Sollicitatietopic #2

Oh wat leuk @monkeyslut!

2 likes

Ik baal zo, ik zat in de laatste ronde van een sollicitatie voor een superleuke functie in een heel leuk team met hele goede arbeidsvoorwaarden, maar helaas is de andere kandidaat het geworden. Ik heb ook helemaal geen zin om nog te solliciteren want ik denk dat ik nooit meer zoiets leuks ga vinden :’) en het was ook niet echt iets waar ik aan kan doen, was ervaring op een bepaald gebied wat absoluut geen harde eis was.

Ik heb nog wel een andere sollicitatie lopen maar eigenlijk lijkt me dat veel minder leuk en vooral de arbeidsvoorwaarden zijn prut, begin daar dan ook direct aan te twijfelen.

10 likes

Hier ook hetzelfde gevoel als @Nefertiti. Leuke sollicitatie gesprekken gehad, mijn profiel sluit ook perfect aan op de vacature. Maar helaas stopt de procedure omdat ze denken dat ik niet gelukkig ga worden in die functie met een aantal redenen waar ik me niet helemaal in kan vinden. Heel jammer en nu dus ook het idee dat ik nooit weer wat anders leuks ga vinden en nog jaren ongelukkig blijf in m’n huidige baan.

2 likes

@Nefertiti same hier. Voel me echt helemaal hopeloos op dit moment. Zit met een knoop in m’n maag (en hartkloppingen, maar dat is een ander verhaal, maar het helpt niet) mn stomme huidige werk te doen en heb niet eens zin meer om nog te kijken naar vacatures.

1 like

Ik zag een leuke vacature via LinkedIn, helaas bleek die al gesloten toen ik op de link klikte. Heeft het nog zin om hier achteraan te mailen in de hoop dat er nog soortgelijke functies vervuld moeten worden? Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Zou gewoon mailen, niks te verliezen toch.

6 likes

Zeker mailen! Gratis Linkedin vacatures worden er na 2 weken automatisch afgegooid.

1 like

Ik bedoelde de link naar hun eigen site met de vacature, daar staat dat de vacature al vervuld is. Maar ik ga ze inderdaad even mailen, niks te verliezen inderdaad.

1 like

@Pijnappel stom is dat gevoel. Ik heb gelukkig nog wel leuk werk maar heb het idee dat het bedrijf binnenkort failliet gaat, dus daarom wil ik heel graag weg. Ik zag mezelf echt al helemaal bij dit bedrijf werken. Terwijl ik dat normaal niet zo heb, ook als ik verder ben met een sollicitatie.

3 likes

Wat is dat toch met organisaties die geen salarisindicatie vermelden. Heb net gevraagd om een salarisindicatie bij een leuke vacature, maar dat konden ze niet geven want ‘dat is namelijk afhankelijk van iemands ervaring en inbreng’ :joy: Hou op hoor

7 likes

Net als marktconform salaris :joy: donderstraal een eind op

1 like

‘Dat vermelden we niet want we willen dat mensen hier solliciteren voor het bedrijf en niet voor het geld.’ Oke doei.

2 likes

Oke ja ik zal m’n hypotheker even aangeven dat ik hier graag woon voor het huis, niet zodat hij geld kan krijgen.

11 likes

Oh shit, die had ik niet verwacht. Ik was zo sip, omdat ik na een leuk telefonisch gesprek maar geen uitnodiging kreeg en ik echt nul hoop had nog iets te horen en nu heb ik opeens toch een uitnodiging gekregen vanochtend. Donderdag een gesprek voor een hele leuke functie die al m’n ‘eisen’ afvinkt. Hoop dat hier nu wel iets uit komt.

28 likes

Ik heb net ergens gesolliciteerd en ik hoop zó dat ik het word. Mede omdat ik dan rollend naar mijn werk kan, het is letterlijk 600 meter verderop.

10 likes

Ik mag door naar de volgende ronde. :sob:

Ik zou ook meer gaan verdienen dan mijn vorige baan. En dat terwijl ik voorheen 38 uur werkte en dit 24 uur is.

O ik hoop het zo!

40 likes

You got this 🫶🏽

4 likes

Wauw dat moet dan wel een flinke stap vooruit zijn qua salaris als je minder gaat werken en er toch op vooruit gaat!

Veel succes in de volgende ronde!

1 like

Dat zegt helaas meer over mijn vorige werkgever. Het was echt een dramatisch bedrijf, ik begrijp nog steeds niet hoe ik daar ooit mee heb ingestemd. Ik ben daar direct na mijn hbo opleiding begonnen en heb zelfs ooit een brief ontvangen waarin stond dat mijn loon omhoog ging, omdat ik minder verdiende dan het minimumloon. :joy:

Maar ben daar twee jaar weg omdat ik mantelzorger werd.

Anyway, dankjewel!

4 likes

Ik denk dat het goed ging. Ik had de goede antwoorden, zat er gewoon zelfverzekerd, kon goed inspelen op wat ze vroegen, het was ook een beetje gezellig en de functie klonk wel echt als een match. Hij maakte ook af en toe een bevestigende opmerking dat ie dacht over iets dat dat wel klonk als iets wat ik kon. Als ik deze niet krijg dan is er gewoon een betere kandidaat, ik heb het echt goed gedaan wel.
Even voor me duimen tot begin volgende week!

41 likes