Sollicitatietopic #2

Dat is idd heftig!
Ik ga duimen dat je het wel hebt behaald. Heb ook weleens zulke tests moeten maken, maar ik vraag me echt af of dit nou echt iets zegt… tuurlijk ik snap de theorie erachter maar goed.
Denk missh ook dat ze ivm tijdsdruk (had je 30 min?) willen kijken hoe stressbestendig je bent

1 like

Met Meneer Van Dalen… kun je dit inderdaad oplossen, maar inmiddels is de officiële volgorde veranderd. Worteltrekken staat nu gelijk aan machtsverheffen. Net zoals delen en vermenigvuldigen aan elkaar gelijk zijn en optellen en aftrekken. Bij die tweetallen neem je wat het eerste komt in de vergelijking.

Wauw @Oprah dat is wel heftig zeg! Zeker met tijdsdruk. Succes!

2 likes

ik heb gister vriendelijk bedankt voor een meeloopavond. de functie waar ik op gesolliciteerd had was al vervuld maar wellicht konden ze iets voor me betekenen. dat bleek een junior functie te zijn maar dat moest ik niet zien als stap terug, eerder als ontwikkelfunctie :joy: misschien leuk als je jong bent maar heb ook gezegd dat het niet passend is op dit punt in mijn carrière. de manager baalde er heel erg van maar goed, daar koop ik geen huis van :joy:

3 likes

ah daar komt mijn ware leeftijd naar boven :smiling_face_with_tear:

image

5 likes

Voor wie dit leuk vind, of ook weer eens zijn hersens wil kraken, dit is een leuk kanaal op youtube die moeilijkere en makkelijkere wiskunde uitlegt.

5 likes

yeeesss gefeliciteerd! :partying_face:

goed gedaan, gefeliciteerd! Hoop dat je gauw goed nieuws krijgt!

Ik ben inmiddels begonnen aan mijn brief. En hoewel ik normaal best goed ben in schrijven, vind ik het opeens heel lastig om duidelijk te maken waarom de baan mij goed past.

1 like

Nooit aan gedacht dus @Trivia en @Oprah, echt wel een goede tip! Inmiddels ben ik wat meer in de flow. Een vriendin is me te hulp geschoten. Ik hoop dat ik hem morgen kan versturen en dat ik dan binnenkort kan sturen dat ik een nieuwe baan heb. Ik heb hem ook eeeeeecht nodig :money_with_wings:

5 likes

Nou ik heb het gesprek gehad vorige week en was super zenuwachtig, maar ik denk dat ik het er best aardig vanaf gebracht heb. Volgens mij straal ik redelijk rust uit, maar van binnen ga ik kapot. Heb wel benoemd dat ik t spannend vond, dat scheelt ook al iets.

Ik had in ieder geval overal een redelijk goed antwoord op denk ik en ook wel een klik had met in ieder geval 1 van de gesprekspartners.

Waarschijnlijk hoor ik begin volgende week meer. Dat vind ik wel lang duren. Daardoor merk ik dat ik het lastig vind te beoordelen hoe graag ik de functie wil, alsof ik het niet toelaat, omdat ik anders misschien heel erg teleurgesteld kan raken.

Wat dit alles wel in gang gezet heeft is het besef dat ik niet veel langer door moet gaan in m’n huidige functie, omdat ik daar niet gelukkig ga worden. Dat wist ik stiekem wel, maar dit hele proces maakt dat wel extra duidelijk. Dus dat is in ieder geval iets.

6 likes

Ik ga voor het eerst sinds mijn afstuderen 6/7 jaar geleden solliciteren en loop zo vast met mezelf. Ik overdenk het gewoon teveel en ben daardoor al veel te lang bezig met het begeleidend shrijven.

Ik heb namelijk een eigen bedrijf en dat is de afgelopen jaren mijn inkomstenbron geweest. De voornaamste reden om er nu wat bij te zoeken is dat ik steeds meer merk dat ik het hebben van directe collega’s mis.

Nu is er een vacature die qua hoeveelheid uren perfect past, qua ervaring ook en ik heb ook ervaring met die sector (maar niet bij een concurrent ofzo).

Maar hoe verwoord je ik mis het hebben van collega’s zonder dat het overkomt dat ik alleen maar daar op gesprek wil om die reden? Natuurlijk ben ik enthousiast over de functie, maar in mijn hoofd is opschrijven dat ik het hebben van collega’s mis wat bot (terwijl ze er zeker naar gaan vragen).

2 likes

dat je er na deze tijd als zelfstandig ondernemer achter gekomen bent dat je toch meer een teamplayer bent dan je dacht? je vindt het leuk/uitdagend/interessant om met je directe collega’s na te denken over … vraagstukken/problemen.

21 likes

Wow thanks, goede insteek dit. Hier kan ik wat mee! Ga meteen verder en het dan versturen.

6 likes

succes! :crossed_fingers:t2:

2 likes

Jij geeft altijd zulke goede tips @unglaublich (toen ik nog niet postte, las ik hier mee en viel me dat al op). Veel succes met solliciteren @Suikerklontje.

Nou, ik heb zojuist een interne sollicitatie de deur uitgedaan. Ik ben nu echt een beetje hyper ofzo. Moet even normaal gaan doen. Heb vandaag vrij en ben alleen thuis. Ga maar een flinke zak chips halen en in bed met een goede serie en er gewoon van genieten dat ik dit in elk geval heb gedaan, en nu maar duimen!

16 likes

Ik vind uitleggen dat je het werken in een team mist echt alles behalve raar of niet passend? Dat is uiteindelijk een onderdeel van je brief en daarnaast haal je ongetwijfeld aan waarom die functie zelf je aanspreekt.

4 likes

ah wat lief, dankjewel!

ik heb dus woensdag een tweede gesprek, ben heel benieuwd! zit nu thuis en ik verpieter helemaal. geen ritme in m’n dagen dus voel me zo zinloos. 1 december is de startdatum dus hoop echt dat het wat wordt!

8 likes

ja! sinds begin augustus weer. ik had eigenlijk een baan per 1 nov maar dat is allemaal heel raar gelopen dus moest heel last minute op zoek naar wat anders. daar waar ik de afgelopen maanden gewerkt had was tijdelijk en kon ik niet blijven helaas dus vandaar dat ik dringend op zoek ben!

2 likes

Ik heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad en we hebben afgesproken deze week even te bellen.

Ik heb daar al gewerkt dus het is heel informeel.
Maar loop een beetje vast in mn bewoording.

Wil bedanken voor t gesprek, zeggen dat ik enthousiast ben en er voor opensta. Maar krijg geen fatsoenlijke zinnen zonder geslijm. Iemand tips?

1 like

Dat je het een fijn gesprek vond en het ziet zitten om daar weer aan de slag te gaan?

5 likes

Whoehoe gefeliciteerd!

2 likes