Net als marktconform salaris donderstraal een eind op
āDat vermelden we niet want we willen dat mensen hier solliciteren voor het bedrijf en niet voor het geld.ā Oke doei.
Oke ja ik zal mān hypotheker even aangeven dat ik hier graag woon voor het huis, niet zodat hij geld kan krijgen.
Oh shit, die had ik niet verwacht. Ik was zo sip, omdat ik na een leuk telefonisch gesprek maar geen uitnodiging kreeg en ik echt nul hoop had nog iets te horen en nu heb ik opeens toch een uitnodiging gekregen vanochtend. Donderdag een gesprek voor een hele leuke functie die al mān āeisenā afvinkt. Hoop dat hier nu wel iets uit komt.
Ik heb net ergens gesolliciteerd en ik hoop zó dat ik het word. Mede omdat ik dan rollend naar mijn werk kan, het is letterlijk 600 meter verderop.
Ik mag door naar de volgende ronde.
Ik zou ook meer gaan verdienen dan mijn vorige baan. En dat terwijl ik voorheen 38 uur werkte en dit 24 uur is.
O ik hoop het zo!
You got this š«¶š½
Wauw dat moet dan wel een flinke stap vooruit zijn qua salaris als je minder gaat werken en er toch op vooruit gaat!
Veel succes in de volgende ronde!
Dat zegt helaas meer over mijn vorige werkgever. Het was echt een dramatisch bedrijf, ik begrijp nog steeds niet hoe ik daar ooit mee heb ingestemd. Ik ben daar direct na mijn hbo opleiding begonnen en heb zelfs ooit een brief ontvangen waarin stond dat mijn loon omhoog ging, omdat ik minder verdiende dan het minimumloon.
Maar ben daar twee jaar weg omdat ik mantelzorger werd.
Anyway, dankjewel!
Ik denk dat het goed ging. Ik had de goede antwoorden, zat er gewoon zelfverzekerd, kon goed inspelen op wat ze vroegen, het was ook een beetje gezellig en de functie klonk wel echt als een match. Hij maakte ook af en toe een bevestigende opmerking dat ie dacht over iets dat dat wel klonk als iets wat ik kon. Als ik deze niet krijg dan is er gewoon een betere kandidaat, ik heb het echt goed gedaan wel.
Even voor me duimen tot begin volgende week!
Heerlijk deze positieve terugblik!! Dit is mijn doel om zo te kunnen denken na een gesprek
Tof dat je dat ook zo post. Ik duim!
Ik duim voor je!
Heb nu net een sollicitatie de deur uitgedaan. Lekker net terug en nu weer verder kijken. Heb intern de bal ook opgegooid maar wordt inmiddels al 3 maanden geghost door die persoon dus
.
Ik heb hem. Omg.
Gefeliciteerd!!!
Ik ga solliciteren voor een managementfunctie binnen de organisatie waar ik nu werk. Ik werk nu net onder managementniveau en de mensen bij wie ik ga solliciteren kennen me allemaal vrij goed, behalve het externe bureau dat instaat voor de aanwervingen. De functie staat ook open voor externe kandidaten en is erg gegeerd.
Nu twijfel ik over mijn cv. Mijn āstandaardā cv is gewoon 1 A4 omdat ik altijd geleerd heb dat alles op 1 A4 moet passen. Het is kort en to the point, maar al het relevante staat erop. Maar nu merkte een vriend terecht op dat ik als vrouw me altijd voel alsof ik me dubbel moet bewijzen, zeker in deze context, en dat een cv van 1 A4 die heel erg to the point is ook nogal junior kan overkomen, alsof ik weinig ervaring te vertellen heb (hoewel dat niet waar is). Hij gaf als tip om mijn cv langer te maken en een aantal relevante projecten op mijn cv te vermelden / uit te lichten.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb recent nog ervaren dat een CV van 1 pagina zeer wordt gewaardeerd. Maar het moet helemaal gericht zijn op de functie. Dus stip aan waar je managementervaring en de andere kwaliteiten hebt moeten gebruiken. En gebruik je motivatiebrief voor het uitwerken van die punten om het helemaal aan de vacature te koppelen, dus met de woorden die zij gebruiken.
Er is natuurlijk altijd wel wat te āfoezelenā met de zij en bovenkantjes, met het lettertype en hoe dicht alles op elkaar staat. Moet ook weer niet te prieterig worden.
Ik ben in dubio of ik al opnieuw wil gaan solliciteren op een voltijdse functie of toch ok ben met de deeltijdse functie en daarnaast tijdelijke contracten voor meer uren. Tot het einde van dit jaar heb dus voltijds bij mijn werkgever. Het voordeel dat ik nu heb is dat ik op 10 minuten op mijn werk ben en nu goed ingewerkt ben, als ik verder kijk moet ik weer een half jaar heel intensief gaan inwerken.
Er is nu bijvoorbeeld een vacature in een regio die ik wel wat ken voor vast en voltijds maar dan zou mijn enkele reis minstens 40 minuten zijn wat weer lang voelt omdat ik dit nu gewoon ben. Anderzijds weet ik ook niet hoe lang ik er zou werken aangezien het dezelfde functie is terwijl ik eigenlijk een niveau wil werken maar momenteel geen zicht heb mogelijke openingen in de toekomst.
Vandaag een kennismakinggesprek gehad voor een hele leuke functie, aan het einde van het gesprek kreeg ik al te horen dat ik sowieso op de short-list stond om gepresenteerd te worden aan de organisatie. Ik hoop alleen dat het niet weken gaat duren.
Ik werd zojuist gebeld voor een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Ik had mān brief voor deze functie op 20 augustus gestuurd en op 8 september sloot de vacature⦠Eh sorry hoor, maar ik ben inmiddels alweer 2 weken ergens anders begonnen. De vrouw aan de telefoon reageerde ook echt geĆÆrriteerd van ānou lekker danā.