Die balkjes zijn inderdaad verschrikkelijk, ik snap niet wie ooit bedacht heeft dat dit leuk of handig is op je CV. Ik kan er niks uit opmaken als ik CV’s scan.
@Solee
Mijn tip is zorg dat het overzichtelijk en chronologisch is. Zodra ik moet gaan puzzelen om te achterhalen waar iemand gewerkt heeft of welke opleiding iemand gedaan heeft, haak ik af. Nu denk je misschien, logisch toch, maar hoe vaak ik wel niet alleen MBO niveau 3/4 zie staan zonder opleidingsnaam er bij (en of het diploma überhaupt gehaald is, wat belangrijk is in mijn sector).
Wat ik ook aan kan raden; kies wel voor een effen achtergrond, dit mag best een (rustige) kleur zijn, maar geen patroon. Ik had laatst een CV voor me met een soort confettiachtergrond, wat het lezen niet bepaald makkelijker maakte.
Tip waar ik veel aan gehad heb, pas je CV aan naar de functie waarop je solliciteert, dus kijk welke dingen er specifiek gevraagd worden en geef die dan meer aandacht.
Mocht je een carriereswitch overwegen, kan je ook nog kijken naar een vaardigheden CV. Hiermee leg je meer de nadruk op je vaardigheden dan werkervaring. Ik heb dit vorig jaar gedaan toen ik in een heel ander veld ben gaan werken en ik dus niet veel had aan mijn werkervaring.
Foto wel of niet is een lastige. Wat @dblauw ook zegt het beïnvloedt wel iemand, je krijgt onbewust toch wel meteen een beeld.
Aan de andere kant, zorgt een foto er bij juist voor dat ik bij twijfel toch wel iemand zijn of haar CV doorstuur, doordat de uitstraling leuk is. Als je kiest voor een foto, zou ik wel echt kiezen voor een foto die professionaliteit uitstraalt en geen vakantiekiekje (of trouwfoto wat ik wel eens gezien heb). Hoeft echt geen foto door een fotograaf te zijn, maar zorg er wel voor dat je er gewoon netjes opstaat.