In plaats van te denken of je het wel of niet kunt zeggen, vraag jezelf af: waarom wil je dit zeggen en wat breng je over? Waarom wil je delen dat je een coach hebt gehad? Omdat je daarmee tot andere inzichten bent gekomen? Dat is wat er toe doet, dus focus op die nieuwe inzichten. Die coach heeft je geholpen, maar het zijn jouw inzichten. Own it! Wat heeft de ontvanger van jouw boodschap aan te weten dat je met een coach hebt gewerkt? Ik zou het geen zwaktebod noemen, maar het geeft wel jouw onzekerheid weer, en is dat nodig op dat moment in het gesprek? En als je nooit noemt dat je met een coach gewerkt hebt, hebben ze dan een niet volledig beeld van jou gekregen?
Ik ben ervoor om nooit te liegen en je hoeft ook zaken niet mooier te maken dan ze zijn. Maar mijn ervaring is, om het concreet op de functie te houden, jouw vaardigheden en persoonlijkheid. Iedereen heeft wel eens met een coach gewerkt, zo erg is dat niet, maar ook niet zo belangrijk. Wat het jou heeft gebracht, en hoe je met die inzichten omgaat is belangrijk.