essay over m’n toekomst haha
Ik twijfel niet perse meteen aan m’n kunnen haha ik denk dat ik die functies waar ik op solliciteer goed kan (leren/erin groeien), maar ik twijfel dan wel over of ik kans maak om het te krijgen. En ja goed, ik snap dat maar buiten m’n stages, bijbanen en PhD kom ik ook nog op 3 jaar ervaring alleen niet aaneengesloten door onderbrekingen van weer een nieuwe studie of dus starten met die PhD. Het voelt een beetje alsof ik elke keer weer opnieuw begin met tellen ofzo. En ik begrijp ook dat drie jaar ervaring natuurlijk écht niets is, maar ik solliciteer ook niet op senior functies, vaak voldoe ik ook wel aan de functie-eisen of op 1 punt niet.
Nouja ik was dus heel enthousiast over een functie als beleidsmedewerker onderzoek op een universiteit - dat lijkt mij leuk en dat leek op zich ook prima te passen bij waar ik nu sta qua ervaring en wat ik kan. Waar ik nu een gastaanstelling heb ben ik gevraagd om verschillende processen rondom datamanagement, ethiek en privacy in kaart te brengen en verbetervoorstellen te doen en een visualisatie te maken zodat het helder is na oor verschillende partijen wat wanneer moet gebeuren en waarom, dat vind ik ook leuk en ik denk ook dat ik dat goed kan (wat is de situatie, wat gaat er mis, wat kan beter, wat is voor verschillende belanghebbende belangrijk, hoe breng je dat bij elkaar etc); dusja, zoiets zoek ik eigenlijk
Want als projectmedewerker/coördinator van een project in een umc was ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het lopende houden van dat project en dat is dan in praktijk ook veel heel de tijd bestaande de processen doorlopen en voor elke case elke stap in dat proces zetten en dat vind ik echtttt heeeeel saai, dat ga ik eindeloos uitstellen etc etc ik word daar heel ongelukkig van. Ook al vind ik het project waar ik voor werkte heel interessant en belangrijk.
En ik hou mij nu dus een klein beetje bezig met “beleid” rondom rdm/ethiek/privacy en die thema’s vind ik heel interessant en zou ik graag verder mee willen, en als zoiets als beleidsmedewerker te hoog gegrepen is/er geen functies zijn zou ik misschien kunnen solliciteren op een functie als data steward in het kader van wat (ervaring) doen in een schaal 9 functie. In theorie ook best leuk, er zijn veel ontwikkelingen die ik inhoudelijk interessant vind en ik vind het ook leuk om onderzoekers te kunnen helpen met datamanagement etc maar in praktijk is het ook heel veel data management plannen controleren en dat is het type werk waar ik heel ongelukkig van word. En wat ik nu zie van de datastewards waar ik mee werk is dat wel eerder 60-70 procent van hun tijd dan 30-40.
En het is ook niet dat ik mij er te goed voor voel en een “hogere” functie wil, ik ben er gewoon niet goed in/word er heel ongelukkig van als het het overgrote deel zulk werk is en aangezien ik uit ziekte kom wil ik graag iets gaan doen waar ik goed in ben en energie van krijg.
En goed, als ik dat een jaar moet doen dan lukt het misschien ook wel (en heb nu medicatie dus misschien gaat het beter
) en als ik dan wel kans maak op iets dat beter bij mij past, prima. Maar ik vraag mij eigenlijk af of 1 of 2 of 3 jaar meer werkervaring als data steward of projectmedewerker of weet ik veel, gaat helpen in het opnemen tegen deze meer senior mensen? Want dan heb ik alsnog geen ervaring met programma management of beleid of weet ik veel wat er dan voor functie is
@quarterlife, niet perse maar na een paar maanden onderzoeken “wat anders” ben ik er wel achter dat wetenschap m’n nummer 1 interessegebied is hah en dat het ook het meest logische veld is - maar goed er zijn ook weinig banen en veel concurrentie. Ik kijk ook naar banen bij gemeentes en andere maatschappelijke organisaties, maar zie niet vaak vacatures die mij leuk lijken en bij de gemeente amsterdam word ik ook nooit uitgenodigd ![]()