Herkenbaar! Hier een soortgelijke situatie. Ik zit nu in de zorg, maar na de zoveelste “We moeten meer patiënten doen, met minder mensen, en je krijgt nog minder geld en vrijheid in je werk.” ben ik er wel klaar mee. Dus nu wil ik solliciteren bij een bedrijf dat wel in de medische tak zit, maar het is een stuk commerciëler natuurlijk. Ik denk opzich wel dat ik goed ben voor de functie, maar hoe schrijf je het op inderdaad.
Eigenlijk bedoel ik: Ik wil heel graag bij jullie werken zodat ik tenminste normaal kan verdienen, een hypotheek kan krijgen en ook een dag thuis kan werken. Want het lijkt me echt heerlijk om niet in de avond te moe te zijn om ook maar iets te doen, vanwege de werkdruk en al het gedoe om geld en ontslagen. Maar dan de nette variant
.
Ik probeer inderdaad zoals hierboven ook gezegd is, niet mijn huidige werk af te kraken, maar vooral te zeggen wat ik mis en waarom deze baan dat wel heeft. En sommige nadelen kun je tot voordelen werken. Ik heb er bijvoorbeeld in staan dat ik door mijn ziekenhuiservaring en meer werk met minder mensen, wel geleerd heb om hard te werken en altijd stressbestendig te zijn. Het is wel ander werk, maar bepaalde (algemene) eigenschappen komen in elk werkveld wel van pas.