Sollicitatietopic #2

Ja kan op LinkedIn ook zoeken op bijdragen van mensen. Hier kan je bijvoorbeeld communicatie vacature Amsterdam invullen en dan krijg je een lijst met bijdragen die die woorden bevatten. Hier is het aanbod vaak net iets anders dan de ‘jobs’ sectie van LinkedIn.

4 likes

Ik had net echt een fijn sollicitatiegesprek en het lijkt me ook een hele leuke plek om te werken. De volgende stap is een test, dat vind ik wel echt heel spannend :neutral_face:

Spannend, is het een assesment? Dat kan je op zich wel van te voren een beetje oefenen.

Wanneer hoor je meer?

Het is een soort programmeertest op tijd. Ze hebben zelf een test (zonder tijdslimiet) opgesteld in een programmeertaal die ik nog niet beheers, maar ga daar binnenkort wel mee aan de slag voor een ander project, dus heb gezegd dat ik wel een poging wil wagen. Maar ik krijg dus ook een andere test met een tijdslimiet van 50 minuten. Dat wordt dus flink oefenen dit weekend. Gelukkig kan ik ze wel vanuit thuis maken en je mag alles ook opzoeken! Maar ik ben vooral bang dat ik zulke dingen veel te langzaam doe.

4 likes

Omg ik heb morgen sollicitatiegesprekken voor een opleidingsplek en ik ben ZO nerveus. Ik heb onwijs veel casussen en voorbeelden voorbereid dus denk echt dat ik er wel klaar voor ben, maar nog steeds ben ik bang dat ze iets gaan vragen wat ik niet voorbereid heb :scream::scream::scream: omg omg

13 likes

Help ik ga dood geloof ik. Over een halfuur moet ik dus zit te wachten maar JEZUS nog nooit zo zenuwachtig geweest. Ben helemaal niet zo’n zenuwpees maar nu word ik echt gek haha, zo ongrijpbaar. Heb als mantra nu “het is maar gewoon een gesprek” in mijn hoofd, lol. Gewoon kletsen, dat kan ik :sunglasses::sunglasses: maar my god… sta me digitaal bij please haha

8 likes

Succes!! Ben benieuwd hoe het ging straks :grinning_face_with_smiling_eyes:

JA! JONGENS! Ik ben aangenomen! :partying_face: Ik word gewoon gynaecoloog! :scream::star_struck:

81 likes

Wat super leuk, gefeliciteerd!

1 like

Ik heb maandag een sollicitatie gehad, ze spraken deze week mensen en zouden dan begin volgende week terug komen op wie door mochten. Nu had ik gisteren een gemiste oproep van die persoon, geen voicemail oid. 2x geprobeerd terug te bellen maar kreeg ze niet te pakken.
Zou het goed of slecht nieuws zijn? Blijft natuurlijk speculeren…

Heb er zelfs vannacht van gedroomd, hoop zo dat ik door mag

1 like

Dinsdag een sollicitatie en ik hoop echt dat het wat is want ik ben helemaal klaar met mijn huidige werkgever. Het is voor 32 uur (werk nu +40 uur) en de secundaire voorwaarden zijn wat slechter dan wat ik nu heb. Mijn doel is om hetzelfde (of meer) te blijven verdienen alleen vind ik onderhandelen zo moeilijk en ongemakkelijk.

1 like

Heb je gisteren nog iets gehoord van ze?

Nee heb gisterenochtend nog een keer geprobeerd te bellen, maar werd weer niet opgenomen. Dus toch maar afwachten tot volgende week…

Ik ben door naar 2e gesprek, moet nu eerst assesment maken. Iemand nog goede sites om te oefenen? (Anders dan 123test)

1 like

@Chicago je bericht is verwijderd. Crossposten is niet toegestaan.

Het was vrijwel een identieke post met dezelfde inhoud en vraag. Dat geldt voor ons ook als crossposten.

Ik zit echt vast in mn leven ofzo voel ik. Heb een hbo opleiding cmd afgerond, heb daarna een redelijke tijd in die sector gewerkt. Ben daarna de horeca in gegaan in combi met grafisch ontwerp (maar vooral horeca) waardoor mijn portfolio niet enorm is. In heel veel functies zoeken ze naast de creatieve kant ook mensen die of iets met marketing kunnen of meer technisch (websites optimaliseren/SEO etc). Die twee aspecten beheers ik nauwelijks en het technische aspect spreekt me ook niet aan.

Ik werk nu bij iets waar ik totaal geen energie uithaal. Wel prima voor even maar niet op de lange termijn. Maar ik word ook nergens aangenomen qua functies hierboven beschreven. Nu twijfel ik of ik wellicht een cursus/deeltijd/thuis studie achtig iets wil gaan doen in de richting van marketing. Maar bij thuisstudies denk ik toch al vaak aan flut studies. Dat zo’n papiertje je kansen totaal niet verhoogd. En tis toch een investering (qua tijd energie en geld). Wat denken jullie? En zijn er misschien mensen hier die ervaring hebben met zoiets? Dm mag ook!

2 likes

Ik heb daar geen ervaring mee, maar misschien ook even op linkedin’s kijken van oud studiegenoten die een baan hebben die jouw heel erg veel lijkt? En dan kijken wat voor banen en extra studie zij daarvoor hebben gedaan. Dit geeft mij altijd veel inspiratie, want ik weet zelf nog steeds niet wat ik precies wil qua baan :sweat_smile:

3 likes

Toevallig! Ik heb dezelfde opleiding gedaan en ben nu ook aan het solliciteren. Vaak vragen ze dat soort dingen idd, maar mijn ervaring leert ook wel dat die eisen flexibel zijn. Ik solliciteer vaak op dingen waar ik niet helemaal aan voldoe qua eis en word wel regelmatig uitgenodigd. Bij een gesprek is het dan altijd (vanuit jezelf) bespreekbaar of je daar in wilt leren of niet. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je het zelf leuk vindt!

Ik weet niet in welke provincie je woont maar in Brabant kun je nu via www.brabantleert.nl veel (Gratis) cursussen doen, waaronder loopbaan coaching vgm. Ze hebben geen SEO cursus maar wel creatief schrijven etc. Zelf heb ik loopbaan coaching gedaan via NL leert door. Dat heeft me sowieso heel erg geholpen met mijn richting kiezen maar ook veel tips voor mijn sollicitatiebrief en gesprekken.

Ik weet niet of je je google certificaten hebt maar deze zijn ook gratis!

Edit: zie nu dat de cursussen via nederland leert, niet via brabant leert.

1 like

Ik heb morgen een intake gesprek voor een baan die ik best al een tijd zie zitten. Heb in een soort van ‘fuck it, ik kijk hoe ver ik kom’ gedachte gesolliciteerd en nu heb ik morgen dus een gesprek. Alleen, ik zit nog in een traject voor mijn PTSS. En nu maak ik me nog druk om de gedachte ‘kan ik dit wel, en is het niet te snel?’ Maar aan de andere kant is het wel iets wat ik graag wil. Natuurlijk weet ik nog niet of ik een 2e gesprek krijg, maar ik kan mezelf behoorlijk opfokken op deze manier.

3 likes