Verlof duurt nog even. Zou in Juli pas ingaan. In principe hoef ik financieel niet een baan te hebben. Maar ik wilde graag iets erbij zodat ik bezig blijf en niet straks elke dag thuis zit. Hoop dus dat ik wel nog iets ga vinden. Vanuit mijn zzp werk heb ik sowieso recht op 16 weken verlof dus dat is top. Maar zou het zo fijn vinden om gewoon toch lekker te blijven werken in een gezellig team. Hoop stiekem dat de manager van mijn oude baan alsnog gaat reageren op mijn berichtje en het even moest laten bezinken. En anders ga ik rustig op zoek of ik iets anders kan vindenā¦
Hi allemaal, ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb dit account al een tijdje, maar dit is mijn eerste post.
@JustinBieber Ik kan me goed voorstellen dat je daar een behoorlijk vervelend gevoel aan over hebt gehouden. Ik zou hetzelfde hebben. Heb je het inmiddels al besproken met je huidige werkgever?
@lisaanna Wat gaaf dat je bent aangenomen! Congrats!
@jahoor Super leuk dat je gesolliciteerd hebt bij de politie! Hoe sta je er nu voor ik vragen mag? Deze week heb ik een sollicitatiegesprek bij de politie. Ik werk nu bijna een jaar als vrijwilliger (op een andere locatie), maar heb gemerkt dat het werken binnen deze organisatie mij zo goed bevalt dat ik er graag zou willen werken. Ik heb gereageerd op een functie bij het RSC. (niet-spoedeisende telefoontjes afdeling) Lees zojuist dat er, naast het kennismakingsgesprek, nog een casus zal volgen van een half uur. Zenuwen beginnen nu wel langzaam te komen.
Ik heb hem een appje gestuurd maar nog geen reactie gehad. Begrijp het ook als die denkt joe zoek het uit. Als ik eind vd week nog niks erover heb gehoord ga ik zelf even bellen waar we staan.
Obv mijn ervaring/cao: nee onderhandelen over schaal gaat niet lukken, onderhandelen over trede zou ik zeker proberen.
Onderhandelen over schaal zou je overigens kunnen proberen als je op een vacature voor een junior/medior positie solliciteert maar jij aan kunt tonen dat je medior/senior bent. Maar ja, dan is het dus eigenlijk een andere functie die je wil, maar als ze je graag willen zou dat wellicht lukken
Je kan altijd bellen of er nog ruimte is. Heb ik in het verleden ook gedaan, en dat was er bij die specifieke vacature niet maar een paar weken later kreeg ik een mailtje dat er een functie met een schaal hoger vrij was gekomen en of ik daar op wilde solliciteren. Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb de arbeidsproef gehad en positief afgerond. Nu een psychologische test die ik deze week moet maken. Als dat goed is nog een screening. Dat is de laatste stap maar ik wil zelf ook nog wel onderhandelen over de trede waar ik instap qua salaris. Ik wil er namelijk niet op achteruit.
Volgens mij is de sollicitatieprocedure van het RSC niet helemaal hetzelfde maar je mag me best PBāen hoor, dan kan ik je wat uitgebreider vertellen over wat ik moest doen bij de arbeidsproef.
Bij mijn werkgever kan het soms wel. Zeker als het een functie is waar maar 1 iemand van is binnen de organisatie. Soms komen er zo weinig reacties op een vacature dat ze dan liever wat meer betalen.
Het hangt af van hoe het functiehuis is ingericht. Als dat heel goed georganiseerd is dan is het vaak niet onderhandelbaar. Maar soms doen werkgevers maar wat, en hebben ze functie A bijv. als junior ingeschaald. Als ze die functie altijd ingevuld krijgen dan blijft dat natuurlijk op die inschaling staan. Maar als ze geen geschikte mensen kunnen vinden kan er soms nog wel aanleiding zijn om de functie te herwaarderen. Beetje vaag verhaal maar nee heb je, ja kun je krijgen.
Het viel allemaal echt 100% mee. Ze hadden zelf al gekeken naar wat relevante werkervaring was want het telde wel mee. Dus heb zelf nergens over na hoeven denken en als ik aangenomen word dan begin ik in trede 2 ipv 0. Dus dat is wel chill. Maandag hoor ik of ik aangenomen word
Ik zou het niet vermelden en is vaak nog wel een mouw aan te passen.
Maar ben wel nieuwsgierig, kan je echt niet onder die verplichtingen uit als het er op aan komt?
Als je begin maart opzegt zou je sowieso pas 1 mei kunnen beginnen, uitgaande van standaard 1 maand uitwerktijd. Denk dat het dus niet heel gek gaat zijn als je bijv 1 juni zou beginnen
Meestal verwachten ze wel dat er minimaal 2 maanden, soms 3 maanden overheen gaan voor iemand kan beginnen. Ik had in juni gesprekken en ben uiteindelijk ook in oktober begonnen en dat was geen probleem.
Het kan wel een nadeel zijn als er twee geschikte kandidaten zijn en de andere wel eerder beschikbaar is. Uiteindelijk vult een bedrijf natuurlijk het liefst de rol zo snel mogelijk op.
Heb je nog iets gehoord?
Ja ik ben het niet geworden want ze hadden het idee dat ik wat stevigheid miste maar denk dat mijn nervositeit door hoe gemotiveerd ik was over kwam als onzekerheid want ik zie mezelf echt wel als iemand die stevig in haar schoenen staat. Mensen zeggen juist altijd o ik vond je in het begin heel intimiderend maar je bent juist heel lief. Dus mocht iemand nog vacatures tegen komen waarvoor je alleen een bachelor Psychologie nodig hebt DM me want moet nu iets anders zoeken. En ik wil echt heel graag weg bij mijn huidige baan.
Ben momenteel toevallig heel breed aan het zoeken naar vacatures voor mijzelf, dus mocht ik iets tegenkomen dan zal ik het onthouden.
Hoop echt dat je iets zal vinden, niets is zo naar om weg te willen bij je huidige werk en dat nog niet te kunnen.
Ik zou gewoon reageren. Zo raar is het niet om op gesprek te gaan en een voorkeur van 32 aan te geven. Bovendien zit je nergens aan vast.
Ik denk dat salaris ook geen probleem is, want je huidige salaris zit precies middenin de range die ze zelf aangeven.
Ik ben deze week gebeld of ik alsnog interesse had, er kwam nog een plek vrij. Dus volgende week arbeidsvoorwaarden bespreken Mijn salariswens is al bekend dus ik verwacht dat het wel rond komt.
Ik wil reageren op een vacature en daar staan al 2 data aangegeven waarop de gesprekken plaatsvinden. Op 1 dag weet ik nu al dat ik niet kan ivm een cursus die ik niet kan afzeggen. Zouden jullie dat al gelijk aangeven? En zo ja, waar dan? Ik moet mān cv en motivatiebrief uploaden en er is daar geen ruimte voor opmerkingen ofzo.
Nee dat zou ik pas doen als je wordt uitgenodigd.