Het is mijn eigen keuze. Ik heb voor morgen maar weer een stom excuus bedacht en werk in de trein gewoon verder.
Daar is een werkgever niet toe verplicht. Het zou natuurlijk wel schappelijk zijn als je contract niet wordt verlengd, maar in principe moet je gewoon tot de einddatum doorwerken, daar krijg je ook voor betaald.
Ik woon in Belgiƫ en hier heb je wel recht op betaald sollicitatieverlof tijdens je opzegtermijn, 1 dag per week als de opzegtermijn minder dan 26 weken is.
Oh grappig dat wist ik niet. In Nederland is dat niet zo, maar vind wel dat dat er zou moeten zijn als de werkgever het initiatief heeft genomen om de arbeidsovereenkomst te beƫindigen / niet te verlengen
Ooohh excuus voor de misinfo, het staat wel specifiek in onze CAO.
Los van de CAO zit er wel wat in hoor! As je vrij wil nemen om te solliciteren dan kan je werkgever dat niet weigeren, tenzij er echt hele goede redenen zijn. Alleen je gebruikt dan je vakantie-uren.
Oh jongens, ik vind dit echt een beetje spannend nu.
Ik had recruiter A gesproken over een andere functie waar ik op had gesolliciteerd en niet geschikt voor was bevonden en die zei toen tegen mij āmaandag komt er een vacature online voor functie A die ik wel heel passend vind, reageer daarop en noem dit gesprek in de briefā.
Ik die vrijdag ervoor al online gekeken wat er stond en toen zag ik functie B waar ik het hierboven over had. Op gereageerd en ondertussen mān peetmoeder die op die afdeling werkt gebeld of ze het wel okĆ© zou vinden als ik haar leidinggevende zou worden. Zij nodigt mij uit op de afdeling die dinsdag. Maandag de vacature voor functie A bekeken en zie dat ik daar eigenlijk niet voor in aanmerking kom dus besloten niet te reageren en in te zetten op functie B. Dinsdag naar afdeling B en toen had ik opeens een kennismakingsgesprek met de eventueel toekomstig leidinggevende. Die zegt dat ik sowieso op gesprek mag komen daarna, maar is sinds afgelopen maandag op vakantie en ik hoor maar niks.
Werd ik gisteren gebeld door recruiter A, dus ik denk oh die belt voor functie B, maar nee ze vroeg zich af waarom ik niet op functie A had gereageerd. Dus ik zeg dat ik geen afgeronde hbo opleiding heb en niet de gevraagde 3 jaar ervaring in dat veld. Maakt niet uit, wil je toch uitnodigen komende dinsdag. OkƩ top, leuk.
Gevraagd naar functie B, ligt niet bij haar maar bij recruiter B, morgen even bellen.
Dus ik net gebeld naar recruiter B: ben de enige reactie, maar het ligt even stil omdat afdelingsmanager B op vakantie is. Haar vervanger gaat me begin volgende week uitnodigen.
Dus. Nu heb ik opeens 2 functies waar ik voor in gesprek ga bij dezelfde werkgever. Ik ben even flink in de war.
Weet ik nog niet. Ze hebben beiden hun voor- en nadelen op echt hele verschillende vlakken. Ik hoop dat ik de kans krijg na beide gesprekken even alles op een rijtje te zetten.
Zo was ook ff in de war van je verhaal hahaha. Maar nice dat je gewoon de keuze tussen 2 hebt!
Nou ja, heb 2 gesprekken. Geen idee of ik daar doorheen kom natuurlijk, kan nog alle kanten op.
Maar ik probeer het wel zo te zien en af te wegen alsof ik mag kiezen. Wil niet zomaar 1 van de 2 aannemen omdat dat nou toevallig degene is die me wil hebben eigenlijk.
Hi iedereen, altijd een stille lezer geweest van het sollicitatietopic maar zit nu toch met een vraag waarvan ik hoop dat iemand hier het antwoord heeft.
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik de kandidaat ben geworden voor een rol bij een universiteitsinstelling. Voor deze rol is er een salarisrange van 2 schalen waarbij ik, op basis van mijn huidige salaris, ergens midden in de tweede schaal zit.
