Sollicitatietopic #2

Tja, wat is saai? Je cv hoeft niet hip te zijn, maar met een beetje kleur en formatting kan je wel een aantrekkelijk cv maken. Ik heb zelf in PowerPoint aan de linkerkant van de pagina een lichtgroene kolom waar mijn foto in staat, daaronder mijn naam en belangrijkste gegevens en vervolgens wat info. En dan in het grote witte vak staat het belangrijkste, zoals werkervaring en studieachtergrond. De formatting is heel simpel maar ziet er naar mijn mening wel aantrekkelijker uit. Een helemaal wit cv zou ik geloof ik wel op afknappen.

4 likes

In canva zijn er veel gratis templates! Het hoeft niet megadruk allemaal maar het is toch fijn als je niet de zoveelste bent met het word template.

1 like

Dinsdag gesprek gehad bij een bedrijf, werd meteen na gesprek teruggebeld of ik voor tweede gesprek wilde komen.
Zouden me gister aan het einde van de dag bellen maar ben niet gebeld


Vind dat niet netjes.

ik heb een zelf ontworpen cv en ik krijg daar wel op terug dat het er goed uitziet en opvalt. Ik denk wel dag de tijd die je er in stop zich terugbetaald.

1 like

Thanks voor de cv reacties, dat wordt er toch even goed voor gaan zitten komende week. Gelukkig is het puur de Lay out enzo, informatie erop die klopt allemaal nog aardig, scheelt toch weer iets

1 like

Ik heb een heel leuke vacature gezien bij mijn oude stageplek, maar van de vereisten knijp ik 'm wel
 ‘Uitstekende’ beheersing van een aantal talen, zowel schriftelijk als mondeling. Als ik de taken bekijk, lijkt vooral leesvaardigheid belangrijk te zijn. Maar ja, het staat er zo expliciet
 Zo jammer. Ik vrees dat ‘uitstekend’ echt gericht is op (het niveau van) hoge certificaten e.d.?

M’n vriend zegt: gewoon reageren. Maar ik wil jĂșĂ­st niet voor lul staan bij oud-collega’s. :slightly_frowning_face:

Maar als het oud collega’s zijn, kan je ze dan niet gewoon eens bellen en er naar vragen hoe uitstekend het daadwerkelijk moet zijn?

1 like

Ik kreeg de volgende vragen bij een sollicitatiegesprek:

Met welk dier zou je jezelf vergelijken en waarom?

Wat staat er nog op jouw bucketlist?

Wat is voor jou die stip aan de horizon?

Hoe lang blijf je bij ons werken als we jou aannemen?

Stel, je moet nu een teamuitje bedenken, een dagvullend programma. Wat gaan we doen?

Pfff, jongens! Wat een vragen. :unamused:

6 likes

Wat een rare vragen joh! Wat voor functie was het? Dit lijken me ook vragen die niet voor je werk relevant zijn of denken ze er iets diepers uit te halen ofzo. Kon je wel een beetje antwoorden? Welk dier? Ik zou echt met m’n bek vol tanden staan.

1 like

Voor een functie op een klantenservice! :joy:

Bij die vraag over het dier heb ik ook mezelf volledig vast geluld, wist echt even niets te denken.

Ze hadden een soort speed date opgezet, daar kwamen de 1e drie vragen vandaan.
Die laatste 2 werden gesteld bij het 2e sollicitatiegesprek. Vond die van een teamuitje bedenken ook lastig. Ik vind het leuk om mee te gaan met zulke dingen, maar niet om het zelf te moeten organiseren!
Ze vroeger ook verder door wat mijn stip op de horizon binnen het bedrijf was. Weet ik veel. Ik weet toch nog niet welke doorgroeimogelijkheden er allemaal zijn en wat er op de werkvloer allemaal mogelijk is bij jullie.

Maar goed, gelukkig wel aangenomen. :joy::partying_face:

4 likes

Haha wat dom. Als ik zulke vragen zou krijgen dan is er duidelijk geen match en zou ik daar niet eens meer willen werken

2 likes

Snap ik. :joy:
Ik wil alleen heel graag weer een baan. :rofl: En een oud-collega van me werkt daar en gaf aan dat de afdeling zelf echt heel leuk en gezellig is. Over een weekje kan ik starten. :crossed_fingers:

4 likes

Doet mij denken aan mijn hospiteerperiode - ik heb gehad: welk opblaasdier, welke kamerplant en welke theesmaak. In drie verschillende huizen. Allemaal niets geworden ook.

4 likes

Snap ik wel, maar er kunnen zoveel redenen zijn waarom ze niet gebeld hebben. Het kan gewoon wel eens gebeuren :slight_smile: niet meteen op afknappen!

Nee, weet ik maar baal er gewoon van.
Mijn eventuele bedenktijd is nu met 3 dagen verkort waardoor ik nog 2-3 dagen onderhandelingstijd heb.

1 like

Hoezo is het verkort? Tot het eind van je oude contract? Ik snap je niet helemaal. Snap wel dat je ervan baalt hoor

Ik denk in verband met opzegtermijn bij haar huidige werkgever, dat als ze dat voor 1 oktober wil doen en nog over het aanbod na wil denken dat ze daar dus nu minder tijd voor heeft.

1 like

Ja, ik zou daar 1 nov moeten beginnen en dus voor 1 okt mijn huidige contract moeten opzeggen.
Nu heb ik 3 dagen om mn huidige werkgever in te lichten en te onderhandelen. Vind ik niet relaxed.
Ze hadden me expres 1 dag na mn eerste gesprek uitgenodigd voor tweede gesprek gezien de haast en gezegd; dan heb je het weekend om er over na te denken.

1 like

Pffffff ik vind dat soort popijopi gedoe echt zo vervelend met solliciteren, ik wil gewoon normaal doen en uitvinden van beide kanten of de baan een match is en ik op m’n plek ga zijn bij het bedrijf zoals ik ben (!!!)
Vind het echt heel kut dat het soort dier waarvan ik moet verzinnen dat ik me mee identificeer of m’n ~bucketlist~~ blijkbaar een graadmeter zou zijn van hoe ik bepaald werk doe en/of ik in een team pas. “oh nou ik ben echt een kameleon, ik pas me in elke situatie naadloos aan!!1!” :roll_eyes:

Wou echt dat er ook meer oprechtheid en openheid nĂĄĂĄr de sollicitant toe was vanuit werkgevers, mijns inziens komt dat hen op de lange termijn ook juist ten goede.

Maar fijn dat het niet zo’n afschrikeffect op jou had en je bent aangenomen :grinning_face_with_smiling_eyes: hoop dat je het naar je zin zult hebben!

6 likes

Haha goed de vragen beantwoord dan! Toevallig bij de zorgverzekering bij het station?