Sollicitatietopic #2

Ik heb ook een keer intern gesolliciteerd en toen was het wel verplicht dat je huidige manager ervan af wist. Ik ben het toen niet geworden en gelukkig is mijn manager chill. Het is ook wel een groot bedrijf, dus mijn manager trok het zich ook niet persoonlijk aan dat ik op een andere afdeling wou solliciteren en hij is zelf ook van mening dat je iemand beter kan helpen met zijn ambities dan dat je ongelukkige werknemers in je team hebt. Maar ik heb er ook wel nadeel van ondervonden, omdat ik eerder promotie had kunnen maken in mijn huidige team. Mijn manager heeft dat toen op de lange baan geschoven omdat hij dacht (ik ook) dat ik weg zou gaan uit het team.

3 likes

Sowieso de twijfel om terug te gaan, waar doe ik het beste aan maar vooral ook het ontslag nemen zelf.

3 likes

Ik mag deze week op gesprek komen en vind het best spannend allemaal.

Ergens heel nieuwsgierig naar de functie, anderzijds ook bang dat ik het niet kan of niet leuk vind. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden heel goed vergeleken met wat ik nu heb (2x zoveel vakantiedagen) en is het echt dichtbij huis (heb ik nog nooit gehad, altijd veel op de weg). Maar het salaris is wel lager, dat weet ik nu al. Ik ben bang dat ik me teveel focus op de arbeidsvoorwaarden en minder op de functie.

En dan: wat moet ik aan? Ga ik dichtklappen in het gesprek? Hoe bereid ik dit voor? Etc.

En stel stel stel ik krijg een aanbod en ik wil de baan, dan moet ik het mijn leidinggevende gaan vertellen en daar zie ik nu al tegenop.

Nou ja veel stress en gedoe hier om nog helemaal niets eigenlijk :sweat_smile:

4 likes

Ik zou in ieder geval het gesprek aangaan. Misschien blijkt dan dat het helemaal geen goed idee is of juist wel heel erg. En als je enthousiast bent om terug te gaan, is het misschien ook minder spannend om ontslag te nemen.

Maar ik herken het, ik ben ook veel te loyaal en emotioneel in dat soort dingen. Een arbeidsovereenkomst blijft echter zakelijk en zo moet je het zoveel mogelijk blijven zien.

1 like

Vooral dat laatste, loyaal en ik word dan emotioneel.

Maar heb as vrijdag gesprek staan, dus ga iig horen wat ze me kunnen en willen bieden en dan maar de keuze maken. Miss komt er vrijdag al uit dat t niks wordt, dat kan ook nog.

Voor jou ook spannende tijden iig. Benieuwd hoe t afloopt!

2 likes

Vanwege het belemmeringsverbod mag jouw detacheerder jou niet verbieden om bij je huidige opdrachtgever aan het werk te gaan. Het kan wel zo zijn dat jouw opdrachtgever en de detacheerder afspraken hebben gemaakt, bijvoorbeeld dat zij een bepaald bedrag moeten betalen om jou over te nemen.

4 likes

Wat leuk en spannend tegelijk! Ik hoop dat je gauw goed nieuws krijgt en dat er geen lastige haken en ogen aan het hele verhaal zitten.

Ik heb vandaag zo’n standaard reactie gehad van: we hebben je sollicitatie ontvangen en na de sluitingsdatum hoor je meer. En dat vind ik stiekem best wel stom want een HR medewerker had me toevertrouwd dat ik sowieso wel op gesprek mocht komen. En nu zit ik stiekem toch een beetje in de zenuwen.

2 likes

Wat voor taal-en reken toets is dat? Een vriendin van mij wil ook solliciteren bij het uwv maar dit is vlg mij nog niet verteld. Zal zij ook spannend vinden, logisch toch

1 like

Die testen kun je ook ‘oefenen’ online. Zeker de rekentest helpt heel erg, omdat je het wel kan, maar lang niet niet meer gedaan hebt. Bij mij (voor assessment/psychologische test) werden die op tijd gedaan. En met een beetje oefenen kun je dat gewoon sneller. Het heeft mij geholpen!

2 likes

Wat stom dat ze hier niet flexibel in meedenken zeg!!

2 likes

Kun je je niet tijdelijk bij familie inschrijven ofzo?
Wat lastig zeg. Heb je al wel woonruimte inmiddels?

Oh ik ken nog zo’n organisatie waar je per se IN die stad moet wonen om er te kunnen solliciteren en het gaat zeer zeker niet om een of andere levensreddende functie waarvoor je binnen 5 minuten van je bed op je werk moet kunnen zijn, maar gewoon een kantoorbaan waarvoor je met gemak een halfuur kan fietsen of een uurtje in de trein kunt zitten, maar nee het is echt een harde eis dat je allemaal middenin dezelfde peperdure stad woont hoor.

2 likes

Ohh dat is helemaal flauw.

Ik dacht miss omdat je nog niet ingeschreven stond maar dit is echt raar. Hopelijk komt er snel iets anders leuks op je pad.

Was het meerkeuze? En zo ja, was dit de enige waar een negatief antwoord in stond? Want soms is het meer een kwestie van de andere antwoorden kunnen elimineren dan het juiste antwoord berekenen.

3 likes

kun je dit misschien volgen?

uitwerking

9 likes

als het niet direct ziet kun je het ook in stapjes doen, zo bijvoorbeeld:

en dan doorgaan tot je niet meer kunt delen

6 likes

Ik kwam op -2,5 ? :rofl:

Edit: mijn rekenmachine zegt dat ik het goed heb

3 likes

-2.5 is hetzelfde als -5/2. Net zoals je bijvoorbeeld 0.75 als 3/4 kan schrijven.

4 likes

En de vraag is natuurlijk: ga je zulke vragen in je werk krijgen?! Vast niet
Maar ik snap dat ze algemeen rekenkundig vermogen testen

1 like

Ik deed het volgens Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord, want de volgorde om de som op te lossen is hierbij belangrijk (zoals ik op school geleerd heb :smiling_face_with_tear:)
Dus de volgorde waarin je een som doet is altijd Machtsverheffen, Vermenigvuldigen, Delen, Worteltrekken, Optellen, Aftrekken, onafhankelijk van in welke volgorde hij staat (secties in haakjes uitgezonderd)

20x2:?+77=61

61-77=-16. Je moet dus het juiste getal vinden voor je vraagteken, om het op -16 uit te laten komen

dus voor je som eerst vermenigvuldigen
20x2=40
dan delen, maar omdat je het vraagteken probeert te vinden draai je het om, want je weet nu al dat het antwoord -16 gaat zijn.
40: -16= -2,5

En -2,5 is hetzelfde als -5/2

@Oprah ik ben wel heel benieuwd voor wat voor soort functie ze je dit vragen. Mocht je wel een rekenmachine gebruiken of moest je ook hoofdrekenen?

3 likes