Ik heb voor mijn huidige baan / functie goed gekeken wat de functie inhield, wel ook al meegelopen met mensen die deze baan hadden zodat ik ook goed wist wat er van mij verwacht zou worden.
Ik heb geprobeerd te bedenken wat ze in het kader van deze functie zouden vragen ( de basic dingen als waarom denk jij dat je geschikt bent, vertel eens wat over je vooropleidingen en vorige functie, sterke / zwakke punten, wat vind je belangrijk in een baan etc). Op al deze vragen had ik een antwoord klaar.
Daarnaast vroeg ik vrienden, ( toenmalige) collega’s en familie mij wat te omschrijven, zodat ik ook een beeld had hoe anderen mij zouden zien.
Bijna alle vragen die ik had kwamen naar voren en nog een paar leuke privé vragen.
Wat ik terug vroeg is wat de mensen zelf het leukste vinden aan hun werk, wat ze het meest uitdagend vinden en wat voor persoon ze nog missen in hun team. Ook vroeg ik wel of ze regelmatig activiteiten buiten werk doen ( als in een borrel/ sportieve activiteit / pub quiz) etc, ook om de sfeer te proeven.
Het ligt met name aan degenen die de sollicitatie afnemen vind ik hoe een gesprek loopt.
Succes!!