Nou ik heb inmiddels ook een 2e gesprek gehad (wat ik wat minder goed vond gaan dan het eerste, maar zij blijkbaar niet) en heb morgen een arbeidsvoorwaardengesprek.
Spannend! Heb net met vriend geoefend en door hem hopelijk wel de ballen om morgen er lekker hoog in te zitten. Ik ben best bescheiden en vind het lastig, maar mijn vriend zei al : ‘onderhandel als een man’. En dat ga ik doen.
Hij gaf ook een rekensom die het voor mij ook wel duidelijk maakte. Stel je werkt er 5 jaar en je onderhandelt er nu €200 extra bij dan is dat 5 x 2400 is €12000 dat je er nu maar alvast bij hebt geluld.
Tja.
Maar wat ik lastig vind is dat ik uit het bedrijfsleven kom, nu bij overheid solliciteer met een bepaalde schaal. Ik zit met huidig salaris al bovenin de schaal. Ik heb bewust hier gesolliciteerd, dus weet dit ook. Secundaire avw zijn wel veel beter, 13e maand en vakantiedagen en ook pensioen. Dus dat reken ik wel mee en ik weet dat ik er niet in geld op vooruit gaan. Maar ik wil ook niet zwaar verliezen en dan zit ik toch al dik boven het gemiddelde in de schaal, ook als ik 13e maand erbij tel die ik nu niet heb. Dus ik ben een beetje bang dat ze heel laag beginnen en ik er schofterig overheen moet gaan.