Sollicitatietopic #2

Ja heel bizar! Ik denk dat de vacature voor 32 uur per week weinig bruikbaars had opgeleverd voor ze en dat ze het daarom nu over deze boeg gegooid hadden.

Afwijzing voor de 1, dat is een duofunctie tussen interne kandidaten geworden. Radiostilte voor die andere waar ik al een keer voor afgewezen was. Denk eigenlijk dat ze die afwachten tot ie weer sluit en dan besluiten of ze mij nog een kans geven, maar echt, bel daar gewoon even over.

Wat raar zeg. Dat zijn dingen die niet eens pas tijdens het gesprek maar zelfs al in de vacature vermeld zouden moeten worden, vind ik.

Kon je bij je oude baan blijven?

2 likes

Klopt ja!
Wanneer heb je de selectiedag of is die al geweest/hoe ging het?

2 likes

Hij is morgen :smiley: !

1 like

Gesprek ging goed…ze vonden mij echter overgekwalificeerd voor de vacature maar wilden gaan nadenken over een alternatief.
Morgenmiddag bellen ze met een terugkoppeling.

Spannend, maar ik heb wel aangegeven dat ik voor veel opensta.

4 likes

Succes!

2 likes

Alsof ze het aanvoelen dat ik het hier over heb gehad. Ze belt me net met precies het verhaal wat ik verwachtte dat ze doen: ik ga mee op de hoop met de andere reacties en afhankelijk van wat er nog binnen komt word ik wel of niet uitgenodigd als de vacature gesloten is.
Fijn dat ze nu nog even belt om dat te laten weten, maar dat had volgens mij ook prima een week eerder gekund, maar oké. Ik wacht het dus maar even af.

Ik had laatst ook een sollicitatie waarbij bij het aanbod bleek dat het om andere uren ging dan in de vacature stond (40 ipv 36) én het aanbod in een lagere schaal was dan in de vacature vermeld stond. En toen ik daar een punt van maakte, deden ze net of ze niet snapten waarom dat een probleem zou zijn… Zo wil je toch niet starten bij een bedrijf?

4 likes

Daar wil je sowieso niet werken :joy: meer werken voor minder geld en jou dan gaslighten dat je moeilijk doet hahaha

2 likes

Zou hier ook geen meldpunt voor bestaan? Ik zou zulk bedrijf wel gewoon een mooie boete gunnen omdat ze je bedriegen.

2 likes

Voor iedereen die tips had gegeven, de selectiedag ging heel goed en ze willen me aannemen! Nu nog het arbeidsvoorwaardengesprek. Alleen werd tijdens een presentatie over arbeidsvoorwaarden aangegeven dat er niet onderhandeld wordt :sob: met als reden dat niet iedereen goed is in onderhandelen (wat ik wel netjes vindt). Je wordt op een trede in een schaal gezet obv je relevante werk ervaring. Ik werk 8 jaar bij mijn werkgever waarvan 3 jaar in de functie die enig raakvlak heeft met wat ik zou gaan doen :joy: dus ik zou op basis van wat zij zeggen echt bruto 1000 minder gaan verdienen. Ik weet alleen niet of ze uitgaan van 8 of 3 jaar :thinking: Dus weet nog niet of ik dit ga doen, helaaaas :weary: even afwachten dus!

5 likes

Ja eens met wat je zegt! Ik heb inmiddels 3 mensen gesproken die daar werken (waarvan 2 in dezelfde functie) en zij konden wel onderhandelen. Hoe HR het deed lijken was dat je in schaal 9, 10 of 11 geplaatst werd en daarin dan tredes en op basis van je relevante werk ervaring de bijpassende trede. Dus 3 jaar relevante werk ervaring = trede 3. De teamleider zei later tijdens het ‘goed nieuws’ gesprek dat ze er altijd wel uitkwamen qua salaris. Ik ben blijkbaar heel goedgelovig haha :joy:

4 likes

Ja precies! Je hebt gelijk, ik ga het zo idd zeggen, thank uu :smiling_face:

3 likes

Nou echt goed dat je het zegt! Zo goedgelovig ben ik :sparkles::joy: ik zal het laten weten

2 likes

Dit is wel echt een standard HR verhaal, maar geloof mij dat er vaker wel dan niet onderhandeld wordt. Vooral in de huidige arbeidsmarkt, vroeger was dat echt nog wel anders.

1 like

Is dat echt gelijk een no-go? Misschien kom je hem in praktijk weinig/niet tegen… of weet je dat al? Wel jammer!

Ik heb morgen einde middag een sollicitatiegesprek. Ingepland door de recruiter die verdwenen was. Ik ben heel benieuwd!

3 likes

Door de vakantieperiode zijn er (iig in mijn vakgebied) echt zo weinig vacatures :frowning: en ik heb juist veel tijd op dit moment om te solliciteren.

3 likes

Heel herkenbaar! Echt een beetje frustrerend!

1 like