

• Logisch dat je meer moet betalen
  • Vreemd dat je meer moet betalen
  • Anders, namelijk

0 stemmers

1 like

Kan inderdaad dat bij parttime je een eigen bijdrage moet doen. Bij mijn werkgever passen ze het budget voor de auto aan. Ik werk 32 uur dus had 80% tov een fulltimer. Misschien zou je zoiets nog kunnen voorstellen?

Wat zou je in totaal netto kwijt zijn? In mijn ervaring kan ik een auto (incl. benzine, afschrijving etc.) nooit privĂ© rijden voor het bedrag dat ik aan bijtelling betaal. Zelfs niet als ik daarop nog meer zou moeten bijleggen zoals in jouw voorbeeld. Maar ik ben alleen. Als je een partner hebt en nog een auto dan moet je je afvragen of je ‘m privĂ© wel moet willen rijden!

1 like

Ik ben vandaag op twee plekken afgewezen. Bij de eerste zag ik het wel aankomen maar bij de tweede vond ik het gesprek wel goed gaan alleen had ik wel een voorgevoel omdat ik geen reactie kreeg binnen de afgesproken termijn.
Voel me er echt heel kut over en moet voor September iets vinden anders loop ik misschien vertraging op.

1 like

Netto zou ik ongeveer rond de 600 euro kwijt zijn. Ik weet eigenlijk niet zeker of ik zelf een auto kan kiezen want ze hadden het er al over dat ik een elektrische auto krijg. Maar mijn partner heeft inderdaad ook een auto van de zaak die we privé mogen gebruiken dus misschien eerst maar eens kijken of het echt meerwaarde heeft als ik ook privé ga rijden.

1 like

Mmm 600 euro is wel aan de prijzige kant als je parttime werkt. Denk dat 2 auto’s met privĂ© bijtelling wel duur zijn en daarmee waarschijnlijk onnodig. Liggen dingen zoals KDV/school, een supermarkt waar je wel eens komt op de route woon-werk? Dan kun je daar sowieso stoppen op je weg naar of van werk zonder dat het je km kost. Je mag zonder bijtelling alsnog héél beperkt privĂ© rijden.

2 likes

Balen! Hebben ze wel feedback gegeven waarom je bent afgewezen? Anders sowieso nog naar vragen, kun je misschien wat uit halen voor volgende gesprekken

Ja dat ligt allemaal op de route dus dat scheelt ook weer. Maargoed heb nog even de tijd om erover na te denken want heb in september pas examen om ĂŒberhaupt een rijbewijs te halen :sweat_smile:.

1 like

Op zichzelf snap ik wel dat je als parttimer extra moet betalen, omdat je ook minder werkt (en oplevert, denk ik) en ook omdat ze anders aan reiskosten (wat denk ik het alternatief van lease auto is) ook minder kwijt zijn. Ik vul nu natuurlijk wel zelf wat in, maar zo wordt er bij mij wel naar gekeken.

2 likes

Ja ik vind het ook niet heel vreemd! Maar heb het bij vorige werkgevers nooit meegemaakt dus vandaar dat ik me afvroeg of het iets geks is.

Update: ik heb een tegenvoorstel gedaan en vandaag ben ik gebeld, dat ze mijn voorstel willen aanbieden. De reden dat het lastig ligt, is dat ik heel hoog zit qua beloning, tov anderen met dezelfde functie. Ze hebben ook gevraagd of ik niet met de rest wil delen wat ik heb afgesproken, omdat ze bang zijn voor reactie van anderen.

Enerzijds ben ik heel erg blij, want dit wilde ik graag. Anderzijds krijg ik enorm koudwatervrees; doe ik hier goed aan? Wat als het tegenvalt? Is dit onderhandelingsproces en hun aanvankelijke aanbod een red flag? Krijg ik spijt?

Doodeng, dus ga eerst even nachtje slapen en kijken hoe ik er morgen tegenaan kijk

1 like

Weet je welke mogelijkheden je nog hebt om te groeien met salaris? Mijn ervaring is (bij mijzelf en vrienden) dat hoog inzetten soms tot gevolg heb dat je op latere momenten minder verhoging kan krijgen. (Je zit bijv al bijna een einde van een schaal, maar dat werd niet gecommuniceerd door het bedrijf). Misschien de moeite om nog wel na te kijken.

4 likes

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een opleidingsfunctie. Vorig jaar heb ik op de volledige functie gesolliciteerd en toen ben ik het niet geworden. Wel fijn dat ze me nog een keer een kans willen bieden (mijn vorige manager heeft me verplicht te schrijven haha)

Het gaat om een managersfunctie en toen kreeg ik deze vraag: Het is zaterdagavond, wij (drie teamleden van jouw locatie) zitten met z’n drieĂ«n in de kroeg en we gaan even lekker over jou roddelen. Maandagochtend hoor jij hiervan. Wat doet dit met je?

Ik denk dat ik me er destijds goed van af gepraat heb, maar wat zou volgens jullie een passend antwoord zijn?

Wat een gare vraag. Enige juiste antwoord is ‘pas’.

12 likes

Hele rare vraag, is dit een functie waarbij je hier tegen moet kunnen ofzo? Vind het een beetje overkomen alsof ze potentiële werknemers willen selecteren op hoe ze hiermee om zouden gaan, terwijl dit soort gedrag me bij geen enkele baan/bedrijf gewenst lijkt

2 likes

Hahaha, ja vond ik ook. :joy: Het liefst zou ik morgen er nog op terug willen komen om te vragen wat ze graag wilden horen toen, maar straks stellen ze ‘m mij weer haha.

Ze willen natuurlijk weten hoe sterk je in je schoenen staat met een managersfunctie maar goed. :woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3:

2 likes

Ik zou vragen waarom ik dat op maandag hoor? Want als er niet aardig is geroddeld, dan hoor je het niet. Maar als je besproken bent en je hebt een goede relatie met de andere leden van het team, hoor je dat ze over je gesproken hebben en dat het een leuke avond was. Klaar. In beide gevallen is er geen reactie of een kleine schouder-ophaal van jouw kant. Meer niet. Toch?

5 likes

Als het roddelen is, waarom zouden ze het je dan vertellen. Dan is het geen roddelen meer.

1 like