Ah dankjewel. Wat fijn dat daar super lief op gereageerd werd! Dat geeft een goed gevoel denk ik!
Gefeliciteerd! Wat fijn! Voor welke functie?
Omg wat fijn! Gefeliciteerd
Wat goed, gefeliciteerd!
Wat leuk!! Gefeliciteerd
Gefeliciteerd! Ik ben een hele tijd geleden aangenomen en sta nog op wachtlijst om te starten. Ik wist niet dat ze al weer aan het werven waren. Die medische keuring komt vast goed!
Was die capaciteitentest moeilijk en wat voor vragen kreeg je?
@Solee ik heb die van klm enkele jaren geleden gedaan en vond die niet moeilijk! Die testen zijn ook te oefenen, dan weet je een beetje wat te verwachten. Logisch redeneren, taal en rekenen etc.
Een vraag voor de forummers die CVâs/sollicitaties behandelen; Ik ben eens mijn CV aan het updaten en was benieuwd of het verstandig is om een hele tijdlijn te vermelden bij alle partime baantjes/bijbaantjes tijdens de studie etc?
Heb altijd gewerkt bij dezelfde werkever en nu zie je dus meerdere soorten functies verspreid over een x aantal jaren ivm studie gerelateerde zaken. Lijkt me onnodig want in totaal zijn het maar 3 functies geweest alleen nu oogt het alsof het meer zijn. De tijdlijn geeft wel duidelijkheid, dat dan wel weer.
Dus wel of niet doen?
Ligt er een beetje aan. Tegen mij is ooit gezegd dat je het er op kan zetten, want je laat zien dat je wil werken. Aan de andere kant, als je op een bepaalde leeftijd komt en al meerdere ââgrote mensenââ banen gehad hebt zou ik het er af laten. Ik denk dat je ook moet kijken op wat voor functie je solliciteert en of dat aansluit op je bijbaan. Je moet er, denk ik, vooral voor waken dat je CV niet een heel boekwerk wordt.
Ik heb bijvoorbeeld tijdens mijn studie een bijbaan gehad in de kinderopvang, dus toen ik voor een vaste baan ging in de kinderopvang heb ik dat er op gezet, maar mijn bijbaan bij de bakker niet.
Ja dit klinkt logisch, ik heb nu 3 âgrote mensenâ functies erop staan. Als het gaat om leidinggevende vacatures kan ik mijn bijbanen erop zetten met datum, want daar is het relevant voor. Zo niet, dan zijn het gewoon normale bijbaantjes.
Dus eigenlijk relevant = erop laten met totale tijdlijn
niet relevant = helemaal weglaten?
Ik had ooit alles weggelaten want ik solliciteerde op een functie wat totaal niet relevant was. Toen had ik net 2 jaar ervaring achter de rug in mijn 1e âgrote mensen baanâ en ik kreeg dus een vraag of ik tijdens mijn studie niets gedaan had? Vandaar de voorzichtigheid nu
Je zou er nog voor kunnen kiezen om het samen te vatten door de periode van studie te pakken en te vermelden: diverse bijbanen tijdens studie. Dan blijkt dat je niet stil hebt gezeten, maar dat je je er van bewust bent dat het voor je potentiële werkgever niet relevant is wat je dan precies hebt gedaan en waar.
Ik had een baan aangenomen. Helemaal zin om te beginnen. Mijn oude werkgever waarbij ik terug in dienst zou treden al op ee hoogte gebracht dat ik niet terug ziu komen en toen ontmoette ik het nieuwe team. Het was vreselijk en ben echt met buikpijn de deur uitgelopen. Ik ga ze morgen bellen dat ik niet meer wil starten 1 maart en ga denk ik op zoek naar een nieuwe baan wat lastig word gezien ik zwanger ben. Maar daar starten zou me diep ongelukkig maken. Ik heb mijn oude werkgever gevraagd of er toch nog een optie zou zijn voor een terugkeer maar niks teruggehoord wat ik begrijp. Baal er zo van, had er zoveel zin inâŠ
Wow, wat vervelend!
Wat was er zo erg aan de ontmoeting met dat team dat je het totaal niet meer ziet zitten na ze één keer gezien te hebben? En waren er geen mensen van dat team bij het sollicitatieproces?
Als je zo heftig reageert is het denk ik sowieso goed om naar je gevoel te luisteren, maar echt een nare situatie.
Heb de sollicitatie met het hoofdkantoor gedaan. Maar toen ik daar eenmaal was was het zoân vervelend gesprek. Alles wat me beloofd was door hoofdkantoor kon ineens niet meer. Ik had mijn vakantie (laatste vakantie met partner) besproken tijdens sollicitatie en die is al goedgekeurd. Maar de leidinggevende van mijn filiaal zei dat het niet kon en dat ik maar moest annuleren want klein team en 1 iemand heeft al vakantie. Ook waren ze uiterst geirriteerd dat mijn echo op een werkdag valt. Maar het is een medische echo die ik niet zelf plan maar gewoon toegestuurd krijg en niet mag veranderen. En toen begonnen ze ook nog is super naar over de collega die vertrekt haar psychische klachten te praten en toen dacht ik echt help waar ben ik in vredesnaam beland. Er is echt 0,0 flexibiliteit terwijl ik wel heb aangegeven dat ik dat zoek icm mijn zzp baan.
Heb je hier iets van bevestigd gekregen op de mail?
Zo nee, kun je dan niet contact opnemen met de mensen vh hoofdkantoor die je eerder hebt gesproken? Missh is er sprake van een misverstand
Nog even los van dat je 1e indruk natuurlijk vast wel klopt, naar dat ze zo over die ex-collega spraken
Nou ja waarom zou je dat nog willen. Klinkt als een recipe for distaster met hoe er op meerdere dingen gereageerd werd. Snap het heel goed @JustinBieber en hoop dat je snel wat nieuws vindt!
Ik heb mail en in het systeem staan dat mijn vakantie bijv al goedgekeurd is. Heb daar ook meteen aangegeven dat een ander moment niet discutabel is ivm partners werk. De meivakantie is het enige moment waarop we kunnen & ik uberhaupt nog mag vliegen.
Ik ga het sowieso morgen uitgebreid telefonisch bespreken want wil wel netjes toelichten waarom ik er toch vanaf zie. Maar heb er wel buikpijn van. Baal vooral dat ik mijn oude werkgever heb verteld niet terug te komen. Dat was echt een leuke fijne plek. Fysiek zwaar maar de mensen waren zo fijn en zo flexibel. En nu heb ik dat gewoon verpestâŠ
Ah gossie, wat een rot gevoel. Maar je hebt niks verpest.
Hopelijk komt er snel iets fijns op je pad.
Ik heb wel eens gehoord dat je een opzegging mag terugnemen als je er nog werkt. Weet natuurlijk niet of je oude/huidige werkgever dat nog wil, maar waarom niet proberen? Niet geschoten is altijd mis.
Maar wat een naar verhaal van je kennismaking bij het team, het klinkt als een grote red flag.
Een andere optie is natuurlijk, om wel te beginnen daar, het klinkt of je snel met zwangerschapsverlof zult gaan? En dan opzeggen aan het einde van je verlof en ondertussen door solliciteren? Beetje opportunistisch, maar soms is dat nodig.