Sollicitatietopic #2

Misschien morgenochtend eventjes bellen en dit vertellen. Dat je graag op gesprek komt, maar graag hoort wat hun beleid is qua thuiswerken hiermee. En meteen aanbieden dat je eventueel ook online het gesprek kan doen als zij zich daar comfortabeler bij voelen?

6 likes

Hoe is het gegaan?

2 likes

Ja het is uiteindelijk online geworden! Die recruiter zat sowieso online erin. Dus eigenlijk maakte dat niets uit.

1 like

Anders hotspot maken via je je mobiele abonnement?

2 likes

Ik heb een online assessment gekregen voor een sollicitatiegesprek, het is volgens mij vooral persoonlijkheid en geen intelligentie. Maar ik lees overal dat je dat kan ‘voorbereiden’, maar ik snap niet hoe? Ik heb wel de voorbeeldtest gemaakt maar meer kan ik toch niet doen?

Lief dat je het vraagt! Ik dacht eerst wel oke, maar nu een dag later ben ik alles weer aan het overdenken dus ik weet het nu echt niet :tired_face::woman_shrugging: ik hoor het volgende week iig!

1 like

Je kan er inderdaad 1 oefenen, maar meer ook niet

1 like

Nou ik ben het uiteindelijk niet geworden voor de functie waarvoor ik had gesolliciteerd maar ze vinden mij wel geschikt voor een andere soortgelijke functie. Ben daar opzich wel blij mee, maar beetje vervelend wand nu heb ik opnieuw een gesprek volgende week zodat ze mij iets meer over die andere functie kunnen vertellen en vervolgens moet de vacature nog uitgezet worden. Waardoor het dus heel goed mogelijk is dat wellicht andere mensen solliciteren en het dan alsnog niets wordt.

1 like

Omg werd net gebeld dat ik de opleidingsplek heb :sob::sob::sob::sob:

64 likes

Wat goed! Gefeliciteerd!!!

2 likes

Oh wat leuk @monkeyslut!

2 likes

Ik baal zo, ik zat in de laatste ronde van een sollicitatie voor een superleuke functie in een heel leuk team met hele goede arbeidsvoorwaarden, maar helaas is de andere kandidaat het geworden. Ik heb ook helemaal geen zin om nog te solliciteren want ik denk dat ik nooit meer zoiets leuks ga vinden :’) en het was ook niet echt iets waar ik aan kan doen, was ervaring op een bepaald gebied wat absoluut geen harde eis was.

Ik heb nog wel een andere sollicitatie lopen maar eigenlijk lijkt me dat veel minder leuk en vooral de arbeidsvoorwaarden zijn prut, begin daar dan ook direct aan te twijfelen.

10 likes

Hier ook hetzelfde gevoel als @Nefertiti. Leuke sollicitatie gesprekken gehad, mijn profiel sluit ook perfect aan op de vacature. Maar helaas stopt de procedure omdat ze denken dat ik niet gelukkig ga worden in die functie met een aantal redenen waar ik me niet helemaal in kan vinden. Heel jammer en nu dus ook het idee dat ik nooit weer wat anders leuks ga vinden en nog jaren ongelukkig blijf in m’n huidige baan.

2 likes

@Nefertiti same hier. Voel me echt helemaal hopeloos op dit moment. Zit met een knoop in m’n maag (en hartkloppingen, maar dat is een ander verhaal, maar het helpt niet) mn stomme huidige werk te doen en heb niet eens zin meer om nog te kijken naar vacatures.

1 like

Ik zag een leuke vacature via LinkedIn, helaas bleek die al gesloten toen ik op de link klikte. Heeft het nog zin om hier achteraan te mailen in de hoop dat er nog soortgelijke functies vervuld moeten worden? Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Zou gewoon mailen, niks te verliezen toch.

6 likes

Zeker mailen! Gratis Linkedin vacatures worden er na 2 weken automatisch afgegooid.

1 like

Ik bedoelde de link naar hun eigen site met de vacature, daar staat dat de vacature al vervuld is. Maar ik ga ze inderdaad even mailen, niks te verliezen inderdaad.

1 like

@Pijnappel stom is dat gevoel. Ik heb gelukkig nog wel leuk werk maar heb het idee dat het bedrijf binnenkort failliet gaat, dus daarom wil ik heel graag weg. Ik zag mezelf echt al helemaal bij dit bedrijf werken. Terwijl ik dat normaal niet zo heb, ook als ik verder ben met een sollicitatie.

3 likes

Wat is dat toch met organisaties die geen salarisindicatie vermelden. Heb net gevraagd om een salarisindicatie bij een leuke vacature, maar dat konden ze niet geven want ‘dat is namelijk afhankelijk van iemands ervaring en inbreng’ :joy: Hou op hoor

7 likes