Ahhh wat super, dit heeft geholpen inderdaad. Thnx!
Ik zou stages eerlijk gezegd ook niet vermelden
Waarom niet? Ik ben bijna klaar met de opleiding en de stages zijn van deze opleiding. Ze zijn dus relevant voor de vacatures waar op ik wil solliciteren. Als ik op vacatures zou solliciteren waar mijn opleiding niet relevant voor is zou ik het weglaten.
Edit:
Ik heb ook geen werkervaring in dit werkveld. Ik ben na mijn middelbare school (op een mislukte opleiding na) eigenlijk gewoon gaan werken. De werkervaring die ik tot 3 jaar terug heb opgedaan is dan weer amper relevant voor deze vacatures.
Oh ik dacht dat je ook veel relevante werkervaring had omdat je cv zo lang is. Ik skip zelf altijd stages op een cv en vind werkervaring veel belangrijker. Maar misschien is het in jouw situatie nu wel nuttig
Sowieso altijd je brief en cv in PDF opslaan, dan weet jr altijd zeker dat het goed gaat. Ik krijg te vaak word bestanden die niet meer kloppen. Ik vind puzzelen leuk, maar heb op mn werk ook wel wat beters te doen, haha
Ik heb het nu echt drie dubbel gecheckt maar in PDF zagen beide er gelukkig goed uit! Mijn sollicitatie is zojuist verzonden dus nu afwachten.
Vind het wel spannend allemaal maar heb ook echt naar dit moment toegeleefd haha.
Nee een cv in Word sturen kan echt niet, moet echt pdf zijn
Ik word zo moe van âmarktconform salarisâ. Of nog erger: â9% vakantiegeldâ. Wowie, echt een goede arbeidsvoorwaarde!
Ik had laatst een sollicitatie bij een bedrijf dat een marktconform salaris bood. Dat bleek 14,30 per uur te zijn. Voor een functie met minstens twee jaar ervaring op HBO-niveau. Was echt een leuke vacature dus ik vond dat wel heel jammer.
Heeft er iemand van jullie toevallig ervaring met heyu works?
Ja marktconform betekent inmiddels eigenlijk toch wel dat het bedrijf heus wel weet dat het loon heel laag is, maar dat ze hopen dat iemand die dat niet weet erin trapt
Ik heb per mail een afwijzing gehad omdat ze geen plek hadden
Ga dit weekend verder kijken en solliciteren.
Nog iets waar ik moe van word: âstakeholder managementâ. Voor de volgende sollicitatie ga ik een mooi voorbeeld verzinnen, maar sta aldoor met mân bek vol tanden want dat soort taal wordt waar ik nu werk totaal niet gebruikt.
Hahaha ja dat soort termen
Toevallig vorige week ook gelezen in een omschrijving. Dan pas ik meteen, want het is gewoon synoniem voor (intern) politiek gezeik waarbij iedereen zijn eigen afdeling of verzoek het meest urgent vindt. En dat ze willen horen dat je daar supergoed en diplomatiek mee om kunt gaan
Ik heb volgende week 2 sollicitaties bij bedrijven die mij via linkedin hebben benaderd. Vind het ergens altijd een beetje ongemakkelijk om bij 2 bedrijven tegelijkertijd te solliciteren, weet eigenlijk niet waarom.
Laat dat maar snel los die bedrijven vinden het ook niet ongemakkelijk om meerdere kandidaten te interviewen
Klopt helemaal! Heb je ook gelijk in!!
Ik heb net een casus als onderdeel van 2e sollicitatiegesprek gehad. Best leuk, maar ik voel me echt een noob . Het is compleet iets anders wat ik nu doe, en vraag met echt af of ik ĂŒberhaupt geschikt ben voor iets anders is dan mijn huidige functie en of ik ooit iets anders ga vinden. (Imposter syndrome)
Edit: zojuist wel gehoord dat ik een aanbieding krijg, dus kennelijk deed ik wel het goede
Vanaf september ga ik een deeltijdopleiding volgen, nu heb ik een baan nodig voor 20-24 uur in het vakgebied. Ik heb alleen nog geen sollicitatie-ervaring op wat bijbaantjes na en weet niet zo goed hoe ik t aan moet pakken. Ik kan nergens banen vinden specifiek voor deeltijdstudenten (een praktijkleerplaats). Dus ik zal het van open sollicitaties moeten hebben.
Is het dan beter om eerst het bedrijf te bellen met de vraag of ze open staan voor een sollicitatie van een deeltijdstudent (waarvoor ze subsidie kunnen krijgen)? Of is het beter om meteen een motivatiebrief + cv op te sturen?
Ik zit nu voornamelijk bedrijven in mijn branch op te zoeken die ook stage plaatsen aanbieden via Google maps en de bekende banen sites. Hebben jullie misschien nog tips?
Hoe bedoel je subsidie krijgen? Bij deeltijd krijgen bedrijven voor zover ik weet geen subsidie. Misschien dat je duaal bedoelt, dat zou je ook kunnen overwegen. Duaal is werken en leren op HBO niveau en je kan aanspraak maken op studiefinanciering (als je aan de voorwaarden voldoet).
Een bedrijf mag jou dan eén leerlingsalaris geven, als je 21 jaar of ouder bent is dit het wettelijk minimumloon.
Je gaat bij duaal trouwens ook 1 dag per week naar school.
Ik heb in precies deze situatie gezeten! Ik besloot ook te gaan studeren en had toen werk nodig in dat veld. Ik ben op ââgewoneââ banen gaan solliciteren in het werkveld, maar wel onderaan de ladder zeg maar. Dus startersfuncties.
Ik ben gewoon gaan solliciteren, niet eerst gaan bellen, maar wel al in CV en brief duidelijk gemaakt dat ik de plannen had om te gaan studeren. Vrij snel toen een baan gevonden bij een organisatie die er toen volledig voor open leek te staan en me die kans graag wilden bieden. Dat is door omstandigheden anders gelopen, dus na een jaar besloten weer te gaan solliciteren en eigenlijk ook weer op ââgewoneââ banen en toen weer een organisatie gevonden die er voor open stonden en het tof vonden dat ik het roer zo omgooide.
Dus mijn advies zou zijn, gewoon solliciteren op normale vacatures, in je cv en brief vermelden dat je wil gaan studeren en maak goeie afspraken met een werkgever over je studie. Ik weet niet of jij al ervaring hebt in de branche waar je voor gaat studeren, ik had dat niet en heb toen op advies van het UWV een vaardigheden CV gemaakt en gebruikt ipv gericht op mijn ervaring. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Als je meer wil vragen of weten, mag je altijd een PB sturen.