Ik had vandaag een 3e gesprek bij een bedrijf en het ging goed maar achteraf ben ik bang dat ik aan het oversharen was
Ik heb de afgelopen jaren heel wat sollicitatiegesprekken gehad en ben ook heel eerlijk dus ben er misschien wat té comfortabel in geworden
Bedoel je dat je op iedere vraag een mega uitgebreid antwoord geeft met allemaal zijpaadjes en dan achteraf denkt: pff dat was overdrevenâŠ
Zo ja: herkenbaar (ik had gisteren een gesprek)
Maarja dat is toch ook gewoon zo voor een groot gedeelte van de werkende bevolking? Iedereen kan niet altijd maar in hogere functies terecht komen.
Denk dat mijn moeder (ambtenaar) al 25 jaar op dezelfde schaal en bovenste trede zit. Je krijgt wel gewoon inflatiecorrecties onder een CAO.
Een derde gesprek? Wat veel! Is dat je laatste gesprek dan ook?
Ja, maar dan ook persoonlijke dingen; ik heb verteld dat ik een tattoo had (omdat die voor mij een betekenis heeft die te maken heeft met mijn verwezenlijkingen en hoe ik in het leven wil staan) en achteraf dacht ik dat dat misschien wat too much was
En @Kauai ik denk dat dat in mijn sector gewoonlijk zo is, heb het al verchillende keren zo gehad. Normaal gezien eerst telefoongesprek, dan gesprek HR en dan de manager; nu was het HR, directe manager en dan de manager daarboven.
OkĂ©, take a hint, ze hebben me niet alsnog gebeld. Maar de vacature waar ik voor ben afgewezen met de opmerking âwe waren heel enthousiast, positief gesprek, maar er was een kandidaat waar je niet tegenop konâ staat weer online.
Ik heb de afspraak dat ik sowieso vandaag nog even zou bellen over die andere functie, dus ik spreek ze sowieso. Vragen naar deze? Of de hint snappen en alleen naar die andere vragen?
Het kan geen âkwaadâ behalve dat ik dan echt niet zit te wachten op een dubbele afwijzing voor dezelfde functie.
Zou het niet kunnen zijn dat ze denken dat je geen interesse meer hebt in de ene functie en dat ze je niet direct benaderen? Of omdat je vandaag nog een afspraak hebt voor een andere functie? Misschien beginnen ze er wel zelf over en deden ze het niet eerder omdat je vandaag die afspraak hebt.
Ik zou er misschien wel naar vragen maar op een manier dat je niet direct laat doorschemeren dat je nog steeds interesse hebt. Zo van, ik zag dat de vacature weer online is gekomen, is het toch niks geworden met die ene kandidaat?
Nou, zo heb ik inderdaad het gesprek geopend net. Ze gaf aan dat die een andere uitdaging heeft gevonden.
Daar heb ik op ingehaakt dat ik een beetje baalde van het gesprek, omdat ik het idee heb dat ik bepaalde kansen om iets te noemen heb gemist (en toen alsnog 1 dingetje daaruit genoemd als voorbeeld). Ze gaat vanmiddag met de andere persoon uit het gesprek overleggen of ik mee mag in deze ronde weer en zei dat het âmisschien maar zo had moeten zijnâ en zeker geloofd in tweede kansen, dus ja jeetje, we gaan het zien. Weer een paar dagen stress en onzekerheid en misschien nog wel weer een afwijzing er bovenop, ik vind solliciteren echt niet leuk bah.
Pff echt onprofessioneel van dat bedrijf ook dat ze jou niet meteen benaderen als ze gewoon oprecht wel enthousiast over je sollicitatie waren en weten dat je nog steeds op zoek bent. Succes met alles!!
Nee, is geen kwestie van professionaliteit of niet in dit geval. Wil er niet te diep op ingaan allemaal, maar laten we het er kortweg op houden dat het een positief gesprek was en dat ze enthousiast waren over mij als persoon, maar dat ik me er bewust van ben waar ik zelf niet inhoudelijk genoeg heb gereageerd (dat hebben ze niet gezegd, maar als ik het gesprek terughaal kan ik dat wel invullen). Ik heb ze eigenlijk niet echt redenen gegeven om me aan te nemen, behalve mijn geweldige karakter uiteraard. Maar wie weet krijg ik daar nu nog een kans voor, ben benieuwd wanneer ik wat hoor.
Hoe is dit nog afgelopen? Of heb je nog niks gehoord.
Radiostilte helaas. Trek ik ook al wel een beetje mân conclusies uit natuurlijk.
Zo lullig van hen, hopelijk vind je snel de droombaan.
Shit, wat stom
Als je een vast contract hebt en bezig bent met de onderhandelingen van een contract bij een nieuwe baan en het liefst zo snel mogelijk weer een vast contract wil, wat kun je dan het beste onderhandelen? Ik weet even niet wat normaal en slim is.
Jaarcontract met intentie tot vast? Volgens mij geven ze vast niet direct.
Volgens mij doen ze dit nooit als jij bij hen gesolliciteerd hebt. Hebben ze jou benaderd dan is het makkelijker omdat je dan je vaste contract voor hen zou opgeven. Dat laatste zou ik dan ook als argument gebruiken.
@Nude Bedankt! Ik weet wel dat twee collegaâs van mij een vast contract hebben gekregen bij aanstelling, maar dat is blijkbaar niet normaal haha. Goed om te weten.
Even een ander geluid: Mijn man is onlangs van baan gewisseld en heeft wel direct een vast contract gekregen. Hij heeft zelf gesolliciteerd en is dus niet benaderd door hun. Hij zou er een vaste contract (na 5 jaar) voor opzeggen en ze wilde hem zekerheid en vertrouwen geven. Het is dus echt niet uitgesloten om direct vast te krijgen.
Het is inderdaad niet standaard, waar ik werk doen we dit ook heel weinig. Alleen als we echt een parel gevonden hebben zeg maar.
Ik zit al vrij ver in de fase van een nieuwe baan gevonden te hebben, maar voor 1 juli alles rond gaat nooit lukken. Baal er zo van dat er dan sowieso weer dik 4 weken overheen gaan qua einddatum bij mân huidige baan. Maar nooit je oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt I know I know!