Wellicht iets Vlaams? Nog nooit van gehoord ook!
Ik ben weer aan het solliciteren omdat ik niet voor het derde kwartaal aan de beurt ben bij de interne training van mān nieuwe baan. Nu heb ik dus twee soort van tijdelijke opties maar ik kan ze sowieso niet met elkaar combineren. En ik ben bij de ene ook nog niet aangenomen en bij de ander moet ik vandaag nog beslissen of ik het wil doen.
Alle voor en tegens op een rijtje š
Oude stage bedrijf:
Voor
- leuk bedrijf, ben ik bekend mee
- ik houd netto meer over met 32 uur hier dan 40 bij andere bedrijf
- ik kan er naast nog bij huidige werk blijven voor 1 of 2 dagen en extra sparen voor reizen
- omdat het maar 3 maanden met eventuele kleine uitloop is kan ik wel minstens 2 maanden op reis in april/mei/juni
- sowieso op tijd beschikbaar voor KLM
Tegen
- het is wel het werk (social media marketing) waarvan ik eigenlijk heb gezegd dat ik het niet meer wilde doen
- Op freelance basis dus mogelijk gezeik ivm nieuwe regelgeving
- Moet op eigen half kapotte laptop werken
- Langere reistijd (wel in combinatie met 2 dagen thuiswerken)
Stewardess bij andere maatschappij met seizoenscontract:
Voor
- langer contract
- werk wat ik eigenlijk leuker vind (denk ik)
- meer vastigheid voor dit jaar
- 15 minuten reistijd
Tegen
- ik weet nog niet of ik überhaupt aangenomen word
- Moet opnieuw de medische keuring door met mogelijk gedoe ivm witte jassen bloeddruk
- minder invloed op eigen vakantieperiodes
- Moet vanaf half februari beschikbaar zijn maar kan ook pas vanaf april mogen beginnen
- Mogelijkheid dat KLM halverwege tweede kwartaal belt en dan is er een mogelijkheid dat ik niet op de eerstvolgende ini kan door onderstaande
- Boete als ik halverwege of binnen twee maanden na de ini wil stoppen
Echt zo lastig dit
Voor mij klinkt Optie 1 wel aantrekkelijker. Is er een kans dat je Optie 2 daarna misschien ook nog kan doen als Optie 1 eindigt, of die andere maatschappij niet belt?
Het is een beetje een ingewikkeld verhaal door de tweede optie haha
Optie 1 is van januari t/m maart met eventuele uitloop, maar ik moet iig beschikbaar zijn t/m 31 maart.
Optie 2 gaat om een seizoenscontract tot oktober waarvan de sollicitaties/selecties in januari/februari worden gedaan. Je moet dan vanaf half/eind februari beschikbaar zijn en tekent ook direct een opleidingsovereenkomst waar een boete aan hangt als je niet daadwerkelijk aan de opleiding begint.
Ik kan dus onmogelijk beide opties doen helaas.
Sowieso optie 1. Ik zie bij optie 2 alleen maar nadelen eigenlijk?
Haha ja snap ik. Het is ook meer dat ik gewoon graag stewardess wil worden en dat ik een beetje moeite heb met wachten momenteel. Maar optie 1 is inderdaad eigenlijk op bijna elk vlak beter.
In hoe verre doe je ervaring op bij optie 2 voor KLM/KLC? Als het de groene is zou ik het sowieso doen, gezien soort van hetzelfde bedrijf.
Hoe Tui/Corendon (of welke dan ook) zijn weet ik zelf niet. Dus weet niet of dat voordelen met je meebrengt.
Is inderdaad wel de groene. Het lijkt me dus wel ontzettend leuk om er te werken, maar er zitten wel echt veel haken en ogen aan. Ik weet ook niet of twee iniās in een jaar tijd niet te intens gaan zijn? Ook omdat het andere toestellen zijn.
Is er geen concurrentiebeding?
Volgensmij niet, is hetzelfde moederbedrijf. Er gaan vrij veel mensen na hun seizoenscontract bij de groene direct door naar de blauwe.
Dat zijn vragen die je moet kunnen stellen.
Want er zijn wel delen gelijk. Brandje blussen is op groen en blauw hetzelfde.
Ik zou het vooral even navragen. Juist omdat groen en blauw hetzelfde (moeder)bedrijf zijn. Ze hebben beide 737 en beide a321 daar is overlap. Tenzij je wide body gaat vliegen blij blauw. Maar ook dan, er zijn gelijkenissen.
Oh ja ik ga naar KLC trouwens! Dus geen Boeing en Airbus.
Ik sta daar op de wachtlijst voor de ini, zo goed als bovenaan en de verwachting is nu derde kwartaal starten. Seizoenscontract voor de groene loopt tot oktober.
Ik ga er nog even heel goed over nadenken en even kijken of ik nog een recruiter te pakken kan krijgen.
ah KLC, ja das net anders dan KLM.
Ik zou zeker even met KLC bellen en met Transavia. Ze kennen elkaar en je zult vast niet de eerste zijn die er op deze manier over nadenkt.
Succes!
What de fuck is een ini
Ik zou ook gewoon even verstand op 0 nog een paar maanden je oude werk doen, veel minder haken en ogen en sowieso te combineren met wat je straks wil doen @lisaanna. Die paar maanden vliegen voorbij joh
Ini is interne training (initial) haha
Nice!
Ik mag maandagochtend op gesprek komen. Ik ben iets te enthousiast nu en probeer niet op de zaken vooruit te lopen, ookal is dat heel moeilijk nu ik de functie graag wil. Maandag is wel onhandig voor mij met onze jongste die dan geen opvang heeft. Hopelijk krijgt mijn man zijn meetings verzet.
Kun je geen proefperiode doen bij premiere pro ofzo?
Wat stom dat ze dat raar vonden lol een gemiddeld mens heeft dat toch niet?
Of is het in de situatie of de functie wel heel logisch dat je het zou hebben haha
Lijkt me wel als je ook zoān opdracht moet maken. Ik zou dan ook wel raar opkijken als je dat niet hebt, want ben je er dan wel ervaren in