Dankjewel voor je antwoord. Ik ga proberen rustig af te wachten en er niet meteen achteraan bellen. Ik maak mezelf tot nu toe gek.
Succes en hopelijk hoor je snel wat!
Ik zou zeker uitgaan van in ieder geval een week. En kan ook echt wel langer duren nog. Vriendin van me had laatst ergens gesolliciteerd en daar hadden 250 mensen op gereageerd dus toen hadden ze ook langer nodig om alles te lezen en een selectie te maken. Ligt ook echt wel aan oa de sector en de hoeveelheid brieven. Ik heb ook wel eens bij een piepklein bedrijf gesolliciteerd en toen werd ik een dag later al gebeld dus het kan zo enorm verschillen.
Bij mij duurde het laatst 2,5 week. 2 dagen is in de meeste gevallen zeer onrealistisch denk ik.
Ik heb begin deze week het arbeidsvoorwaardengesprek gehad voor een nieuwe baan. Dat was heel positief en nu dus officieel aangenomen. Ik hoop dat ze mijn contract snel opsturen (heb gisteren al mijn gegevens aangeleverd) zodat ik het snel op mijn huidige werk kan vertellen.
Ik ben zo blij maar kan het ergens ook nog niet geloven haha. Ik ga er op elk mogelijk punt zo hard op vooruit. Functie en branche passen denk ik perfect bij mij. Toekomstige teamleden die ik tot dusver heb ontmoet zijn superleuk. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn top (mijn huidige baas moet ik nog even uitleggen wat dat zijn) en qua salaris ga ik er zo ontiegelijk hard op vooruit dat ik bijna wilde vragen of ze het wel zeker wisten. Ik ben nog op zoek naar het addertje onder het gras maar in de tussentijd ga ik er gewoon gigantisch van genieten.
In het gesprek ben ik trouwens vrijwel direct akkoord gegaan met hun bod. Daar waren ze blij mee, maar ik kreeg ook een beetje op mijn donder dat wij vrouwen slechte onderhandelaars zijn en dus veel meer eisen moeten stellen omdat al die middelmatige mannen dat ook doen.
Nu ben ik nog steeds blij omdat hun bod vele malen hoger lag dan wat ik als hoog ingestoken eerste bedrag wilde noemen, maar vind het vooral ook heel tof dat zij straks mijn directe HR-manager is en ik dus iemand boven/naast me heb die niet alleen de belangen van de organisatie belangrijk vindt maar juist ook de mijne en die me helpt om dit in soort situaties meer voor mezelf op te komen. En leer vooral van mijn slechte onderhandelingskills haha.
@lisaanna Even een kleine update omdat ik blij ben haha. Ik mag naar Schiphol komen voor de Serious Game begin januari! Heb je nog tips?
Ik heb zo lopen stuntelen met de motivatievideo dat ik dit niet meer aan zag komen.
Heb het startpaginaforum al aardig bij gelezen.
Ahh wat goed! Superleuk! Heel veel succes alvast!
En geen tips helaas, KLC heeft een andere procedure dus ik heb de serieus game niet hoeven doen.
Oh, dat is ook zo! Ik heb in ieder geval nog ruim de tijd om me voor te bereiden. Wel fijn.
Hopelijk word je snel opgeroepen voor je ini!
Hoe kan ik netjes vragen of men al een selectie heeft gemaakt? Ik had ergens eind september gesolliciteerd en ze zouden in november een selectie maken en dan zouden de gesprekken in december zijn. Maar ik heb nooit meer iets gehoord behalve dus de bevestiging dat het aangekomen is met de informatie die hierboven staat.
âAfgelopen september heb ik gesolliciteerd naar de vacature van XYZ. Jullie gaven destijds aan dat er in november een selectie zou worden gemaakt voor de eerste gesprekken en ik vroeg me af wat de status is van deze procedure.â Of âen ik ben benieuwd of jullie al iets kunnen delen over de uitkomst van deze selectieâ Of âIk vroeg me af of deze selectie al heeft plaatsgevondenâ
Of een andere variant hierop
Ik heb geen antwoord op de mail gekregen maar nog iets veel beters. Ik ben gebeld dat ik op sollicitatiegesprek mag komen.
Ja! En als je er op achteruit gaat zou ik niet eens een voorstel doen maar gewoon zeggen dat je het niet overweegt als ze je niet iets beters bieden dan je al hebt.
Veel succes, je kunt het!!
I GOT THE JOOOOB, I GOT THE JOB.
Ik had net een heel leuk sollicitatiegesprek, met name die er met vakinhoudelijke kennis bijzat en de directe collega dan wordt.
Maar het hoofd van die directie zat er ook bij en stelde echt een paar keer van die lompe vragen, van âhoe kom je erop om jouw studie te doen?â
Denk dan altijd van, waarom zitten deze mensen erbij
Edit: ik mag op tweede gesprek komen!
Mijn geduld wordt flink op de proef gesteld. âDoor omstandighedenâ duurt het selectieproces langer. Donderdag krijg ik te horen of ik op eerste gesprek mag komen of niet.
Ik zit nu in between jobs en ben per direct beschikbaar dus ik baal wel dat het zo lang duurt. Vooral omdat ik voor 100% match met de vacature (ik heb deze functie al eens eerder bekleed bij een zusterorganisatie). Ik kreeg mezelf er niet toe gezet om in de tussentijd ergens anders te solliciteren. En daar baal ik eigenlijk ook van.
Ik ben nu een jaar aan het hasselen met tijdelijke contracten en ben er best wel klaar mee? Ik heb een vaste aanstelling voor 19u op mijn werkplek maar door omstandigheden zijn mijn uren graduaal opgebouwd doorheen het jaar waardoor ik sinds september voltijds werk. Dit contract met extra uren loopt tot januari, momenteel kunnen ze toezeggen om al te verlengen tot februari (hangt af van een persoon die aan het reĂŻntegreren is eigenlijkâŠ).
Ik zie nu toevallig een interessante vacature verschijnen in de regio, instapfunctie voor een hoger profiel waar ik deels aan beantwoord, ik heb wel ervaring in de branche nu wat het al veel makkelijker maakt om ergens binnen te geraken en de interesse is er. Ik weet alleen niet zo goed wat ik best van uren als werkervaring kan zetten voor mijn huidige functie? Aangezien ik slechts deeltijds ben begonnen. Of gewoon geen vermelding maken van al dan niet deeltijds/voltijds?
Ik zie niet hoe of waarom dat relevant zou zijn voor deze sollicitatie. Zou het alleen benoemen als dat relevant is en anders niet.
Huh moet je het aantal uren aangeven? Ik heb dat nog nooit gezien. Je hebt toch gewoon werkervaring, ik zou nergens deeltijd of voltijd zetten.
en @Druppels merci! Ik heb âvroegerâ altijd gehoord dat je dit wel zou vermelden wat me wel krom leek maar soit. Ga het gewoon weglaten.