Dat is wel een goede ja! Ik kreeg een vrij standaard mailtje, dus ik ben wel benieuwd.
Ik begeleid statushouders naar werk en ik vind het nu altijd zooo spannend als ze een sollicitatiegesprek hebben! Ik probeer een gesprek zo goed mogelijk voor te bereiden en te oefenen, vandaag ook. Donderdag heeft ze een gesprek en ik ben nu al zenuwachtig haha. Ik hoop het zo, maar ben altijd een beetje bang dat ze het sneller afleggen tegen mensen die de taal als moedertaal hebben terwijl ze vaak zoveel ervaring en kunde meenemen! En natuurlijk helemaal euforisch als ze aangenomen worden. Echt leuk mijn werk.
Superleuk om te doen! Mooi werk.
Nou ik hoop op de kracht van het forumā¦
Vorige week dinsdag sollicitatiegesprek gehad, werd op het einde van de dag gebeld dat ze mij een iets andere functie ( veel leuker haha) wilden aanbieden dan waarop ik schreef.
Ik zou woensdag gebeld worden en moest de gegevens van mijn referenties doorgeven.
Donderdagmiddagwas ik nog niet gebeld en heb ik de tussenpersoon van het wervingsbureau gemaild, die gaf aan dat ze eerst de referenties wilden checken.
Helemaal prima, alleen tot op heden is dit nog niet gebeurd door de organisatie.
Dus ik hoop dat ze vandaag de referenties bellen en dat het dan verder (positief) gaat lopen.
Ik hoop met je mee!
Ik vind het in mijn sector altijd zo bizar hoeveel een vacature verschilt met het werkelijke werk. Als ik nu een vacature lees, denk ik āja, jaā.
Kun je een voorbeeldje geven? Of is jouw werkgebied wel erg specifiek
Adviseur van een bestuur en dan staat er in de omschrijving dat je je werk zelf mag inrichten, of dat je vrijheid hebt, of tegenspraak wordt gezocht.
Ik had net een best wel lastige sollicitatiegesprek, ze vroegen heel veel praktijkvoorbeelden en hoe ik in bepaalde situaties reageer, maar zulke dingen onthoud ik gewoon niet zo goed :ā) volgende keer schrijf ik zulke dingen op
Ja, ja, daar gaan we weer. Een topper van een vacature voorbij zien komen. Inmiddels na 20+ sollicitaties steeds minder zin om weer te solliciterenā¦mag ik even klagen? Je zou denken dat ik inmiddels redelijk goed voorbereid ben door koffie/thee te drinken met mensen uit mān netwerk, een loopbaancoach en een achterban die totaal geen moeite heeft met mān cv en motivatiebrief roasten. Totdat ik vandaag iemand sprak die bij dezelfde soort bedrijven solliciteert. En een kennis van haar werkt, net als ik, ook in de marketing. Krapte op de arbeidsmarkt? Zij vertelde dat er soms wel 500 mensen solliciteren op een functie. Blijf het proberen hoor, maar hoe ik daar toch tussenkom? Motivatie was vanochtend even ver te zoeken.
De scam waar elke adviseur intrapt ()
Oke ik werd alweer teruggebeld en ze willen mij voorstellen bij een directie die volgens hen goed bij mijn past. (ze zochten meerdere mensen). Ze gaven wel aan dat deze directie wss goed bij mijn past, omdat daar nog iets minder zelfstandigheid van mij wordt gevraagd. Heb echt het idee dat mijn onzekerheid te merken was
Ik moet een videopitch opsturen nav een sollicitatie. Ik heb dat nooit hoeven doen maar ik denk dan aan zoān saaie video dat je voor de camera staat en een beetje gaat praten over hoe leuk je bent. Ik wil juist wat meer creativiteit laten zien en het ook een beetje grappig maken. Zou dat heel raar zijn? Ik wil er namelijk best wat tijd in steken, zonde als het dan direct de prullenbak in gaat. Het is wel een lichtelijk creatieve functie.
Klinkt goed juist. Zeker voor (licht) creatieve functie. En het zegt ook iets over jou, hoe je dit aanpakt. Ik zou het zeker doen.
Oja wel een licht creatieve functie bij een misschien wat stoffig overheidsbedrijf. Maar eigenlijk is het ook: als ze het niet leuk vinden weet ik ook niet of ik zin heb om er te werken
De video sollicitatie van Elle Woods was ook creatief en dat kon zelfs Harvard waarderen!
Ik zou het zeker doen!
Ik heb helemaal uitgepakt, ik vond het echt een leuk filmpje geworden, maar ben het niet geworden. Ik ga morgen nog even bellen waarom niet.
Mijn man en ik hebben bij hetzelfde bedrijf gesolliciteerd (groot bedrijf en andere afdelingen) en nu ben ik uitgenodigd. Ik verwacht wel dat mijn man ook wordt uitgenodigd, haha straks werken we ineens bij hetzelfde bedrijf.
Net een eerste sollicitatiegesprek gehad met 7(!)personen van de organisatie tegelijkertijd. Dat was al best heftig, maar er kwam nog een schepje bovenop. Vraagt de manager of mijn leidinggevende, die ze persoonlijk kent, op de hoogte is van mijn sollicitatie. Awkward! Want de reden dat ik solliciteer, is dat ik precies niks met mijn leidinggevende kan
Ik heb maar heeel diplomatiek geprobeerd te antwoorden dat ik die veiligheid niet voel, maar dat ze wel op de hoogte is van mijn ontwikkelbehoefte, en heeft aangegeven dat daar geen ruimte voor is bij ons. Wat ook echt zo is. En dat een medewerker zich niet vrij voelt daar open over te zijn op de werkvloer, zegt denk ik eerder iets over de leidinggevende dan de ondergeschikte.
Verder was het best een goed en open gesprek, dus we gaan het wel weer zien. Ik ben mezelf gebleven en heb naar eer en geweten geantwoord.
Ik mag hopen voor haar dat ze haar mond niet voorbij praat, ook al kent ze jouw leidinggevende persoonlijk
Wat onprofessioneel zeg haha. Ook om zoiets überhaupt te noemen in deze context