Adres heeft geen nut, want je stuurt hem digitaal en her staat in je CV. Daarnaast is 2 pagina’s (naar mijn mening) te veel. Succes met solliciteren!
Ja ik zet ook altijd alleen m’n woonplaats neer
Over adres trouwens, ik heb best vaak vacatures gezien waarin staat dat je per se IN (niet ‘in de buurt van’) een bepaalde stad moet wonen (en niet omdat je binnen 3 minuten op locatie moet kunnen verschijnen voor je functie ofzo, gewoon kantoorbanen met thuiswerk binnen de opties). Dat vind ik zo stom, laat ten eerste je (potentiële) werknemer zelf bedenken welke reistijd haalbaar is en ten tweede alsof verhuizen naar die specifieke stad dan zo makkelijk is. Laat staan voor je tijdelijke contract met eventueel kans op verlenging.
Maar begin je dan gewoon je document met direct je brief (dus aanhef)? Ik ben ook heel ouderwets blijkbaar haha.
Plaats, datum
Geachte …
Eerste alinea
Etcetera
Oh ik vind beginnen met de datum en plaats ook onnodig. En geachte gebruik ik al helemaal niet
Welke aanhef gebruik jij?
Ik gebruik beste over het algemeen.
Beste Naam,
Ik deed ook altijd gewoon het ouderwetse, adressen, plaats, datum, geachte. Vind het zelf ook gewoon netjes staan, nog nooit gehoord dat het slecht was en altijd uitgenodigd voor gesprekken (juridische sector).
Haha ik zit ook in deze sector. Maarja “wij” zijn ook wel wat ouderwets in deze.
Zet het het er zelf nooit echt bij, overigens
Hahah ja precies. Maargoed is maar ook wat je zelf wil natuurlijk
Ik zit in een soll. commissie op werk (jur sector) en zou iemand nooit afwijzen hierop. Of er een opmerking aan wijden tijdens de gesprekken.
Maar het voegt natuurlijk ook niet echt iets toe. Als je het weg laat, oogt je brief wel vlotter en korter.
Alles gaat tegenwoordig per mail dus best onnodig om het kantoor adres (of je eigen woon adres) te vermelden
Ik begin gewoon direct met ‘beste voornaam achternaam’.
M’n adres staat op mijn cv en de datum waarop ik solliciteer kan je zien in je systeem of in de mail waarmee ik het doe, vind ik allemaal overbodig.
Ik ben gestart met het versturen van sollicitaties en gelijk raak bij 1, mag morgen op gesprek komen. Qua locatie perfect, qua werkzaamheden misschien wat onder m’n niveau, maar dat moet ik in het gesprek goed uitvragen. Daardoor is het salaris ook wel een dingetje, mijn huidige salaris zit aan de bovenkant van hun range, dus ruimte is er niet echt.
Wel blij, en spannend! Voor het eerst in 3/4 jaar weer op gesprek ergens.
Gesprek ging goed! Wel jammer, ze verhuizen eind dit jaar qua locatie, waardoor het wat verder fietsen is of ik met de auto moet gaan. De nieuwe locatie is wel omdat ze gaan uitbreiden, dus er zijn zeker doorgroeimogelijkheden.
Positief dus, maar ik blijf nog wel verder kijken. Hoeveel gesprekken hebben jullie gemiddeld gehad voordat het ergens raak was?
ik heb morgen een tweede gesprek, maar er lijkt echt geen ruimte om te onderhandelen over het salaris. de recruiter gaf in het eerste gesprek al aan dat dit salaris vast staat, en onderhandelen tot niets zal leiden. zouden jullie het dan morgen met de vestigingsmanager toch proberen? niet keihard/met gestrekt been erin maar peilen of hij er toch voor openstaat om te kijken of er misschien ietsjes bij kan? wil natuurlijk m’n eigen glazen niet ingooien maar ik had een wat hoger salaris in gedachten dus vind het dan toch jammer
Als je ook bereid bent om nee te zeggen, zou ik het gewoon doen. En dan niet gestrekt been, maar ook niet te voorzichtig. Gewoon helder communiceren wat je wilt, dat komt het krachtigst over en dat maakt je kans van slagen het grootst.
Ja!! De grootste salarisstappen kun je maken met het starten van een nieuwe baan, dus zonde als je deze kans laat liggen. Je kunt zelf natuurlijk het best de situatie inschatten, maar ik zou misschien ook niet al te vrijblijvend peilen hoe de vlag erbij hangt maar duidelijk zeggen wat je graag zou willen.
Dit is wel een beetje in het algemeen natuurlijk, als er bij de functie een schaal aangegeven wordt en je zit al aan de bovenkant van die schaal, ja dan zijn er weinig mogelijkheden meer want ze kunnen (vaak) de functie niet ineens in een hogere schaal plaatsen.
er is geen schaal want ze hebben ook geen cao verre van ideaal natuurlijk, maar ik zie dit meer als een tijdelijke baan dus dan wil ik wel concessies doen op zich. heb de baan wel nodig dus echt nee zeggen kan ik niet @MLAM dus vind het lastig in te schatten