Sollicitatietopic #2

Oh ja ik ga naar KLC trouwens! Dus geen Boeing en Airbus.

Ik sta daar op de wachtlijst voor de ini, zo goed als bovenaan en de verwachting is nu derde kwartaal starten. Seizoenscontract voor de groene loopt tot oktober.

Ik ga er nog even heel goed over nadenken en even kijken of ik nog een recruiter te pakken kan krijgen.

1 like

ah KLC, ja das net anders dan KLM.

Ik zou zeker even met KLC bellen en met Transavia. Ze kennen elkaar en je zult vast niet de eerste zijn die er op deze manier over nadenkt.

Succes!

1 like

What de fuck is een ini :joy:

Ik zou ook gewoon even verstand op 0 nog een paar maanden je oude werk doen, veel minder haken en ogen en sowieso te combineren met wat je straks wil doen @lisaanna. Die paar maanden vliegen voorbij joh

8 likes

Ini is interne training (initial) haha

2 likes

Nice!

8 likes

Ik mag maandagochtend op gesprek komen. Ik ben iets te enthousiast nu en probeer niet op de zaken vooruit te lopen, ookal is dat heel moeilijk nu ik de functie graag wil. Maandag is wel onhandig voor mij met onze jongste die dan geen opvang heeft. Hopelijk krijgt mijn man zijn meetings verzet.

5 likes

Kun je geen proefperiode doen bij premiere pro ofzo?

4 likes

Wat stom dat ze dat raar vonden lol een gemiddeld mens heeft dat toch niet?

Of is het in de situatie of de functie wel heel logisch dat je het zou hebben haha

5 likes

Lijkt me wel als je ook zo’n opdracht moet maken. Ik zou dan ook wel raar opkijken als je dat niet hebt, want ben je er dan wel ervaren in

8 likes

Maar dan nog, dan staat het meestal op je werklaptop en niet op je persoonlijke laptop lijkt me

9 likes

Eindelijk! Na bijna een half jaar solliciteren ineens twee eerste gesprekken gepland bij verschillende organisaties in dezelfde week👌 Ook al wordt het niks, dit geeft toch weer een beetje moed😊

Krapte op de arbeidsmarkt m’n reet hoor, haha😅 (in de marketing/communicatie wereld dan)

11 likes

Misschien vonden ze het niet zozeer raar dat je dat niet hebt, maar wel dat je dat als antwoord gaf. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo’n handige reactie, want dan geef je geen blijk van probleemoplossend vermogen. Op zoiets is wel te verzinnen, dit is relatief eenvoudig.

26 likes

Maar dan kun je toch alsnog iets beters verzinnen dan het via tiktok bewerken?

1 like

Echt he, hier dezelfde ervaring!

3 likes

Ik heb geen idee of dit de goede vraag is voor deze plek, maar wie weet kan iemand helpen.
Ik heb altijd als b2b marketeer gewerkt en heb nu gesprekken voor b2c marketing banen (e-commerce en amusement).
Wat voor soort b2c gerelateerde vragen zouden er eventueel tijdens zo’n gesprek gesteld kunnen worden?
Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden, maar ben bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie.

Ik heb deze week nog een aantal sollicitanten gehad om mijn team uit te breiden. Hebben niet echt een HR afdeling dus ben geen pro in die gesprekken.

Ik zoek vaak naar een stukje verdieping bij iemand, dus of je naast content marketeer (de standaard Canva, nieuwsbrief, socials en seo teksten schrijven) je ook wat kennis hebt van Google, Meta (SEA) en CRO/UX etc. En dat je bijv kennis hebt van GA4 of bekend bent met de term ROAS of andere KPI’s. Verder wordt er vaak onderscheid gemaakt in bureauzijde of merkzijde. (En indd b2b of b2c) heb zelf weinig ervaring in b2b.
Vaak werk je in b2c ook met een cdp of crm pakket, (naast je cms) om een stukje personalisatie toe te passen of inzicht te krijgen in je klanten. Het is heel breed, dus is afhankelijk ook van de vacature denk ik. Ik houd me zelf binnen ecommerce bezig van a tot z (ook contact partners zoals marketingbureaus, developers, wetgeving, koeriers, fullfilment voor verzending) maar dit is grotere bedrijven vaak gesplitst over verschillende afdelingen. Er wordt ook veel gebruik gemaakt van techtools om zaken te meten of optimaliseren(heatmaps, a/b tests).
Qua soft skills:
Iemand die in mogelijkheden denkt en veel ideeen heeft, maar dit wel met data kan onderbouwen.
Iemand die zowel het creatieve heeft als het analytische.

Je mag me ook een DM sturen.

10 likes

Wauw! Mega bedankt voor je uitgebreide antwoord en hier heb ik echt wat aan. Thanks!

2 likes

Succes!! :grin:

Ik was voor mijn tweede gesprek te laat (had blijkbaar verkeerd adres in google maps gezet) zo gĂȘnant. Verder wel een leuk gesprek gehad, maar kwam niet helemaal uit mijn gestreste stand :sweat_smile:

Edit: jaaa, ik mag op arbeidsvoorwaarden gesprek komen :partying_face:

16 likes

Ik had maandagochtend het eerste gesprek. Het was met vier medewerkers tegelijk wat ik best heftig vond, maar het ging goed. Ik heb er in ieder geval wel een redelijk positief gevoel bij. Ik heb echter nog niets gehoord, terwijl alle sollicitanten op maandag kwamen en ze “snel wat zouden laten weten”. Hopelijk komt er snel duidelijkheid en hoef ik daar niet weer vier weken op te wachten.