gefeliciteerd! op naar meer van dit soort nieuws!
Klinkt heel gaaf! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Start je ook met werken in februari? Of kan je al eerder meelopen?
gefeliciteerd!!!
@Alicent @viking
Dank voor jullie hulp, zo simpel kan t zijn maar kwam er niet op. Heb mailtje gestuurd, fingers crossed nu.
Hoe doen jullie het qua planning van solliciteren terwijl je al een baan hebt?
Ik heb woensdag een tweede gesprek en vrijdag is mijn vrije dag, heb nu in de agenda gezet dat ik ruil die week, maar het voelt een beetje sneaky? Heb ook geen vrije dagen meer voor dit jaar.
Ik voel me sowieso echt een backstabber door verder te kijken naar andere banen
Niet schuldig over voelen hoor, zo werkt dat nou eenmaal. Snap je gevoel wel maar voor je werkgever hoort dit er gewoon bij. Is toch niet sneaky, zolang niemand er naar vraagt zou ik het ook niet vertellen.
Oke ik heb een aanbod gekregen van een bedrijf voor echt een leuke functie (beetje een samengestelde functie) waar ik best enthousiast over ben, maar het aanbod valt me vies tegen?
Ik weet dat eerste aanbod nooit de beste is, maar ik heb zoān hekel aan het onderhandelen en ik baal dat ik dit moet doen. Twijfel nu dus aan mijn eigen range die ik in gedachte had. Het aanbod is minder dan wat ik voorheen verdiende, maar totaal andere functie
Is dit echt een vrouwending want hoor dit soort issues nooit met mannen in mijn omgeving (als ook mijn man die keek me echt aan van watsthaproblem?)
Ik denk dat mannen 1. sowieso vaak een hoger bod krijgen om te beginnen en 2. vaak niet bang zijn om meer te vragen en zich daar niet schuldig/ongemakkelijk/imposter bij voelen maar dat gewoon normaal vinden
Wat je denkt mag je ook schrijven, heb hier een stukje genomen van wat ik zelf gebruikt heb.
Het salarisaanbod ligt momenteel onder mijn verwachtingen en wat ik momenteel verdien. Ik hoop dat we een salaris kunnen bespreken op basis van mijn vaardigheden en ervaring en wat passend is voor deze rol. Ik had graag een aanbod gekregen tussen x euro ( wat je nu verdient) en x euro (wat je heel graag zou verdienen) en eventueel aanvullen met extralegale voordelen.
Mannen vragen direct meer en wijken daar minder van af. Hebben ook minder schroom denk ik.
Helemaal mee eens. Ik zou alleen niet (wat je nu verdient) als minimum geven maar daar ook al boven gaan zitten, tenzij je het ok vindt om hetzelfde te verdienen voor de nieuwe functie natuurlijk
Ja als je meer wilt verdienen dan nu dan moet je dat zeker doen.
@LaPetiteRobeNoire Nou echt, die zetten echt lekker hoog in bij het begin! Wil dat beetje als voorbeeld nemen, maar toch niet overdrijven ofz, daar ben ik altijd zo bang voor haha.
@Daelyss Dankjewel, had iets soortgelijks maar dit klinkt iets beter.
Niet met mijn huidige salaris, want ik vind dat de nieuwe functie totaal anders is en hele andere sector waarin ik best veel ervaring heb. @kika idd als het dezelfde functie was geweest had ik niet perse een verhoging gewild denk ik. Aangezien dit wel anders is wil ik gewoon een stap zetten.
Daarbij online, zie ik toch wel dat het gemiddelde overeen komt met wat ik ongeveer als range heb aangegeven. Ik moet het gewoon durven nu Heb nog even de tijd om het allemaal goed op papier te zetten, maar dankjewel allen voor de tips!
Yes girl, go get that bag!
Herkenbaar. Hier ook geen vrije dagen meer, moest de laatste keer toch wat en heb gezegd dat ik naar de tandarts moest want kon niet thuiswerken. Zag weinig andere opties hahaā¦
Hier ben ik ook altijd bang voor. Van te voren heb ik een range in mijn hoofd en dan komen ze met een aanbod ver daaronder en dan durf ik niet meer te zeggen wat ik eigenlijk in gedachten had. Ik ben dan bang dat zij gelijk denken zo die is gek, gauw verder met een ander deze is delusional.
Sollicitatie is helaas niks geworden, omdat ze de vacature al vervuld hebben en die persoon vorige week al is gestart. Ze waren de vacature vergeten offline te halen.
Maar goed, cv is up-to-date, heb een mooie basis voor een motivatie klaar liggen en kwam net een andere vacature tegen waar ik erg enthousiast van werd (die net online staat en volgende week sluit). Zou qua werkzaamheden echt perfect bij mij passen, maar qua uren eigenlijk teveel (dan heb ik geen ruimte meer mijn eigen ding ernaast te doen). Besloten wel te gaan solliciteren. Ze werken sowieso met 3 rondes, dus eerst maar eens zien of ik überhaupt op eerste gesprek mag en of ik dan nog zo enthousiast ben.
En ondertussen borrelen er ineens ook allemaal nieuwe ideeƫn voor mijn bedrijf in mijn hoofd, dus het heeft in ieder geval weer deurtjes open gezet. Dus wie weet wat er allemaal uit het stukje toegeven dat ik als zelfstandig ondernemer wat dingen mis komt.
@Suikerklontje grappig hoe dat werkt he in je hoofd. Klinkt dat je ondanks alles toch een stap verder bent gekomen, al is het maar in je denkproces.
Ik heb vandaag een gesprek gehad. Vantevoren was ik wel enthousiast over de functie (op basis van de vacature) maar na het gesprek twijfel ik toch of het wel iets voor mij is. En kan wellicht ook minder uren dan ik wens. Ik moet het even laten bezinken. Ik verwacht dinsdag ook reactie op een andere sollicitatie, die (dat weet ik zeker) wat meer bij mij past. Lastig allemaal. Was ik maar rijk lol Dan ging ik proberen geld te verdienen met mn hobby.
Bewerken lukt niet, dus dan maar op mezelf reageren. Ik heb mij vanochtend teruggetrokken uit de sollicitatieprocedure. Hoe meer ik erover nadacht en hoe meer ik er met mensen die mij goed kennen over sprak, des te duidelijker het voor mij werd dat ik niet door moest gaan. Hopelijk krijg ik deze week nog reactie op mijn tweede sollicitatie
Waarom niet? Gewoon doen als dit duidelijk maakt voor jou dat het niet bij je past. Ik heb het ook weleens gedaan na het zien van de opdracht, toen dacht ik echt: als ik dit 40 uur per week moet gaan doen word ik doodongelukkig, dit gaat hem niet worden. Voor de werkgever ook alleen maar beter als je je eerder terugtrekt dan dat het later duidelijk wordt dat het geen match is, dan moeten ze weer van voren af gaan beginnen met werven terwijl ze nu gewoon door kunnen met andere kandidaten.