Hier ook soortgelijke negatieve ervaring (wederom niet dag van de week)⊠Grootste ding waarom ik het wel gedaan had was de belofte van een traineeship (korte opleiding) en persoonlijke begeleiding. Alleen zijn er vrij grote tekorten in de sector, waardoor bedrijven graag iemand met veel ervaring willen, vooral tegen het geld wat ze neer moeten tellen voor de bureaus. Plus, later hoorde ik van collegae dat veel (ex)partners niet meer met deze detacheerder willen werken vanwege slechte ervaringen.
Eindstand: ik werd nergens aangenomen en ben na een halfjaar met een vaststellingscontract weg gebonjourd. Zonder die overeenkomst moest ik een boete moeten betalen voor opleidingskosten (wat overigens inhoudelijk vrij weinig voor stelde, iig zeker niet het bedrag wat ze eisen), dat scholden ze nu dan kwijt (alhoewel dit juridisch gezien eigenlijk geen stand houdt), maar zou maar 1 maand nog uitbetaald krijgen (terwijl ik pas na 4 maand recht zou hebben op WW) en vakantiegeld werd ook niet uitbetaald. En ohja, ik moest binnen 48 uur nadat ik het had gehoord tekenen (was eind van de maand). Mijn ervaring is kortom ook dat detacheringsbureaus alleen op hun eigen zakken uit zijn inderdaad. Stomme fout van mij geweest helaas, zit nu nog steeds op de blaren (niet lang geleden gebeurd en ben nu werkloos), maar wellicht kan ik wat mensen behoeden.