Ik denk dat mijn frustratie er ook vooral in zit dat het dus in de cao zo geregeld is dat een arts altijd meer betaald krijgt dan iemand die geen arts is, ongeacht het type onderzoek en of de werkzaamheden en verantwoordelijkheden gelijk zijn en ook ongeacht iemands werkervaring en relevantie daarvan. Ik kan mij ook best voorstellen dat in sommige onderzoeken een paar jaar co-schappen meewegen, maar ik kan mij ook voorstellen dat andere werkervaring meeweegt, maar dat wordt dan dus niet meegenomen. Want het maakt ook niet uit of je als sociale wetenschapper dan vers uit de studie banken komt of al een paar jaar werkervaring hebt opgedaan.
Wat mij betreft gaat het dus in tegen gelijke beloning voor gelijk werk. Je zou die ervaring van een arts ook mee kunnen nemen door de PhD schaal wat groter te maken in aantal tredes en dan een arts hoger in trede te zetten, maar dan dus ook een ander die geen arts is maar wel relevante werkervaring heeft een passend salaris te geven.
Anyhow, ik hoor vandaag of ik het geworden ben bij die leuke functie en ik zit al heel het weekend in zak en as
ben er van overtuigd dat ze degene die het geworden is wel voor het weekend hebben gebeld en tot vandaag wachten met afbellen voor de rest (zodat de gekozen kandidaat ook even een nachtje erover kon slapen). Tegelijkertijd weet ik dat helemaal niet dus ergens heb ik wel een beetje hoop nog. Maar zoân soort hoop waarbij het vooral voelt als mezelf voor de gek houden. Ulgh haha