Ik denk dat salaris ook geen probleem is, want je huidige salaris zit precies middenin de range die ze zelf aangeven.
Ik ben deze week gebeld of ik alsnog interesse had, er kwam nog een plek vrij. Dus volgende week arbeidsvoorwaarden bespreken Mijn salariswens is al bekend dus ik verwacht dat het wel rond komt.
Ik wil reageren op een vacature en daar staan al 2 data aangegeven waarop de gesprekken plaatsvinden. Op 1 dag weet ik nu al dat ik niet kan ivm een cursus die ik niet kan afzeggen. Zouden jullie dat al gelijk aangeven? En zo ja, waar dan? Ik moet m’n cv en motivatiebrief uploaden en er is daar geen ruimte voor opmerkingen ofzo.
Nee dat zou ik pas doen als je wordt uitgenodigd.
Ik ben net gebeld en uitgenodigd voor een gesprek morgen! Nu moet ik iets meenemen wat mij typeert. Hebben jullie dit al eens moeten doen en wat hebben jullie meegenomen?
Ik kreeg een iets specifiekere opdracht; moest een soort collage / mood board maken. Hier had ik echter wel 2 weken de tijd voor, dus weet niet of je hier wat aan hebt.
Ik had dit laatst bij een teamdag, en toen vond ik het al een hoog kringgesprek voor kleuters gehalte hebben. Bij een sollicitatie al helemaal, het geeft wel een beeld van hoe ze er in staan (wat niet negatief hoeft te zijn als je dit leuk vindt). Ik zou iets kleins meenemen wat te maken heeft met een hobby, en het zo praktisch insteken. Aan elke hobby wel een paar positieve eigenschappen/competenties te verbinden met wat welwillendheid.
Ik heb echt al 100 keer van die ludieke spelletje gedaan, maar níet tijdens mijn sollicitatie. Heb een keer mezelf moeten voorstellen aan de hand van mijn sleutelbos en ik moest iets meenemen wat mij typeerde en pakte mijn rijbewijs en heb een heel lulverhaal gehouden over doorzettingsvermogen (was/ben geen sterchaffeur).
Ik zou het wel meteen aangeven! Onderaan je brief ergens bij de afsluitende zin oid. Dat helpt zo’n organisatie juist bij het inplannen van gesprekken en voorkomt dat als ze jou als laatste bellen, jij niet op datum x kan, dat ze dan andere gesprekken weer moeten verzetten.
Heb je een bepaalde hobby ofzo? Bijvoorbeeld een puzzelstukje als je graag puzzelt, tennisbal als je graag tennis? Zoiets zou ik aan denken.
Mehh ik ben in de race voor een superleuke baan en zou begin deze week wat horen. Nog niks gehoord natuurlijk en ben mezelf aan het opvreten. Hoop zo op goed nieuws
Ik had bij ergens gesolliciteerd en in de vacaturetekst stond dat de kennismakingsgesprekken as. do en vrijdag zijn. Nu werd ik gebeld dat ze me willen uitnodigen. Met de mededeling dat donderdag eigenlijk eerste gesprek en vrijdag het tweede gesprek zou plaatsvinden maar dat ze dat graag wilden combineren. Dus of ik vrijdag zou kunnen voor het eerste én tweede gesprek.
Ik vroeg daarom tijdens het telefoongesprek of ze met spoed iemand zochten maar ze zei dat ze me 2x rijden wilden besparen. Maargoed het is voor mij echt 12 minuutjes rijden ongeveer dus dat doet het hem ook niet
Iemand ooit iets vergelijkbaars gehad? Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten nu 🫣
Waarschijnlijk heb je het 1e en 2e gesprek met verschillende personen en kunnen ze allemaal alleen maar op de vrijdag? Ik zou er iig niet echt iets achter zoeken, behalve dat ze qua planning niet goed uit komen om het op 2 verschillende dagen te doen ?
Ja je hebt waarschijnlijk wel gelijk. Maar het was meer de gedachte dat ze gelijk dat tweede gesprek wilden plannen, vaak vallen er eerst een aantal af? En als het niet klikt lijkt me het voor hun zo zonde van de tijd.
Maar ga er idd niet te veel achter zoeken en ik zie het vrijdag wel!
Het zou me niet verbazen als je de enige persoon bent die heeft gereageerd en ze wel iemand dringend nodig hebben haha.
Ik heb wel 2,5 jaar geleden gesolliciteerd op een vrijwel dezelfde functie daar en ben het toen nét niet geworden. De andere kandidaat was net wat meer ‘senior’ dan ik, en ze moesten daarom wat meer tijd in steken in mij opleiden, plus, ik kon pas later starten omdat ik nog in mijn zwangerschapsverlof zat. Daarom is uiteindelijk die ander het geworden. Maar we hadden wel echt een leuke klik toen. Er zitten nu ook weer 2 mensen bij die gesprekken die er destijds ook bij zaten. Speelt ook in mijn achterhoofd mee. Maar ga er niet te veel van verwachten en ik ga het wel zien vrijdag
Oh ja met die context wordt het ook wel al anders haha, hopelijk wel goed nieuws voor je dan!
Ik hoop dat jullie met mee kunnen denken. In Juni of Juli (als alles volgens planning verloopt) rond ik mijn opleiding af.
Wanneer zouden jullie beginnen met solliciteren op banen die aansluiten op de opleiding? In mijn specifieke situatie zou het dan gaan om duaal vacatures omdat ik door wil studeren.
Ik wil niet te vroeg solliciteren maar ben bang dat als ik te laat solliciteer ik ook achter het net vis.
Ongeveer 3 maanden daarvoor zou ik denk ik aanhouden. (Dit heb ik gedaan toen ik de overstap naar het onderwijs maakte.)
Ligt er beetje aan. Weet je of mensen die solliciteren op duale functies meestal meteen beschikbaar zijn? Want op een reguliere vacature houden werkgevers rekening met opzegtermijnen van 2 maanden. Dus dan is 3 maanden van te voren prima termijn om te starten