Gefeliciteerd!! Superleuk! Hoop dat het bij jou iets vlotter loopt qua wachtlijst haha!
Thanks! Mijn voorkeur gaat uit naar alles vanaf oktober, dus ik heb geduld.
Ik ben al de hele dag bezig aan opdracht voor een sollicatie wat echt niet zo interessant is als ik had gehoopt, heb bijna zin om al af te zeggen voor het gesprek volgende week. Het is ook gewoon zo krom dat je verwacht dat een sollicitant een uitgebreide opdracht laat maken. Op zich had ik het kunnen weten, mijn huidige baan bij een soortgelijke werkgever had een examen van 2+ uur en gesprek, een andare vacature waar ik destijds aan meedeed was met voorbereiding à 5 paginas aan vragen met kei veel opzoekwerk.
Is het niet misschien een strikvraag en juist goed als je als alternatief ook een plan schrijft waarmee je het werk juist binnen houdt, en niet uitbesteedt?
Ik heb 2 jaar geleden gesolliciteerd op een leuke functie, maar werd afgewezen. Ze zagen niet genoeg relevante werkervaring in mijn cv/brief. Nu staat de functie weer online, maar er is niet heel veel veranderd aan mijn werkervaring. Zouden jullie nog een keer solliciteren?
Waarom niet?
Ja joh gewoon doen! Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt dat de mensen die wij aanamen wel werkervaring hadden en het werk dan niet per se heel veel beter deden dan een net-afgestudeerde. Dus als je mij tegenover je aan de tafel zou hebben zou het geen dealbreaker zijn bijvoorbeeld.
Als iemand twee keer bij mij zou solliciteren zou ik ook wel denken dat diegene echt gemotiveerd is. En ik heb liever een gemotiveerd iemand die nog wat dingen moet leren dan iemand die het wel kan maar minder gemotiveerd is
I’ve got the job!
Sinds augustus op zoek en nu eindelijk een nieuwe baan🥳
E-commerce is echt helemaal nieuw voor me, maar ze hebben het tijdens de gesprekken goed weten te verkopen, dus ben heel benieuwd!
Zooo blij! Wat een opluchting😄
Ik ben wel aan het nadenken om dit te benoemen tijdens de presentatie/het gesprek ja! AL verwacht ik niet dat de respons positief zal zijn, dit soort organisaties is naar mijn ervaring heel huiverig geworden voor dingen intern op te lossen omdat ze juist veel expertise verliezen aan zulke studiebureaus.
Aah gefeliciteerd! Super leuk! Ik vind het echt mega interessant en het is echt veelzijdig. Voor een buitenstaander soms lastig in te beelden hoe complex sommige zaken zijn. Succes!
Volgende week mijn eerste sollicitatiegesprek na 9 maanden in de ziektewet te hebben gezeten. Vind het zo spannend!
Dus studiebureaus hebben meer expertise? Of meer experts naar binnen getrokken?
Missch kun je hier iets mee in je reactie/voorbereiding op het vervolg gesprek
Nee door inzet externen verlies je intern expertise.
Snap ik maar Ainu schreef: “ dit soort organisaties is naar mijn ervaring heel huiverig geworden voor dingen intern op te lossen omdat ze juist veel expertise verliezen aan zulke studiebureaus.”
Dus wilde meedenken hoe ze dit punt kan verder verwerken in haar stuk
Ja alleen als de opdracht zo concreet is namelijk hóe besteden we dit uit zou ik niet de opdracht vertalen naar: dat vind ik niet de juiste manier van werken. Dan zou ik de opdracht maken als gevraagd en evt in het gesprek vragen naar de reden om dit uit te willen besteden ipv intern expertise opbouwen.
Klopt daarom hadden we het hierboven benoemd als alternatief: extra vraag tijdens het gesprek. Niet dat ze de gehele opdracht naast zich neerlegt
Ja ik leg het verkeerd uit, at dus vaak gebeurd is dat iemand bij lokale besturen start en ervaring op doet. Na verloop van tijd gaan ze dan weg om bij een studiebureau te starten waar ze meer kunnen verdienen. Uiteindelijk verliezen de lokale besturen zo expertise die ze duurder terug inhuren.
Ik heb mijn presentatie in ieder geval wel af hoor haha, maar blijf het krom vinden, ik ging er ook vanuit dat deze organisatie gewoon meer dingen intern kan doen omdat ze meer middelen hebben dan mijn huidige werkplek.
Ik heb nog niks gehoord hoop deze week iets te horen!
Gewoon solliciteren. Het is onprofessioneel als ze daar iets van zeggen tegen jouw leidinggevende. En connectie zijn zegt niet zoveel.
Even een vraag: stel je bent op zoek naar een baan en je hebt een leuke functie op het oog maar met een jaar contract wat bij goed functioneren wordt omgezet in een vast contract.
Maar je hebt ook een kinderwens op korte termijn.
Wat zou je doen? Hoe groot is de kans dat ze dan toch niet je contract verlengen?