Toevallig heb ik begin dit jaar ook bij de Belastingdienst gesolliciteerd (maar ik zag uiteindelijk zelf geen match). Ik heb maar kort aandacht besteed aan waarom de belastingdienst. Ik werk nu in de IT en in de financiele sector en daar op gebaseerd had ik twee redenen waarom de belastingdienst:
- Ik wilde mijn scope breder trekken en me richten op alle burgers en bedrijven in NL en die financieel slimmer maken (paste goed in mijn brief adhv huidige rol die ik nu heb bij een ander bedrijf)
- Belastingdienst heeft nog wel wat stappen te zetten in hun digitale transformatie dus daar wilde ik aan bijdragen
Ik vond het website wel goede redenen geven âWaarom Belastingdienstâ en daar heb ik gewoon dingen van uitgezocht die bij mij en de vacature pasten, en verwerkt in mijn brief.
Ik vond bij een ander bedrijf waar ik gesolliciteerd heb het wat lastiger te formuleren, want ik had geen betere reden dan âLijkt me gewoon leukâ, en toen heb ik aan chatgpt om redenen gevraagd waarom je bij het bedrijf zou kunnen willen werken. Toen ik daarna op de website ging zoeken dacht ik 'Ja goed punt, dit zie je wel in de website terug als waar het bedrijf voor staat". Dus misschien kan je ook zoiets proberen.