Mijn vraag is: kan ik mijn huidig salaris als uitgangspunt gebruiken voor de salarisonderhandelingen of werkt dat niet zo? Dit is voor de mij de allereerste keer dat mijn salaris wordt bepaald adhv een functieschaal.
Ja ik zou er zelf altijd naar streven om niet minder te gaan verdienen dan je nu verdient, waarom zou je anders overstappen?
Het zou wel kunnen dat je bijvoorbeeld nog ervaring of vaardigheden mist en dat ze je daarom in de lagere schaal willen zetten, maar dan komt schaal 8.5 vaak qua salaris overeen met schaal 7.12. En dan zou ik altijd op papier willen zetten dat na 6 of 12 maanden beoordeeld wordt of je voldoet aan de eisen van die hogere schaal en dan overgezet wordt
Omdat je doodongelukkig bent in je huidige werk en/of omdat je nieuwe werk je veel meer voldoening zal geven, om maar enkele redenen te noemen.
Tot nu toe is dit mij altijd gelukt, ook voor overstap naar een functie waar ik nog geen ervaring in had. Bij mijn huidige functie kreeg ik iets meer dan mijn vorige salaris. Ik heb toen afgesproken dat ik na 6 maanden een trede hoger gezet zou worden bij voldoende vooruitgang. Dit heeft de manager toen wel zwart op wit per mail bevestigd en daarna ook in mijn gespreksverslag gezet. Na 6 maanden zijn ze dit ook netjes nagekomen.
Ja ok sure, en als je overstapt van beroepsveld (van it consultant naar leerkracht basisonderwijs oid) is het ook logisch dat je minder moet gaan verdienen, maar los van uitzonderingen stap je toch niet over om minder te gaan verdienen? De huur/hypotheek moet nog steeds betaald worden en in een tijd waarin alles duurder en duurder wordt zou ik zelf niet graag een stap achteruit doen. Bovendien is er volgens mij (maar heb geen zin om het te factchecken) geen beter moment om een flinke stap in salaris te maken dan wanneer je een nieuwe baan vindt dus om dan juist een stap achteruit te doen⦠ja dan zou ik wel echt heel heel heel erg ongelukkig moeten zijn in mn huidige baan
Dit valt tegen hoor! Ik heb echt moeten lullen als brugman om net iets meer te gaan verdienen dan bij mn vorige baan in dezelfde sector. Voor sommige functies is er gewoon een max aan salaris.
Maar als je die max al bereikt hebt tussen je 30-35ste, dat is dan toch ook best kut? Ik voorzie in ieder geval wel dat mijn leven (en ik denk het leven in het algemeen) in de toekomst duurder wordt dus als mijn inkomen de komende 30 jaar stabiel blijft dan ziet het er niet zo goed uit voor mij
Klopt, maar meestal groei je toch ook wel? Op een geven moment zal je naar een hogere functie gaan met hoger salaris.
Dit voor mij een van de redenen geweest om te stoppen als pedagogisch medewerker en wat anders te gaan doen. Als ik pmwāer was gebleven had ik vorig jaar aan de top van de schaal gezeten en had ik dus niet meer kunnen groeien. Tenzij ik dus een andere functie binnen de opvang zou gaan doen, maar dat is voor veel mensen binnen de sector niet weg gelegd (o.a. door een beperkt aantal doorgroeifunctie) en dus zitten veel medewerkers rond hun 35e aan hun max.
@Nude Niet in elke sector/beroep gaat dat zo makkelijk dus
Gesprek A ging goed vanmiddag, denk ik. Nu maar weer duimen draaien tot ik hoor of ik verder ben. Nog steeds niks gehoord van functie B ook, vind ik ook irritant, maar ben nu wel enthousiast over functie A.
Edit: Ben het helaas niet geworden. Er was een andere kandidate die al een aantal jaar ervaring heeft in dit veld en daar kon ik niet tegenop. Ze waren wel positief en enthousiast over me, dus ik moet die andere functie nu nog maar even afwachten.
Ik baal echt hoe teleurgesteld ik hiervan kan zijn. Ik heb zelf niet eens gereageerd op deze vacature in eerste instantie, maar als ik er dan naartoe ga leven dan zie ik mezelf dat al helemaal doen en als ik het dan niet ben geworden ben ik zo verdrietig daarvan. Bluh, ik haat solliciteren echt zo erg.