Ik heb een uitnodiging voor een tweede (en laatste) gesprek bij een bedrijf gekregen voor aanstaande vrijdag. Nu beweert een vriendin dat ze dan, bij een goed gesprek, vast nog willen dat ik die dag een aanbod accepteer en m’n huidige werk opzeg. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dat echt zouden doen en dan het gesprek plannen op de laatste werkdag van de maand.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik snap dat elk bedrijf anders is, maar ik ben gewoon even benieuwd.
Komt daarna niet een gesprek om de arbeidsvoorwaarden te bespreken? Verschilt per organisatie, maar lijkt me sterk dat je na het tweede gesprek gelijk een aanbod krijgt voorgeschoteld en willen dat je je huidige werk opzegt?
Nouja ze kunnen het willen maar dat hoef je niet te doen
Een kennis van mij werkt er ook en zijn ervaring was dat de recruiter vrij snel na het tweede gesprek belde met een aanbod. Dit was bij hem één werkdag later.
Maar dat betekent niet dat ze dan ook van jou die snelheid verwachten. Ik zou me er niet te druk om maken en gewoon kijken hoe het loopt!
Ze kunnen het proberen, is bij ons in het verleden ook wel eens gebeurd. Maar dat zal dan altijd een voorzichtig verzoek zijn lijkt me en geen vereistte. Ik zou het gewoon even afwachten. Je moet er wel een nachtje over kunnen slapen vind ik.
Ik ben begonnen met solliciteren voor een nieuwe baan.
Ik zet in mijn brief altijd nog mijn adres en het adres van het bedrijf ondanks dat ik het digitaal stuur. Mijn vriend vindt het onzin, maar ik twijfel erover. Hoe doen jullie dit?
Ik heb nu namelijk ook een brief geschreven en het is hierdoor net 2 pagina’s. Hij zegt ook dat een brief altijd 1 pagina mag zijn, is dat zo of is 2 niet zo erg?
Dat is wel heel ouderwets. Ik ben het met je vriend eens, skip de adressen en houd je motivatiebrief op een pagina. Recruiters krijgen er soms veel en ik denk dat een brief van 1 pagina aantrekkelijker is om te lezen dan 2, ook al wordt het uitgespreid door je hoeveelheid witregels.
Dankjewel! Dan ga ik het aanpassen.
Adres heeft geen nut, want je stuurt hem digitaal en her staat in je CV. Daarnaast is 2 pagina’s (naar mijn mening) te veel. Succes met solliciteren!
Ja ik zet ook altijd alleen m’n woonplaats neer
Over adres trouwens, ik heb best vaak vacatures gezien waarin staat dat je per se IN (niet ‘in de buurt van’) een bepaalde stad moet wonen (en niet omdat je binnen 3 minuten op locatie moet kunnen verschijnen voor je functie ofzo, gewoon kantoorbanen met thuiswerk binnen de opties). Dat vind ik zo stom, laat ten eerste je (potentiële) werknemer zelf bedenken welke reistijd haalbaar is en ten tweede alsof verhuizen naar die specifieke stad dan zo makkelijk is. Laat staan voor je tijdelijke contract met eventueel kans op verlenging.
Maar begin je dan gewoon je document met direct je brief (dus aanhef)? Ik ben ook heel ouderwets blijkbaar haha.
Plaats, datum
Geachte …
Eerste alinea
Etcetera
Oh ik vind beginnen met de datum en plaats ook onnodig. En geachte gebruik ik al helemaal niet
Welke aanhef gebruik jij?
Ik gebruik beste over het algemeen.
Beste Naam,
Ik deed ook altijd gewoon het ouderwetse, adressen, plaats, datum, geachte. Vind het zelf ook gewoon netjes staan, nog nooit gehoord dat het slecht was en altijd uitgenodigd voor gesprekken (juridische sector).
Haha ik zit ook in deze sector. Maarja “wij” zijn ook wel wat ouderwets in deze.
Zet het het er zelf nooit echt bij, overigens