Zou je het niet logischer vinden om het met je collega te bespreken? Neem aan dat zij ook niet op haar achterhoofd gevallen is en heus wel door heeft dat jij veel voor haar repareert of voor haar oppakt. Het is voor je collega toch ook een veel betere startpositie als ze tegen jullie nieuwe manager kan zeggen “ik vind het hier leuk en ons team deed het altijd goed maar nu 1207 weg is, heb ik meer ondersteuning nodig wat betreft X en Y” ipv dat haar nieuwe manager al begint met het idee dat je collega niet goed genoeg functioneert?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vergelijkbaar met altijd iemand bij jou af laten kijken zodat ze slaagt voor haar examens (op zich heel aardig van jou) en dan nu tegen een nieuwe docent willen zeggen “zij kijkt altijd bij mij af hoor” ipv dat je tegen haarzelf zegt: misschien moet je bijles overwegen want ik ben zo weg en dan kun je niet meer afkijken bij mij

Zijn daar nog tips voor? gewoon reageren? in het eventuele gesprek toelichten dat ik parttime wil werken of in de sollicitatiebrief al?