Ik ben sinds een maand of vier op zoek naar een nieuwe baan: ik wil weg uit het hoger onderwijs.
Nu heb ik in de tussentijd zes keer gesolliciteerd op uiteenlopende functies en ben ik bij één organisatie uitgenodigd voor een gesprek, helaas ging ik niet door naar de volgende ronde. Ik blijf rondkijken maar merk zelf ook niks van de krapte op de arbeidsmarkt, dat stemt me toch wat somber in. Maar ik blijf proberen! Wellicht speelt de carrièreswitch hierbij ook mee.
Ik ben op zoek naar functies van 24-28 uur per week, maar ook dat blijkt lastig. Veel leuks wat voorbij komt betreft minimaal 32 uur. Ik solliciteer daar bij voorbaat niet op. Wat denken jullie: zou ik er wel op kunnen reageren en het later in een eventueel gesprek kenbaar maken (of al in motivatiebrief?) of überhaupt niet op reageren?
Zo heb ik nu een vacature op het oog, maar ook hierbij: 32-36 uur per week. Op diezelfde vacaturesite staat een button voor een open sollicitatie. Ik twijfel nu: reageren op die vacature of juist een open sollicitatie sturen met mijn interesses en raakvlakken met die betreffende vacature, en daarbij ook mijn gewenste aantal uren? Hebben jullie ervaring met het sturen van open sollicitaties?
Verder betreft mijn opzegtermijn 3 maanden. Het is er al wel eens over gegaan in dit topic, maar in hoeverre zou dit een belemmering kunnen zijn voor potentieel nieuw werk? Ik zit er toch wat mee in mijn maag.