Sollicitatietopic #2

Er stond in de vacature dat 4 april de gesprekken zijn, dus ik betwijfel dat ze zo laat dan nog uitnodigen eigenlijk. En het is een groot recruitmentteam, weet niet meer wie hieronder stond. Denk niet dat ik er achteraan wil bellen nu. Moet ook ongesteld worden morgen, dus vecht al de hele dag tegen opkomende migraine en meeega slecht humeur, dat helpt ook niet aan alle kanten :sweat_smile:

1 like

4 april is volgende week donderdag, ik zou zeggen dat je tot en met vrijdag deze week iets kan horen. Als ze heel laat zijn volgende week pas.

5 likes

Ik ben weleens 's middags om 15.00 uur uitgenodigd voor een gesprek de volgende dag om 09.00 uur (ja heel kut). Alles kan nog!

4 likes

Nou, de afwijzing kwam net binnen. Was wel door de selectie, maar ze gaan me niet uitnodigen voor de vervolgprocedure. Bah, echt balen dit.

4 likes

Nee ken er niemand echt. Het is de gemeente. De enige die ik er ken zijn via de PvdD, omdat m’n man daarbij zat, maar das niet de plek waarbij ik een ingang zou kunnen vinden. En grappig genoeg is de burgemeester m’n buurvrouw van verderop :joy: maar die ken ik ook echt niet.

Het is ook niet zo dat ik per se voor de gemeente wil werken, er kwamen daar gewoon 2 functies voorbij in het afgelopen jaar in de richting die mij oprecht interesseren (1 op duurzaamheid en deze op dierenwelzijn) en dat gebeurt bij commerciƫle bedrijven gewoon niet vaak.

3 likes

Hebben jullie wel eens mensen toegevoegd op LinkedIn na een afwijzing? Ik heb recentelijk (intern) twee afwijzingen gehad waarin de andere partij aangaf wel een klik te voelen/me een goede kandidaat te vinden, maar ze uiteindelijk gingen voor iemand met net meer ervaring/een geschiktere achtergrond. Vind de afdelingen nog steeds leuk en zie me er in de toekomst wel werken, dus wil die ā€œbandā€ eigenlijk wel warm houden.

1 like

Ja zeker als het intern is zie ik geen reden om diegenen niet toe te voegen.

4 likes

Ja, wel eens! En ik werd zelf ook een keer toegevoegd toen ik twee aanbiedingen had gekregen en voor de andere partij had gekozen. Denk dat LinkedIn daar een goed platform voor is.

2 likes

Ik heb net een nieuwe job, had dit op linkedin geplaatst en nu heb ik ineens een connectieverzoek + volgverzoek en bericht op instagram van een oud-collega.

We hebben elkaar tot ze dat bericht stuurde nooit gesproken, maar ineens is ze nu wel geĆÆnteresseerd in hoe ik aan deze nieuwe job ben geraakt. Zou ik hierop ingaan?

Nou nee, als ze normaal nooit tegen je praatte?
Of wil je wel graag contact zelf

Nee ik heb zelf geen behoefte aan contact, het zou eerder om beleefdheid gaan :sweat_smile:

3 likes

Ik vind een bericht via insta wel raar. Via LinkedIn zou ik normaler vinden. Aangezien het ook om een werk gerelateerde vraag gaat. Ik zou denk ik zelf wel uit beleefdheid op LinkedIn reageren.

7 likes

Ik ben zelf helaas altijd te nieuwsgierig voor dit soort dingen dus ik ga er dan toch altijd helemaal op in. Dus als jij dat niet hebt: geniet daarvan en negeer het lekker haha

2 likes

Ik had een open sollicitatie gestuurd en ben gewoon uitgenodigd op gesprek :star_struck:

38 likes

Het bedrijf waarbij ik 2x heb gesolliciteerd, heeft de eerste keer een afwijzing gestuurd en de tweede keer gewoon helemaal niet gereageerd… Zo onprofessioneel, stuur gewoon een korte mail, dan hoef ik ook niet op niks te wachten. Het leek me echt een leuk bedrijf, maar door hoe ze hiermee omgaan ga ik het niet nog een keer proberen denk ik.

2 likes

Toch maar gemaild, ze hebben de vacature al ingevuld. Oke, stom bedrijf dus.

5 likes

En weer door. Nog steeds teleurgesteld over die droomfunctie, maar nu net toch maar weer een sollicitatie binnen m’n eigen werkveld gedaan. Wel op een functie die vrij hoog gegrepen is, maar niet geschoten is altijd mis.

Denken jullie bij hele hoge salarisindicatie’s ook altijd gelijk dat je dat nu niet krijgt dus vast geen kans maakt?

Edit: hoppa, 4 uur later al de afwijzing binnen. Geen tijd om te gaan hopen op iets in elk geval.

3 likes

Ja imposter syndrome :raising_hand_woman:t3:

6 likes

Terwijl je natuurlijk ook gewoon in je huidige baan eigenlijk te weinig kunt verdienen/niet goed bent ingeschaald.

Al kom ik vaak tegen dat de salarisindicatie een enorme range is met duizenden euro’s verschil. Dat voelt soms ook als een wassen neus. Niemand wil dan instromen bij het laagste bedrag, lijkt mij, maar hoe veel procent van de sollicitanten zou de max krijgen?
Hebben jullie dan een bepaald idee vooraf in jullie hoofd? Zo van ik wil minstens op 75% van die range zitten ofzo?

4 likes

Ik heb vooral altijd in m’n hoofd dat ik er minstens 300 bruto (maar liever meer dan dat natuurlijk) op vooruit wil gaan met wat ik nu krijg. Dan maakt het me minder uit waar dat in de aangegeven range valt.

3 likes