Ik heb deze week nog een aantal sollicitanten gehad om mijn team uit te breiden. Hebben niet echt een HR afdeling dus ben geen pro in die gesprekken.
Ik zoek vaak naar een stukje verdieping bij iemand, dus of je naast content marketeer (de standaard Canva, nieuwsbrief, socials en seo teksten schrijven) je ook wat kennis hebt van Google, Meta (SEA) en CRO/UX etc. En dat je bijv kennis hebt van GA4 of bekend bent met de term ROAS of andere KPIâs. Verder wordt er vaak onderscheid gemaakt in bureauzijde of merkzijde. (En indd b2b of b2c) heb zelf weinig ervaring in b2b.
Vaak werk je in b2c ook met een cdp of crm pakket, (naast je cms) om een stukje personalisatie toe te passen of inzicht te krijgen in je klanten. Het is heel breed, dus is afhankelijk ook van de vacature denk ik. Ik houd me zelf binnen ecommerce bezig van a tot z (ook contact partners zoals marketingbureaus, developers, wetgeving, koeriers, fullfilment voor verzending) maar dit is grotere bedrijven vaak gesplitst over verschillende afdelingen. Er wordt ook veel gebruik gemaakt van techtools om zaken te meten of optimaliseren(heatmaps, a/b tests).
Qua soft skills:
Iemand die in mogelijkheden denkt en veel ideeen heeft, maar dit wel met data kan onderbouwen.
Iemand die zowel het creatieve heeft als het analytische.
Je mag me ook een DM sturen.