Ik ben echt zo gefrustreerd en vooral beledigd. Sollicitatiegesprek gehad voor vergelijkbare functie als dat ik nu heb, maar dan bij een veel kleiner bedrijf. Dus minder verantwoordelijkheden. Ik zou zelfs durven zeggen dat deze vacature makkelijker is qua werkzaamheden en lager is qua niveau. Ik heb 10 jaar werkervaring in deze functie en vakgebied. Er werkt bij dat bedrijf nog iemand in dezelfde functie en je zou dus samen met haar de werkzaamheden gaan uitvoeren. Zij heeft veel minder ervaring dan ik. In de vacature stond dat ze iemand zochten met 3 jaar ervaring.
Ik ben het niet geworden want volgens hun: zou ik niet genoeg gewicht aan de tafel brengen, te weinig ervaring hebben en de andere collega niet goed kunnen ondersteunen want ze hadden echt iemand nodig die net zo goed was als haar. Ik was âte lichtâ.
Toen ze belden en dit zeiden stond ik gewoon met mân mond vol tanden. Ik herken mij echt 100% niet in deze reactie. Ik heb direct ook een oud collega van gebeld die mij goed kent: joh, ben ik nu idioot of zij, herken jij dit in mij?
Het gesprek verliep ook hartstikke goed, ik was totaal niet zenuwachtig en kon overal goed antwoord op geven. Sterker nog ik overwoog om zelf de functie te gaan weigeren als ik hem kreeg, omdat ik de functie te laag vond.