Sollicitatietopic #2

Nee, want ik ‘ken’ de HR medewerker die mij belde en waarmee ik het gesprek had. Dus lijkt mij dan stug dat je zo’n verwisseling maakt. Maar schoot ook wel door mijn hoofd.

Ik ga in ieder geval LinkedIn goed in de gaten houden om te kijken wie ze dan wel hebben aangenomen!

Ja, ik! Bij het tweede gesprek was het zichtbaar (eerste gesprek kon ik het nog goed verbergen - lange procedure). Zelf toen ook genoemd en ben ook aangenomen. Ze reageerden trouwens echt heel prettig, wat voor mij omgekeerd gelijk wat liet zien over sfeer en type organisatie.

Laat je er niet door tegenhouden, zou ik zeggen!

1 like

Nou ja, het is in ieder geval zo aantoonbaar niet waar dat je het helemaal naast je neer kunt leggen. Het slaat gewoon nergens op. Maar ik zou ook boos zijn hoor, en het moeilijk los kunnen laten.

Er zal heus wel een andere reden achter zitten waarom ze jou niet nemen die ze niet willen uitspreken (waarschijnlijk omdat ze de persoon die ze wel nemen heel graag willen maar dat niet echt kunnen verantwoorden, bijvoorbeeld omdat ze die al kennen) maar wel heel dom van ze dat ze zo’n aantoonbaar onjuist excuus geven.

1 like

Ik heb een uitnodiging voor een gesprek gekregen via de mail. Nu twijfel ik over of ik er op moet reageren. Het is gewoon een aankondiging van ‘uit zoveel sollicitaties hebben we zoveel mensen geselecteerd, waaronder jij. Het gesprek vind plaats op dag-tijd-plaats met de volgende corona maatregelen.’ Ben super blij dat ze mij uitnodigen uiteraard. Maar zou niet verder komen dan een Bedankt voor de uitnodiging, ik kijk er naar uit o.i.d.

Reageer jij op een uitnodigingsmail?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Meer dan dat is ook niet nodig toch? Ik zou het erg raar vinden om geen bevestiging te sturen dat je het bericht ontvangen hebt en komt.

5 likes

Ja precies, het is goed om even te bevestigen dat je op dat moment kunt! Dat is voor het bedrijf ook fijn.

4 likes

En @soleado oke, dan stuur ik het. Voelt inderdaad ook wel gek om niet te reageren en heb dat in het verleden ook altijd wel gedaan, maar het voelt dan een beetje alsof het te summier is? Man ik ben echt helemaal uit dit gebeuren en maak me overal druk om :expressionless:

1 like

Nee hoor, dat is niet te summier! Ik zet er meestal wel in dat ik het heel leuk vind dat ik een uitnodiging heb gekregen oid.

1 like

Ha! Nou mijn bericht was eigenlijk al te laat :slight_smile: maar ik vind het goed dat ze daar niet op doorvragen, dat gaat ze geen reet aan namelijk haha.

3 likes

Gewoon je een beetje inlezen, in je hoofd alvast de antwoorden bedenken van de meest standaard vragen (googlebaar), kleding klaarleggen en meer kan je niet doen. Succes!

1 like

Ik overweeg een brief te sturen naar een bedrijf in BE voor ook een functie daar. Heb verder nog geen ervaring met de arbeidsmarkt daar ofzo, dus zijn er bepaalde verschillen met de NLse markt of (ongeschreven) regels waarmee ik het best rekening kan houden zodat ik niet bij voorbaat al afgeschreven word door iets wat ik had kunnen voorkomen? Haha

1 like

Wat daarnaast ook goed werkt is de vragen die jij hebt opschrijven :slight_smile: dat wekt interesse en zo kun je ook meer te weten komen over het bedrijf en of zij wel echt bij jou passen.

3 likes

Ik zou een bedrag noemen dat hoger is dan jouw realistische salariswens. Ik zou ook meteen de vraag terugstellen en ook peilen wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn

1 like

Ja @Mila dit zou ik ook doen, maar dan iets zeggen als ‘Mijn salariswens is X, maar dat hangt natuurlijk ook af van de secundaire arbeidsvoorwaarden’. Mochten die dan tegenvallen, dan heb je voor jezelf ruimte ingebouwd om nog eens over het salaris te onderhandelen.

Ik zou eind vorige week/begin deze week horen of ik door ben naar de laatste ronde, maar nog niks gehoord. Duuuuuuurt lang :upside_down_face:

2 likes

Heb je canva al geprobeerd? Dat is vrij makkelijk te begrijpen en er zijn heel veel verschillende gratis templates die je kan gebruiken. Hoef je alleen je eigen gegevens nog in te vullen. Mocht het helpen, dan kan ik je ook mijn cv wel sturen (heb regelmatig complimenten gehad op m’n cv’s)?

Edit: opgelost!

1 like

Ja hoor, eind van de middag of morgen eind van de middag heb ik wel tijd en denk met plezier met je mee, als je wilt :slight_smile:

Ik heb drie gesprekken en twee testen gedaan voor een baan en wacht sinds donderdag op het eindoordeel, maar nu zie ik op LinkedIn dat de vacature gisteren opnieuw geplaatst is. Slecht teken, denk ik.

Ah dat is balen en niet zo netjes van ze als dit het geval is😕

1 like

Wow wat een schofterige move

3 likes

Ja, wie weet; het is wel voor het eerst dat ze deze rol hebben, dus ik denk niet dat ze er ineens meerdere willen aannemen, maar je weet het nooit natuurlijk. Of wie weet is het iets stoms als een vacature die nog op LinkedIn stond en automatisch hernieuwd wordt of zo. Er kan best wat anders achter zitten; ik geef ze denk ik tot donderdag en dan bel ik, dan is het een week geleden sinds het laatste gesprek.

2 likes