Ik zou binnen 2 weken iets horen, dat is over pak hem beet 1 dag voorbij, maar heb niets gehoord. Mijn voorgevoel zegt dat het hem niet gaat worden.
Ik heb deze week een arbeidsvoorwaarden gesprek voor mijn nieuwe baan en vind dit zo spannend! Ze hebben gevraagd of ik mijn laatste loonstrook wil meenemen maar dit wil ik eigenlijk niet. Ik weet wat ik minimaal wil (meer dan ik nu verdien) maar weet niet zo goed tot hoe ver ik kan gaan zonder voor ‘gek’ te staan met een bizar voorstel
Proberen kan altijd!
En inderdaad, dat laatste loonstrookje lekker thuis laten.
Update: Ik ben trots! Ik heb mij terugtrokken uit de procedure en wat voelt dit immens goed zeg!
Bevestigd alleen maar dat mijn gevoelens gewoon kloppen en dat deze sollicitatie gewoon echt niet OK was. Ze begrepen de redenen en dat ze feedback gaan meenemen (is maar de vraag of course…)
Maar ik ben opgelucht bedankt allen voor jullie hulp/feedback!
De zoektocht gaat verder met veel positiviteit en energie
Ik heb zelf weleens aangegeven dat ik het niet van toegevoegde waarde vind om mijn salaris van een vorige functie te delen. O.a. Omdat ik vind dat het geheel los staat van elkaar en bedrijven vaak zelf geen inzicht geven in de norm bij hen. Ik heb aangegeven dat ik met hen een open gesprek wilde hebben. Dat werd wel geaccepteerd.
Whoehoe gefeliciteerd!
Wat trekken jullie aan naar een sollicitatie met dit warme weer? Heb er komende week 2 gepland staan.
Kan je niet in verschillende werkvelden mee kijken en lopen? Zou je daarna eventueel werken en leren kunnen doen als dat mogelijk is.
Heb vorig jaar in dezelfde temperaturen felgekleurde, nette (tot de knie) jurkjes gedragen. Wel een informeel, klein kantoor.
Dat is wel een goede, vanavond even de stad induiken. Zie het namelijk echt niet zitten om een zwarte broek aan te trekken.
Edit:
Gok dat het bij beide bedrijven ook wel kan.
Oh jongens, ik kom mij melden hier. Ik ben echt een beetje beledigd.
Ik heb een aantal gesprekken gehad bij een leuk bedrijf, klikte heel goed en ik zei dat ik op zich goed zit, maar er wel voordelen bij hen zijn, die mij trekken.
Vorige week vrijdag arbeidsvoorwaarden gesprek, waarbij ik heb gezegd: salaris nu + verhoging per 1-7 van € 200 per maand + leaseauto betaald door huidige werkgever.
Nu zei ze wel dat het aan de hoge kant is (met name door de leaseauto, die had ze niet verwacht, is ook niet per de nodig). Krijg ik een week later (zojuist) een aanbod, wat neerkomt op: huidige salaris, geen verhoging en alle kosten leaseauto in mindering salaris (lees: zo’n € 750 bruto pm).
En in mijn branche word ik wel geacht jaarlijks tonnen omzet te maken, dus die kosten leaseauto hebben zij er ZO uit. Die leaseauto moet ik meenemen van mn oude werkgever en het andere bedrijf zit dicht bij huis, dus geen reiskosten, dat snal ik. Maar ik merk dat ik echt een beetje beledigd ben haha
Sorry hoor, even ego post, maar ik kan dit even niet direct bespreken, dus wilde het even kwijt
Even los van die auto die niet nodig is. Dit alleen al is superkut. Zou ik niet mee akkoord gaan.
(En verder jammer dat ze niet meegaan in lease overnemen.)
Thanks voor je reactie en ja, stom he? Terwijl het gesprek begon over salaris en ze zelf zei “dan wil je er natuurlijk ook iets op vooruit gaan” en dan zelf met zo’n aanbod komen.
Maargoed, even nachtje over slapen en morgen nadenken over een reactie.
@Solee ik heb met dit weer een nette linnen broek gedragen, met daarop een mooi blousje met korte mouwen en een jurkje aangetrokken. Al zijn veel kantoren best koel van binnen, met airco
Wauw, ik zou dit ook zéker als een belediging zien! Kan het wel begrijpen van de leaseauto, maar ff serieus zij snappen zelf toch ook wel dat dit een slechte deal is? Niet eens de aankomende verhoging meegenomen in het salarisaanbod. Dus ze verwachten van jou dat je met minder genoegen moet nemen, voor wat? Vind zoiets ook wel iets over het bedrijf zeggen. Ik zou daar snel klaar mee zijn, ondanks dat je t misschien een leuk bedrijf vindt. Ik zou zelf echt gepikeerd zijn over het aanbod 🫣
Edit: ik heb trouwens ook een leaseauto, zou voor mij wel een ding zijn om het te moeten inleveren puur omdat t een stukje luxe is ondanks dat je t niet nodig hebt voor je werk. Dus zou dat ook wel zuur vinden
Niet doen, je gaat er op achteruit. Wat win je er dan nog bij?
Ik heb mijn leaseauto moeten afkopen zo zonde van het geld maar had zelf grens gesteld met x salaris erbij in de maand dat het wel waard was.
Ik zou daar echt geen genoegen meenemen.
Heb je je oude baan al opgezegd? Zou niet akkoord gaan met deze nieuwe belabberde deal.
Nee, gelukkig niet haha!
@Henrydekat @Shadina @Lichtknopje thnx voor de reacties! Ik zit dus inderdaad wel nog goed bij mn huidige werkgever, maar deze zit echt veel dichterbij huis en met 2 kleine kinderen en een vent die veel weg is voor werk, is het op zich fijn om dichterbij huis te werken, maar absoluut niet met zo’n aanbod.
Het fijne is wel dat ik er op deze manier niet eens over hoef te twijfelen, maar ik vind het ook wel teleurstellend, omdat de gesprekken heel goed en ook gewoon “volwassen” en direct verliepen. Dus zo’n triest aanbod, waar ze ook nog eens een week over moesten nadenken, had ik niet verwacht.
Ik ga ze vandaag antwoorden dat ik de gesprekken eveneens als positief heb ervaren en een samenwerking zeker zie zitten, maar niet met een dergelijk aanbod. Misschien is dit hun manier om te kijken of ik ook een beetje onderhandeling skills heb ( ) ofzo…
To be continued
Dat zou wel raar zijn toch als dit een test is, want met zo’n belabberde aanbod creëren ze wel een negatieve beeld / indruk bij een sollicitant. En zo’n beeld poets je als bedrijf niet ff snel weg.
Ben vandaag eindelijk terug gebeld. De hiring manager had besloten na een paar weken zelf de rol te doen om het opnieuw uit te zetten voor iemand met minder ervaring.
Prima natuurlijk, liever dat dan dat ik aangenomen word en mij ga vervelend. Maar dit had hij ook al eerder kunnen laten weten denk ik dan
Dat is wel een goeie ja, dat ik graag een open gesprek wil! Gesprek is wel verplaatst dus kan mezelf ook nog even voorbereiden